baby matras ophogen ivm dekentje onder matras gevouwen?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Liefje13, 11 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Dit is mijn eerste kindje en het viel mij vanmorgen op dat het matras van het ledikant wat afloopt omdat een groot deel van het ledikantdekentje ONDER het matras gevouwen zit ivm zo kort en strak mogelijk opmaken. Doe ik iets verkeerd? Kan me niet voorstellen dat dat goed is, om met de voetjes hoger te liggen dan het hoofdje.. help.

2. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit zelf ook bij me zoontje. Ik probeer het dekentje er zo plat mogelijk onder te leggen maar nog steeds staat het matrasje een stukje omhoog. Volgens mij kun je er verder niet heel veel aan doen lijkt me.

3. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Heel herkenbaar! Het is inderdaad niet de bedoeling dat het voeteneinde omhoog komt te staan door beddengoed dat onder het matrasje is gestopt.

Als het teveel aan beddengoed onder het matrasje weggestopt wordt, is het belangrijk dat dit zo vlak mogelijk (dus niet als een prop) eronder gevouwen wordt.

Als dit niet lukt met de dekens/lakentjes die je nu gebruikt, zou een wiegdekentje/lakentje de oplossing kunnen zijn. Die zijn kleiner. Gebruik deze dan ook in de breedte. Belangrijk hierbij wel is dat de zijkanten nog steeds goed ingestopt kunnen worden.

Groet, Angela
    VeiligheidNL

4. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Onze kraamzorg legde een handdoek onder het hoofdeinde zodat dat ook wat omhoog kwam...

Deel Deze Pagina