Romper met korte mouwen als pyama kan dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik wil mijn meisje vanavond een romper met korte mouwen aantrekken als pyama, dan zomerslaapzakje, en onder deken en lakentje, kan dit? Of is korte mouwen te fris?
    Normaal heeft ze romper met lange mouwen aan verder hetzelfde.
    Of is een dekentje nu ook te heet...? Alleen een lakentje doen?
    Pfff vind het zo moeilijk voor die kleintjes met zulk weer...

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier een romper korte mouw, shirtje lange mouw, slaapzak zonder mouwen wel iets gevoerd en een lakentje. Maar zou gewoon kijken naar wat je normaal doet en bijv een dekentje minder of lakentje minder. Hier ben ik niet zo snel van met blote armen slapen aangezien die boven de deken liggen en dan toch echt koud worden. Maar dat is ook weer persoonlijk en verschillend per kindje, kamer en omgevingstemp natuurlijk.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ons zoontje van 9 weken ligt met rompertje korte mouw, korte broek, lakentje, dekentje.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Ons zoontje heeft nu een romper korte mouw met zomerslaapzakje met lange mouwen en lakentje. Als hij een slaapzak zonder mouwen aan heeft doen we er een pyama truitje onder. Blote armen vind ik wel fris. 'S nachts koelt het toch af en liggen ze stil.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon romper lange mouw en de slaapzak doen met een lakentje...

Vanavond voor je naar bed gaat even voelen en bepalen of het dekentje eroverheen moet of niet..

Blote armen worden wel snel koud als E heel de nacht stil liggen

6. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    hier een romper met korte mouwen, pyama shirt met lange mouwen, zomerslaapzak en lakentje erover. en vanavond als wij naar bed gaan doe ik zijn dekentje erover. dan is de slaapkamer tenminste al afgekoeld;)

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ons zoontje ligt in een romper met korte mouw, pyjamabroek, in zomerslaapzak zonder mouwen onder de dekens..

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hu waar wonen jullie allemaal dan? Vind het best wel fris hoor nu. Te koud om in een romper te slapen iig. Hier nog gewoon een langemouw pyama in een slaapzak.

9. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat ik de mouwen wel zo zou laten maar eerder de deken weg zou laten.
    Maar elk kindje is anders en dus zou ik gewoon goed naar je kindje kijken.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze zomerslaapzak is zojuist ondergepoept, dus baby ligt nu in een romper zonder mouwen in de winterslaapzak met lange mouwen. Beetje warm, dus ik heb het raam op onze slaapkamer nog maar even open laten staan. Hij ligt verder niet onder een deken of zo, die trapt hij toch voortdurend af.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Kan je dan niet gewoon romper lange mouwen aandoen en de mouwen van de slaapzak eraf.. Dan kan de warmte er een beetje uit

12. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ik lees vaak dat jullie er 's nachts een dekentje overheen leggen, maar wat voor dekentjes hebben jullie dan? Die van ons is best lang en dan moet ik hem onder zijn matras stoppen (anders is hij en te lang maar ook te los) maar dan wordt de kleine man natuurlijk wakker ;)
    Ik denk niet dat het hier nodig gaat zijn, maar was toch nieuwsgierig ;)

13. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Antwoord op je vraag: hier heeft hij nu romper korte mouw, pyjama truitje lange mouw en zomer slaapzak aan. Vanmiddag wel in t shirt geslapen maar dat vind ik voor de nacht wat koud nog.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik denk inderdaad dat ik de romper met lange mouwen nog maar doe, en dan haal ik het lakentje weg en doe ik ik het dekentje tot net iets onder haar middel. En verder een dunne zomerslaapzak zonder mouwen, en lekker de raam op een kiertje dan zal het wel niet te warm zijn denk ik....?
    Vind het altijd zo moeilijk ooit voelt het boekje warm en dan twijfel ik of ze het nu te heet heeft of niet.... Ze heeft het in ieder geval niet snel koud eerder warm.

Zag vanmiddag in het dorp een klein kindje schat zoiets van ons meisje haar leeftijd in korte broek, blote voetjes en t-shirt, leek me toch wel wat te fris voor op straat.....?
    Ons meisje heeft een legging aan, sokjes, t-shirt en een dun vestje erover verder geen jasje meer of zo.

15. 2jees

2jees Niet meer actief

langemouw romper en pyamabroek, deken en laken.

Boven is het 23 graden. Ze blijft wel onder de dekens maar als ze wakker wordt voor voeding wil ze nog wel s even spelen voor ik het hoor ;) daarna bij ons in bed is zeker warm zat!

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb een wiegdekentje dat leg ik ook weleens over haar heen als ze in de box in slaapt valt.

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze dochter heeft romper korte mouw, pyjama lange mouw + lange broek, slaapzak ietsjes gevoerd. Geen dekentje of lakentje.

Overdag had ze een jurkje korte mouw aan, 3/4 legging en blote voetjes in dr waterschoentjes.

18. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ons zoontje heeft van die pyjama's uit één stuk (mét voeten eraan) Daar heeft hij nu dan alleen een luier onder aan (normaal ook een romper korte mouw) en hij ligt in een zomerslaapzakje zonder mouwen. In het begin ligt hij onder laken en deken, maar hij beweegt nogal in bed.

Als het te warm lijkt voor een deken, frommel ik die aan het voeteneind en leg alleen het lakentje over hem heen. De deken ligt in principe al goed (dus een flink stuk onder het matrasje gestopt en alleen het gedeelte dat normaal over hem heen ligt, ligt in een rolletje aan het voeteneind) Als ik dan zelf ga slapen (meestal rond middernacht) kan ik de deken over hem heen leggen zonder dat hij wakker wordt.

19. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hier ligt ze 's nachts in een romper met lange mouw, zomer slaapzak zonder mouw. Geen deken/laken die trapt ze van zich af.
    Nu slaapt ze in een romper korte mouw, shirt korte slaapzak zonder mouw

Een erg warmbloedig kind hier :)

20. rennie

rennie Actief lid

2 aug 2011
    117
    0
    16
    hier een romper met korte mouwen, zomerslaapzakje zonder mouwen ... geen dekentje, het is dan ook 23°C op haar kamertje ...

Deel Deze Pagina