wat aan, in bedje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Josien87, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien87

Josien87 Lid

27 apr 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me eigenlijk af, leg ik mn zoontje met broekje of zonder broekje in bed. Ik doe wel de sokjes uit

Ze zeggen zoals je zelf ook in bed ligt, maar ik heb het graag warm en slaap nu ook nog onder 2 dekbedden, heerlijk. maar dit is voor mn baby toch veel te warm. Wat trekken jullie je baby aan/ uit bij welke temperatuur?

2. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Dit onderwerp is laatst ook geweest... Maar k zou vooral kijken naar je eigen kindje...

Want k heb t al snel warm... Slaap nu bv al zonder dekbed... =D Maar mijn vriend heeft liever (net als jij) 2 dekbedden... ;)

Kleine man ligt bij ons op de slaapkamer in n romper lange mouw, pyama (lange mouwen/lange pijpen nu), slaapzak zonder mouwen en vaak wel sokjes aan... Maar hij heeft eigenlijk altijd koude voetjes...

Nou moet k zeggen dat hij t wel vrij snel warm heeft... Dus overdag leg k hem eigenlijk gewoon in zn kleertjes (evt spijkerbroekje wisselen voor zachte broek)...

3. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn zoontje is ongeveer even oud als die van jou. Mijn kleine is een echte naaktloper, het liefst ligt die in zn blote kont overdag (dan is hij ook echt heel erg blij). We leggen hem ook na het verschonen altijd ff een kwartiertje a 20 minuten in zn blote kont, kan die ff "luchten" hehe

Hij heeft het snel warm en snachts heeft die vaak een pyjama aan, zonder romper.
    En als ik zeg dat hij het snel warm heeft, dan bedoel ik echt snel warm. Soms zweet hij erover en dan heeft hij niet eens veel aan....

4. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik zit hier nu ook echt zó over te twijfelen! Mijn dochter heeft nu een romper lange mouw, pyama (lange mouw en broekje), dunne slaapzak zonder mouw (dit om te voorkomen dat ze zich onder de dekens uitwurmt) en een dubbelgeslagen dekentje. Haar kamertje is best koud en ik vind haar nooit erg warm als ik bij haar ga kijken of als ze uit bed komt.

Toch maakt het me wel onzeker, omdat het niet goed is je kindje té warm te kleden! Wij liggen overigens ook onder ons winterdeken en ik heb lange broek, hemd, lange mouw en sokken aan in bed.. :) Ben een beetje een koukleum......

5. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Mijn dochter slaapt in de nacht in een romper met lange mouw, winter slaapzak zonder mouwen en een dun dekentje met laken. Overdag trek haar de broek en de sokken uit en krijgt ze de zomerslaapzak aan. Overdag is het rond de 21 graden op haar kamer.

6. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Ik slaap in ondergoed en t-shirt of nachtshirt korte mouw..
    Onder zomerdekbed..

Mijn meissie nu nog;

romper korte mouw + pyjama, sokken, slaapzak zonder mouw (dunne) & laken-dekentje

of

romper lange mouw + pyjama broek, sokken, slaapzak zonder mouw (dun & lakentje+dekentje

afgelopen nacht had ze aan;
    romper lange mouw + pyjama broek, sokken, slaapzak zonder mouw (dun & lakentje+dekentje

maar deken-lakentje afgeschopt,,

was ook erg warm op baby kamer 22 á 23 graden

7. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid slaapt op het moment in een rompertje met korte mouwen, een katoenen pyjama met voetjes, en een katoenen slaapzak zonder mouwen. Meestal ligt ze 's nachts dan ook nog onder een lakentje met een katoenen/gehaakte deken. Het raam staat altijd op een kiertje en de kachel staat uit. Vaak schopt ze de deken wel van zich af 's nachts aangezien ze nogal een draaikont is in bed!

8. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

6 apr 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon slaapt 's nachts nu nog meestal met een romper met korte mouwen, pyama met lange mouwen en een zomerslaapzak (zonder mouwen) aan. Verder geen dekentje of lakentje of iets. Toen het de afgelopen dagen wat warmer overdag was, deed ik hem 's nachts een romper met lange mouwen en alleen een pyama-broekje aan (dat is dan één laagje minder dacht ik) en dan de zomerslaapzak. Als ik het idee heb dat het toch wat aan de warme kant op de slaapkamer is, doe ik de pyama-broek ook uit.

Overdag slaapt hij in wat hij op dat moment aan heeft, en dan de zomerslaapzak zonder mouwen er over heen.

Ik denk altijd maar, liever iets te koud dan te warm als ik moet kiezen.

9. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    Ik heb het zelf ook altijd koud (behalve tijdens de zwangerschap)

en mijn mannetje lijkt op zijn vader...die heeft het eerder te warm..
    hij slaapt op het moment 's nachts in een dun rompertje zonder mouwen, een dunne pyama en een dunne zomerslaapzak zonder mouwen. Overdag slaapt hij op warmere dagen zonder broek en sokken en dan een rompertje zonder mouwen met een dun truitje erover en de zomerslaapzak..
    zodra het hier warmer gaat worden ga ik er steeds een laagje afhalen zeg maar.... dan doe ik hem bijvoorbeeld de pyama niet meer aan maar een romper met lange mouwen en de slaapzak..
    ik vind het altijd een beetje vogelen.... soms zie ik bij het CB kindjes helemaal ingepakt..en dan ligt mijn ventje zonder jas onder een dekentje in de kinderwagen bijvoorbeeld...

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier is het nu romper zonder mouwen +pyama + slaapzak + 1deken in dekbedovertrek

11. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Max slaapt altijd in een
    romper met korte mouwen
    dunne pyjama (als het heel warm is een pyjama met blote armpjes en beentjes)
    en een dunne slaapzak zonder mouwen.

Dit kan prima voor hem. Wel merkte ik met het warme weer dat hij wat meer zweet en dan doe ik alleen een dun lakentje over hem heen en geen deken. De pyjama wil ik wel aanhouden omdat ik belangrijk vind dat hij leert: een pyjama aan is slapen ;)

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

nu is het hier: romper korte mauw, pyjama, slaapzak, lakentje, dekentje :)

13. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée Draagt; romper zonder mouwen, pijama lange mouw + lange broek, slaapzak en dekbedje

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira heeft het de laatste dagen erg warm in bed,
    Dus ik heb haar nu maar een lange mouw romper aan gedaan met een mouwloze slaapzak en een dun lakentje, dat lakentje schopt ze toch halverwege de nacht van dr af :p

15. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Mijn dochter heeft op dit moment romper zonder mouwen, pyama hesje met lange mouw lekker blote benen en geen sokken en een herfst slaapzakje aan. Haar benen zijn beetje koel als ze wakker word maar haar buikje lekker warm. Als het buikje maar warm is dan is het goed :)

16. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    mijn dochter slaapt met een romper korte mouw, pyama, winterslaapzak en dekentje.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier heeft zr het ook snel warm tot gisteren romper korte mouw, pyjama, dunne slaapzak zonder mouwen, dekentje lakntje en nu behalve dekentje. Lakentje om nog lekker in te kunnen stoppen. Was net nog 19 graden op de kamer.

18. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Dochter nu met 22 graden op haar kamertje,

Romper lange mouw
    Zomer slaapzak
    Lakentje
    Dekentje

19. Josien87

Josien87 Lid

27 apr 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties, mijn zoontje is 10wk oud en ligt nog niet in een slaapzakje want hij blijft nog netjes onder de deken. ik trek hem tot nu toe aan:

romper korte mouw en pyamapakje (1delig) lakentje en dekentje dit is voor de avond en nacht

overdag leg ik hem meestal met zijn kleren aan in bedje maar nu met deze warme dagen vind ik het moeilijk te bepalen. vanmiddag heb ik zn shirtje en sokjes uit gedaan en lag hij in romper en zacht broekje alleen onder een lakentje zonder deken. is dit nog te warm?

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

romper zonder mouwen + pyamajasje (dus geen broek) + slaapzak zonder mouwen + dekentje in dekbedovertrek.

Slaapzak is zo'n tussengeval (dus geen zomerslaapzak, maar ook geen winterslaapzak).

Deel Deze Pagina