wij gaan dit jaar op vakantie naar portugal. volgens de reisorganisatie mag er tot de gate een buggy mee tot 7 kg, zwaarder dan 7kg moet worden ingecheckt aan het begin. mijn zoontje is 10 maanden en om met hem 2,5 u op de hand over schiphol te banjeren zie ik niet zitten. de bug a boo die wij gebruiken is zwaarder dan 7 kg en mag dus niet mee. Wij zijn nu opzoek naar een goede buggy die makkelijk is in gebruik en waar we ook gewoon een stuk mee kunnen lopen in Portugal waar we naar toe gaan. Ik zelf zat te denken aan de quinny zapp, die schijnt zo compact en wendbaar te zijn. alleen mijn grote no go is dat hij niet in ligstand kan... hmm dilemmas dilemmas. wie heeft er een goede tip!?
marktplaats inderdaad of gewoon een goedkope paraplu buggy die in ligstand kan van een grote babywinkel. Werkt hier prima op vakantie hoor en ook tussendoor later, in onze kleine alto . --> voor Disneyland hebben we vorig jaar winter zelfs nog een Mutsy Spider van marktplaats gehaald voor de oudste. Omdat ze 4 dagen lopen niet volhoud in zo'n pretpark, maar de wagen die we hebben, was ze ontgroeid. De spider was wat groter- dus ideaal. Nu nog gebruiken we hem als we lange dagen op stap zijn.
wij hebben een buggy gekocht bij de hema toen vor 50 euro.. is lekker makkelijk voor de vakantie en kan helemaal plat....
de zapp xtra kan wel in ligstand hebben wij voor onze twins van 8 maanden mee gehad op vakantie. Met welke maatschappij vlieg je bij sommige mag de bugaboo namelijk wel mee?
We hebben inmiddels al 3x gevlogen 'met buggy', maar niemand die ooit naar het gewicht hiervan gevraagd heeft of hem heeft gewogen. Ip mag je volgens mij gewoon iedere buggy meenemen tot aan de gate... Wij hebben overigens de quinny zapp xtra, die dus wel in ligstand kan. Je kan inderdaad ook op marktplaats kijken of een goedkopere nieuwe buggy kopen die wel in ligstand kan. Zeker als het alleen voor de vakantie/ dagjes uit is...
Ondanks het feit dat de zapp klein inklapbaar is accepteren veel maatschappijen alleen paraplu buggys en daar valt de zapp niet onder. Wij hebben de simba t3, perfect voor de vakantie.
Wij hadden de Nuna Pepp gewoon mee hoor, werd niet moeilijk over gedaan. Weet dat het per maatschappij verschillend is, maar in onze voorwaarden stond ook dat paraplubuggys mee mochten. Maar ze letten daar echt niet op.
wij hebben de quinny zapp meegenomen, die mag tot aan de gate. en in een grote reistas had ik de zapp extra gedaan met badlakens en schoenen, zo hadden we ter plaatse toch een ligstand buggy.. alleen gebruikten wij de buggy dus bijna niet op de luchthaven omdat we vlogen vanaf rotterdam,dus een veel kleiner vliegveld, en we wilden hem nog een beetje energie laten kwijtraken en dus lekker laten rondkruipen..
Hier ook een koelstra simba t3 nieuw gekocht voor onze vakantie naar Ibiza over paar weekjes.. Kan mooi plat, heeft een extra lange zonnekap en ziet er ook nog eens leuk uit voor een paraplubuggy..
Ik zou so wie so geen dure buggy meenemen in het vliegtuig. Je wilt niet weten hoe ze er vaak uitkomen...zonde van je mooie dure buggy. Gewoon simpele 2e hands paraplu of gewoon een draagdoek meenemen!
Nee daar zit ook weer wat in van dat smijten. We hebben naast de.bug a boo indd ook een kleine buggy maar zie zo op tegen die heerlijke zand en kiezel paatjes met die rotwieltjes tijdens onze reis...
Ik heb de nuna pepp, maar die mocht mooi niet mee naar de gate. is namelijk geen paraplubuggy. Niet heel erg, ons mannetje struinde lekker door schiphol. Wij vlogen met transavia.
Wij mochten onze zapp xtra niet mee tot aan de gate bij Transavia... Daar baalden we flink van... Nog meer omdat hij in Spanje stuk van de band kwam... Wel alles vergoed gekregen maar we moesten daar alsnog een nieuwe buggy kopen... Terwijl we de zapp xtra juist voor vakantie hadden gekocht omdat hij goed plat kan en een grote zonnekap heeft...
Toen mijn zusje nog klein was mocht de buggy mee tot aan de gate....en niet verder want bij aankomst bleek de buggy nog steeds bij de gate in Nederland te staan. Oeps vergeten was de reactie en geen recht op vergoeding want de buggy mankeerde immers niets aan. Als je een draagdoek-zak hebt pak hem dan voor de zekerheid in. Het is niet altijd ideaal maar het is beter dan niets!
Wij hebben vorig jaar voor de vliegvakantie een paraplubuggy gekocht van Koelstra. Ik zou zelf ook niet ervoor kiezen om je goeie kinderwagen mee te nemen want echt zuinig gaan ze er niet mee om..
Dan is Transavia wel streng denk ik. Het verschilt natuurlijk per maatschappij maar wij mochten met verschillende maatschappijen de Nuna Pepp gewoon mee tot de gate.