Heb al eerder vragen gesteld over harde buiken, maar bijft me toch bezig houden hihi! Ik heb gister weer een dag gehad met heel veel harde buiken, om gek van te worden! Voelt ook nog eens heel raar bij mij, omdat mijn baarmoeder erg naar rechts zit en ik dus echt een uitstulping aan één kant krijg! Nu had ik gister een vrij drukke dag (werk dan ver van huis) en merk dat het vaker voorkomt op juist deze dag. Ook was de beeb gister erg beweeglijk, zo beweeglijk was hij tot nu toe nooit.... heb hem bijne de hele dag door gevoeld! Kan het zo zijn dat ik meer harde buiken had omdat de beeb meer bewoog, of heeft de beeb last van deze harde buiken en was hij daarom zo aan het bewegen? Ik denk elke keer, van ik bel morgen de vk, maar dan is het weer afgenomen. Kan dit nu kwaad?
die uitstulping aan 1 kant herken ik wel..maar weet ook niet wat dat is..ik heb zelf wel een vermoeden maar of dat echt zo is? mijn vermoeden is dat de baby draait en dan helemaal met haar ruggetje of kont tegen mijn buikwand ligt en dan voel je dat echt ineens zo verhogen en een uitstulping..dus denk ik dat dat de beeb is maar of dat echt zo is? weet niet haha maar volgens mij kan een harde buik geen kwaad voor de baby hoor! probeer toch rustig aan te doen als je vaker harde buiken krijgt..
Jaa die heb ik ook aan een kant! haha! Weet inmiddels dat het haar billen zijn die ze inderdaad tegen mijn buikwand aandrukt, want voel haar voetjes onderin afzetten wanneer het nu gebeurt haha. x
Ja die uitstulping heb ik ook telkens!! Dan wordt mijn buik een beetje scheef, de gynaecoloog zei dat dit het kontje waarschijnlijk is dat hij zich afzet of zo...ik dacht ook dat het een harde buik was omdat het zo'n gespannen gevoel geeft
Als ik een harde buik krijg als het kindje net gek ligt dan voel ik ook heel duidelijk het kindje liggen. Zo kan ik bv soms een halve buik hebben ( Dan ligt ze maar aan 1 kant ) of een scheve buik. Heel grappig. Wanneer moet je weer naar de verloskundige? Als jij zoveel harde buiken krijgt op werkdagen kan dit namelijk wel een reden zijn om het rustiger aan te gaan doen, dus bespreek dit volgende keer eens?
Beetje late reactie maar heb dit inmiddels besproken met de vk. Moet het inderdaad rustiger aan doen op de dagen dat ik veel harde buiken heb. het kan overigens geen kwaad, zolang ze maar niet in regelmaat komen! ze mogen er zelfs een aantal keren per uur zijn! En die uitstulping.. ze voelde even of er een vleesboom zat, maar dat was ws niet het geval, het kan of de beeb zijn, of een wat zwakkere plek op de baarmoeder, schijnt ook geregeld voor te komen! Heb nog steeds dat je een duidelijke uitstulping ziet aan een kant bij een harde buik!!
Ik heb ook regelmatig 'last' van een harde uitstulping aan één kant. De buik kan ook strak aanvoelen. Ik heb ook wel eens gedacht dat het harde buiken zijn, maar volgens mij is het gewoon de kleine die heel erg draait of naar de buitenkant drukt. Misschien is dit bij jou ook zo? Ikweet wel dat het niet goed is als je zo vroeg in de zwangerschap al vaak harde buiken hebt. Dus heb het er maar eens met je vk over.
Dat heb ik gister dus gedaan, het erover gehad met de vk, en volgens haar kon het echt geen kwaad! Wel een teken om rustig aan te doen! (had het net beschreven in een berichtje boven jou berichtje! )
Ooh sorry, heb ik niet (goed) gelezen..! Goed dat je het besproken hebt. Goed je rustmomenten nemen dus!
Dat doe ik nu zeker, ook nog eens omdat ik er ook last van mijn bekken bij heb gekregen, haha, gaat lekker! Maar het bad loopt nu elke avond vol hoor!