wanneer knuffel mee naar bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cinnepin7930, Dec 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cinnepin7930

Dec 1, 2009
    19
    0
    0
    verkoopster op n tankstation
    Schiedam
    Hallo allemaal,

Mijn dochtertje Demi is nu bijna 3 maanden en is helemaal gek van haar tutpopje. Als ze slaperig is en een beetje gaat jengelen geef ik altijd haar tutpopje en dan valt ze daarmee in slaap. Nu vroeg ik me af of ik dat tutpopje ook kan geven als ze naar bed gaat, dat doe ik wel maar als ze slaapt haal ik het liever weg omdat ik bang bent dat ze het over haar hoofdje trekt. Mijn vraag is eigenlijk of ik het gewoon kan laten liggen bij haar zonder dat ik bang hoef te zijn dat er wat met haar gebeurd als ze het per ongeluk over haar hoofdje trekt.

Alvast bedankt,

Een (over?)bezorgde moeder.;)

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb je topic even verplaatst, onder baby en dreumes past het beter dan het onderdeel van vragen over deze site.

3. cinnepin7930

Dec 1, 2009
    19
    0
    0
    verkoopster op n tankstation
    Schiedam
    Haha, kan wel zien dat ik net kom kijken op t forum :) Bedankt!

4. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik heb onze kinderen beiden vanaf de geboorte een knuffel meegegeven. Bij de oudste was het eerst zo'n dingetje wat je van de verloskundige krijgt, later had hij grote voorkeur voor een tijger, die hij nu nog steeds altijd bij zich heeft in bed.
    Bij de jongste had ik een leuk konijn, die heeft de laatste weken van de zwangerschap bij ons in bed geslapen en na de bevalling mocht hij gelijk bij de baby. Hij is helemaal weg van dat ding, hij pakt hem gelijk als hij in bed ligt, trekt hem helemaal over zich heen, stopt een van de oren in zijn mond en slaapt heerlijk in. Volgens mij kan het neit veel kwaad hoor, een knuffeltje in bed. Zeker van die tutpopjes zijn van badstof en gewoon luchtdoorlatend, volgens mij.

5. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon slaapt ook al vanaf heel jong met een tutpopje, dit is nu nog zijn favorite knuffel. dus als ik jou was zou ik dat tutpopje mee gaan geven naar bed. over het hoofd trekken valt wel mee is hier nog nooit gebeurt, en die dingen zijn getest op veiligheid dus ze kunnen er wel doorheen "ademen".

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Hier ook een kindje dat al siinds een paar maanden met een tutpopje slaapt. Hij trekt het tut gedeelte wel degelijk over zijn gezicht als hij gaat slapen. Dat zat me niet helemaal lekker (het is een iets dikker ding, daar kan hij echt niet doorheen ademen!) Op het CB zeiden ze dat het toch verstandiger was om het weg te halen als hij in slaap was (natuurlijk, ze kunnen ook niet veel anders zeggen) Maar inmiddels laten we het toch bij hem liggen...

7. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik zie 's avonds altijd nog even bij mijn zoontje als hij slaapt en dan leg ik zijn tutpopje altijd aan de kant, bij zijn hoofdje weg maar wel binnen handbereik voor hem. ik leg het boven in de hoek van het ledikantje dan vind hij het 's ochtends wel weer ;)

8. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

mijn kleintje is sind deze week eigenlijk :( helemaal gek van zijn happy horse knuffel paardje haha alshij jenelig moe word geef ik het paardje en klemt hij het helemaal tegen zich aan zoooo lieff zucht

denk dat ik er maar even 1 bij op haal , zijn nu nog te koop
    hoef ik straks geen topic te openen : help mijn kleintje is knuffel kwijt :D:D

knuf

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Zoë is ook helemaal verliefd op haar roze tutbeertje. En inderdaad als ze moe is, speen erin en het beertje dicht tegen zich aan geklemt! Maar ze slaapt ingebakerd dus 's nachts ligt ie wel in bedje maar niet bij haar. Maar dat zal wel veranderen als ze straks weer "los" slaapt!

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Al bijna vanaf het begin...hij heeft van Happy Horse dat lappen Girafje....Die stopt hij dan in zn handje en duwt het hoofdje tegen zn gezicht!

Ook heeft hij zo;n labeldoekje...maar die geef ik pas sinds een paar weken...sinds hij zelf dingen van zn gezicht af haalt.

Het grappige is dat hij die juist altijd over zn ogen legt als hij gaat slapen! En halverwege de nacht trekt hij die er weer zelf af!

Heb bijna allebei getest hoe je erdoor kan ademen en dat gaat supermakkelijk...dus zag er geen kwaad in!

11. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hier word ook met een knuffel geslapen hij vind het heerlijk s ochtends ligt hij er op te sabbelen heb hem nog nooit op zijn hoofdje zien liggen

12. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    jamie heeft echt zijn eigen knuffeltje gekozen, inderdaad een tutpopje. we hebben vanaf zn geboorte 2 of 3 kleine knuffeltjes bij hem in zn ledikantje gelegd, die licht en klein genoeg waren zodat er geen ongelukken mee konden gebeuren. hij heeft zelf nu zn olifant doekje gekozen en trekt m inderdaad het liefst helemaal over zn gezicht als ie slaapt. dit doet ie al een paar maanden en ik laat hem meestal ook lekker en hij leeft nog steeds ;)

Share This Page