Nanny Care

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guusje27, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Wie heeft ervaring met de Nanny Care? Ik heb hem besteld via de zorgverzekeraar...

2. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Ik !!!! :D

Geweldig ding , je legt hem onder het matrasje en zodra je de baby lekker ingestopt heb zet je hem aan .(heel dun matje , ze voelen er echt niets van)
    Ik had gelezen dat het ook als bewaking in het zkh word gebruikt.
    Met iedere (ongv.) iedere ademhaling knippert er een groen lichtje. (ik had na een tijdje wel een sok over het ding gedaan omdat het me wakker hield en ik maar bleef kijken haha)

Alleen vergat ik hem vaak uit te zetten als ik Mia optilde om te voeden s,nachts en ging dat ding dus vaak met een MEGA lawaai af zodat ook vriendlief gelijk naast z,n bed stond hihi.

Het was alleen niet zo leuk meer toen Mia begon te schuiven in bed en dus ook vaak van het matje af rolde/schoof waardoor het alarm begon te loeien met gevolg : Ik een hartverzakking doordat ik dacht dat ze gestopt was met ademen en Mia helemaal hysterisch en geschrokken....
    Toen heb ik hem eruit gehaald.

Ben zeker weten van plan om hem nu weer te gebruiken , het gaf me een hoop rust als ze naar me in de wieg lag om het lichtje te zien knipperen wetende dat alles prima in orde was !
    (plus dat als er wel iets gebeurd je er op tijd bij bent ! In het handboekje staan ook technieken om baby,s te reanimeren )

Ja , het matje was echt een super aankoop !

3. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Nou, dat klinkt goed!
    Kan je hem ook in een wiegje leggen? Of is ie daar te groot voor?

4. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Uhm ligt eraan hoe klein je wiegje is denk ik .

Het matje in niet zo heel groot dus volgens mij past het wel in iedere wieg . Hele kleine ronde wiegjes worden lastig volgens mij...(kinderwagenbak formaat bedoel ik )

Staat er op de website niet hoeveel cm het matje is ?

5. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Nee geen ervaring mee, maar heb wel verhalen gehoord van mensen die er gek van werden omdat het ding niet naar behoren werkte. Of dit nu de nanny care of een ander merk was weet ik niet.

Ik heb zelf een babyphone van Alecto en daar hoor ik mijn zoontje gewoon in ademen als ik hem bij mijn oor hou. Ik zou er niet tegen kunnen om afhankelijk te zijn van zo´n systeem want dan zou ik alleen maar denken, als die batterijen maar werken, of inderdaad wat MelMel zegt dat de kleine beweegt en dat het ding voor niets afgaat. Daar heb ik geen trek in :)

6. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    nee, er staat geen maten bij helaas...nou ja, we zien het wel als ie binnen is...!

7. emje

emje Niet meer actief

ik wil hem ook gaan bestellen. ik krijg het vergoed van de verzekering. bij ons in de familie zijn 3 kindjes gestorven aan wiegendood. dus het zou me wel meer rust geven zo nanny care

8. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Jeetje Jen wat eng zeg !
    Snap goed dat je een stukje meer rust erdoor krijgt.

9. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Uhhh hoef niks meer te typen. Hier precies het zelfde verhaal als hier boven. Bas was 4 maanden oud en toen begon hij ook te schuiven in bed toen hebben we het niet meer gebruikt.
    1 keer is hij echt goed af gegaan omdat meneer te diep sliep...:$ en toen ging dat ding ook af en hij werd wakker van het alarm..pff dat is wel even schrikken hoor (zal het nooit meer vergeten!!). Ook toen hij voor het eerst ging slapen bij opa en oma heb ik dat ding mee geleurt..haha Maar nu gaan we het weer gebruiken geeft mij gewoon weg wat meer rust en mijn man ook (eerst geloofde hij niet in dat ding. tot dat het 1 keer goed af ging toen we aan het eten waren..pfff Ook hij wil het nu weer gebruiken)

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik vond het een vreselijk ding! Dat stomme lichtje inderdaad waar ik maar naar bleef staren. En om de een of andere reden werd maddi altijd wakker als ik hem in bed legde en dat ding aandeed. En tjah als ze even ervan af schuiven gaat ie af ( wel goed natuurlijk). Nee hier niet meer

11. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    jezus...wat erg! En je hoort het de laatste tijd veel minder.. Wat een drama dat het dan 3x in de familie moet geberuen zeg!

XX

Deel Deze Pagina