Hallo allemaal, Mijn zoontje van 20 weken heeft nog wat moeite met zijn hoofd stabiel te houden. Ik hoef het weliswaar niet meer te ondersteunen, maar het is nog wat wiebelig. Ik had begrepen dat hij dit nu eigenlijk toch al heel goed zou moeten kunnen. Met 4 maanden heb ik het op het cb gevraagd, maar ze zeiden dat het (voor toen) stabiel genoeg was. Als ik hem nou een beetje laat zitten met steun dan kijkt hij wel goed vooruit, maar soms dan valt het hoofdje nog een beetje naar voren. Voor de rest ontwikkelt hij zich goed, hij rolt al van buik naar rug en van rug naar buik en hij kan ook goed zijn hoofdje optillen als hij op de buik speelt. Wat moet ik hiermee? Ik hoef pas weer met 6 maanden naar het cb. Zal ik nog even afwachten? Of moet ik hulp zoeken? Liefs
Als je er erg mee zit, zou ik gewoon even het cb bellen voor een afspraak en hen om advies vragen. Zij kunnen het toch het beste zeggen en als je hen niet vertrouwt, kun je ook altijd nog je huisarts bellen he. Gewoon doen hoor! Beter teveel dan te weinig!
Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij had mijn zoontje dat met die leeftijd ook nog wel eens hoor. Vooral als ie moe was. Maar hij hield ook zijn hoofd pas laat omhoog en draaien naar zijn buik deed ie ook pas met 6 maanden. Sindsdien is ie veel krachtiger en doet ie het helemaal niet meer, wiebelen. Speelt jouw kleine al veel op zijn buik?
Ja, hij speelt nu sinds twee weken veel op de buik. Ik merk op zich ook wel dat het wat beter wordt. Maar ik ken gewoon heel veel baby's die het al met 2/3 maanden goed kunnen en word ik toch wel wat onzeker..
Die van mij kon dat toen ook nog niet zo goed hoor, terwijl hij al wel met 4 maanden van rug naar buik draaide. Sinsdien gaat het wel beter. Maar nog steeds kan hij soms ineens naar voren klappen hoor! Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, zolang er vooruit gang in zit. Veel oefenen met op de buik spelen. Wat hier een succes was: hem laten liggen over je benen heen. Hij kwam dan "als vanzelf" met zn koppie omhoog en vond t nog lachen ook! Spelenderwijs wordt het nekje dan vanzelf steeds sterker.
die van mij is al bijna 4 maanden en rolt nog niet van buik naar rug of andersom, als ik haar op de buik leg dan houdt ze het maar heel even vol. ze wiebelt ook nog erg met haar hoofdje.