bij een 2e kindje een duo-kinderwagen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by All Mine, Feb 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Tot welke leeftijd zit een kindje in de buggy voor als je bijvoorbeeld de stad in gaat?
    Wij proberen zwanger te worden van een 2e kindje, maar heb geen idee of we dan ook een andere kinderwagen moeten aanschaffen waar de beide kindjes in kunnen? Dus zo een duo/tandem kinderwagen? Of gaat de oudste op zo een loopplankje?

Ons 1e zoontje is nu 16 maanden oud. We zijn nog niet zwanger, maar stel we zijn binnenkort al zwanger zou hij dus ruim 2 jaar zijn wanneer de kinderwagen in gebruik zal worden genomen.

Liefs

2. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Wij hebben geen andere wagen aangeschaft tot nu toe. Als onze 2e uk komt, is nummer 1 bijna 2 jaar.
    Als we samen gaan wandelen doen we buggy en wagen. En zou ik alleen met beide kinders op pad dan heb ik een draagdoek. Kan zowel beeb in, als peuter. Dus dan ligt het er maar net aan wat handig lijkt is.
    En ik verwacht dat peuter ook wel een stukje kan lopen dan. Nemen we de doek mee voor als ze het zat is.

3. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Vanaf 2 jaar mogen ze ook op een meerij plankje. En in een buggy kunnen ze tot een jaar of 3-3 1/2. Maar het is natuurlijk helemaal afhankelijk van je kindje. Sommige kinderen willen niet al te lang in een buggy zitten. En andere kinderen lopen steeds weg of willen niet lopen.
    Zo'n draagzak is ook een goede oplossing eventueel.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ik denk dat wij hetzelfde gaan doen als sokje. Er zit straks bijna 2 jaar verschil tussen en ik heb geen zin om weer een nieuwe wagen daarvoor te kopen. Zo'n meerijdplankje heb ik in de winkel geprobeerd, vond het een onding, dus die hoef ik niet.

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wij hebben wel een duowagen gekocht, tweedehands via MP. En ik moet zeggen dat ik er superblij mee ben en mijn oppas ook. Ik heb een X Adventure met de kindjes naast elkaar. De jongste had ik eerst in een babynestje en nu in een voetenzak.

Een meerijdplankje hebben we ook overwogen maar nu met een dwarse peuter van 2 jaar en 4 maanden ben ik blij dat we dat niet gedaan hebben. Hij was er nooit op blijven staan en zou dan opgetild willen worden.

Nu laat ik hem de keuze of hij zelf wil lopen of niet en als hij moe wordt mag hij erbij in de wagen. Ik vind het ideaal.

6. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Of de buggypod. dat is zo'n stoeltje wat je aan de kinderwagen vast kunt maken.
    Ik zit heel erg te twijfelen of ik zo'n ding ga kopen, om de tijd te overbruggen tot onze beeb in n duo buggy kan. Of dat ik n dure duowagen koop.

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Crisje, die hebben ze mij bij de speciaalzaak afgeraden omdat die dingen niet zo heel stabiel zijn en ook niet erg handig bij het manoevreren met je wagen

8. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Dat wist ik niet, had ook nog niet geinformeerd in een winkel.
    Maar nu snap ik waarom op marktplaats altijd "weinig gebruikt" staat :D

dan zal t toch n duowagen worden (naast elkaar, dat andere is zo zwaar)

9. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Ik ben ontzettend blij met mijn duowagen. Het is er een met twee kids achter elkaar en ik vind het erg prettig. Zwaar is het ook niet, want ik kan hem zelfs in de supermarkt met 1 arm rijden en draaien terwijl ik aan de andere arm een mandje draag.
    Zo duur hoeft het ook niet te zijn. Tweedehands is een Topmark rond de 50 euro. Voor dat geld hoef je het dus niet te laten.

10. NB1980

NB1980 Actief lid

Jun 24, 2008
    247
    0
    0
    onze kids schelen 2 jaar en 3 maanden. Ik had via marktplaats een duowagen gekocht toen ik een maand of vier zwanger was. Leek me handig.

Toen de baby er eenmaal was, was mijn dochter zo gegroeid dat ze niet meer in het voorste stoeltje paste! Ja, met haar knieen in d´r nek haha...

Ze staat dus eigenlijk al vanaf het begin op een plankje en dat gaat heel goed. Ze vindt het helemaal geweldig. Nu ik de wagen als wandelwagen gebruik vindt mijn zoontje het ook heel leuk om naar zijn zus te kijken.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Wij gaan het sowieso pas bekijken als ik weer zwanger ben en rond de 34 weken ben. Kinderen veranderen zo snel... Nu is Eva wel ondeugend aangelegd ;), dus ik denk dat ik een duowagen wel erg prettig vind als ze rond de 2-3 jaar schelen. Wij willen dan wel een wat duurdere via marktplaats verkopen, die kan je dan zelf ook weer goed verkopen via marktplaats en heb je toch een goede kinderwagen.

12. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Wij hebben 2ehands een nieuw uitziende mutsy gekocht incl. een duoseat. Zo kan ik in mijn uppie fatsoenlijk op stap zometeen met 2 kinderen. Daarnaast ook nog een reiswieg gekocht, zodat de oudste dan in de buggy kan en de baby in de reiswieg.
    We moeten alleen nog een wandelwageninzet kopen, zodat als de oudste helemaal niet meer in de wagen gaat, de jongste nog wel in een comfortabele wagen kan zitten/liggen.

13. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik hoop dat je wel weet dat de duoseat alleen op een urban rider onderstel mag? veel winkels vertellen dat er niet bij namelijk... en hij is echt alleen maar veilig op een urban rider onderstel (heb hier veelvuldig contract over gehad met mutsy zelf, een goed bekend staande babyzaak bleef volhouden dat het op ons 4rider onderstel mocht)

14. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De agent van Mutsy was een tijdje geleden in de winkel en die vertelde ons dat het tegenwoordig wel op een 4rider kan, dat ze hem daar op getest hebben. Maar hij zegt ook voor het beste resultaat en comfort is de urban het beste.

15. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Denk dat ik het beste kan wachten met kopen van een nieuwe wagen tot ik inderdaad echt aan het eind van de bevalling zou zijn. Ben nog niet zwanger hoor, maar dan kan ik beter inschatten hoe mijn zoontje dan is.

Fijn dat jullie zo mee denken!

liefs

Share This Page