pfff kleuterschool

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanukkie, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje zit sinds gisteren echt op school, maar een lekker gevoel heb ik er niet bij.
    volgens de juf doet hij andere kinderen pijn, maar dat heb ik hem nog nooit zien doen. hij trekt aan jassen, duwt en heeft ook een kindje geschopt.
    ik ken het niet van mijn sociale mannetje, die kindjes er altijd bij wil betrekken.
    ik hoorde wel een paar grotere kinderen in de rij zeggen,pas maar op want hij duwt terug, ik neem aan dat zij hem dus een keer geduwd hebben.

ik heb het haar ook gezegd dat hij totaal niet agressief is, tuurlijk bij hij van zich af, maar dit...

ik weet ook niet of ze bij hem past, ze is heel rechtlijnig, heel strikt en geordend. zo mogen ze of wat te eten of wat te drinken meenemen, niet allebei.
    de andere juffen laten de kindjes gelijk naar de ouders gaan als de school uit is, zij wil ze allemaal eerst bij haar hebben en dan pas weg.
    ze heeft het er de hele tijd over dat ze 3 nieuwe kindjes heeft in de klas, met een zucht.
    de klas op zich is ook heel geordend, zelfs het speelkleed ligt kaarsrecht, de tafels staan kaarsrecht...
    mijn zoontje moet je wel strak houden, maar met een flexibele insteek.
    ze praat ook heel snel negatief ipv positief.

ik wil niet dat mijn zoontje een stempel krijgt doordat hij zich misdraagt, ik maak me toch wel een beetje zorgen. heb er geen lekker gevoel bij.

misschien maak ik me zorgen om niks en kost het tijd, maar ik moest het even kwijt.

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Zo hallo, alleen drinken en niets te eten ?? Is die echt nog van de oude stempel. Hier moeten ze juist een stukje fruit en een pakje drinken mee nemen als tussendoor.

Maar ik zou eens een gesprek met haar aangaan en gewoon vragen of zij echt wel zeker weet of hij dit allemaal doet en of ze de reden weet waarom hij dit doet, als hij geduwd word en hij duwt terug en zij ziet alleen het laatste dan snap ik dat ze zegt dat hij duwt enzo maar als je neit naar het hele verhaal kijjkt kan je niet 1 kindje er op aanspreken ( vind ik )

En zo strikt geordend is ook niet echt super voor die kindjes zeg, dan al maar niet te spreken over hoe ze reageert over de 3 extra kindjes, nee ik zou een gesprek aan gaan met haar en haar wijzen op de puntjes die je hier nu ook bespreekt en kijken wat daar uit voort komt, vind je het niets dan zou ik om overplaatsing vragen naar een andere klas. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat jou zoontje gestraft word voor iets waar andere kinderen mee beginnen ( als dat zo is natuurlijk )

3. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Het gekke is, het is geen oude juffrouw, rond de 30-35 denk ik. als je voorbij de andere klassen loopt, die zijn ook veel gezelliger. het lijkt wel of ze wil dat de kindjes vanaf dag 1 in het gareel lopen, dat kan toch niet.
    en ik ben het ook niet eens met dat of eten of drinken, maar ik wil ook niet dat mijn zoontje de enige is die het wel mag.
    mijn zoontje is ook niet bang aangelegd, er zal wel iets voorgevallen zijn tussen die 2, hij stond vanochtend als een prinsje hand in hand met een meisje die ook net in zijn klas is gekomen.

ze heeft het ook de hele tijd over, in mijn klas zijn de regels....
    ik mag haar eigenlijk nu al niet, maar mijn zoontje kwam gisteren zingend thuis...

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    En de juf kent jouw zoon al na 2 dagen?? Kan me zo voorstellen dat je het lastig vindt. Jammer dat er geen ruimte is voor enige flexibiliteit. En tja kinderen, duwen, schoppen en slaan. Wie weet waarom je mannetje geslagen heeft? Jammer dat ze meteen met een negatieve start begint. Het si niet niks voor die kinderen om opeens in een grote klas te komen waar je niemand kent. Nou hopelijk dat je mening over de juf nog bijdraait en dat je eerste indruk gewoon niet juist was, want anders is het nog een lang schooljaar! Succes.

5. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    nou, vanochtend heeft hij weer geschopt volgens haar,zomaar uit het niets. hij was ook erg moe, heb hem vanmiddag thuis gehouden.
    gisterochtend was hij lekker uitgerust en toen ging het prima.
    ze keek niet blij toen ik zei dat hij thuisbleef, maar het is toch mijn kind? Hij zat zowat te slapen tussen de middag.

Ik vind het raar, sinds de wendagen vertoont hij gedrag op school wat ik nog nooit gezien heb, hij vind overigens wel aansluiting bij een meisje, ze hadden samen druifjes gedeeld, echt lief, dat meisje is een dotje.

als je de andere klassen naar buiten zag komen, een tas vol knutselwerk en een lachende juffrouw en deze..... ik heb er een knoop in mijn buik van, een alarmbel in mijn hoofd.

ik denk niet dat hij lang in deze klas blijft, echt jammer dat het zo moet beginnen.... mijn lieve mannetje.:(

6. tulip

tulip Niet meer actief

jeetje, dat lijkt mij echt een vervelend gevoel. Ik ben geen juf, maar heb jaren op een kdv gewerkt en zag ook wel eens peuters binnen komen die dit gedrag vertoonden. Die kindjes willen gewoon even de grenzen opzoeken en doen dit soort dingen omdat ze onzeker zijn. Duidelijk de regeltjes uitleggen, maar wel op een leuke manier. Ik krijg het gevoel dat het hier niet zo gebeurd.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mamavanukkie: ik zou dan toch gaan voor een goed gesprek
    wellicht valt het reuzemee omdat het pas de eerste dagen zijn hoor

maar je gevoel bij de juf is redelijk bepalend hoe j het komende jaar (2 wellicht?) met elkaar om moet gaan.
    en dat geldt ook voor juf en je zoontje...

maar ik zou het in ieder geval uitspreken en als jij je zoontje thuis wil houden een middag moet je dat vooral doen.
    scholen zijn er vaak niet zo gek op ivm dat ze pas ECHT wennen als ze volledig meedraaien en af en toe thuis houden 's middags helpt daar natuurlijk niet bij.
    maarja.. slapen op school lijkt me ook niet nuttig dus wat dat betreft moet het best eens een keertje kunnen.

en als het echt niet wil werken met juf.. kun je altijd vragen of hij naar een andere klas mag.

8. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik praat al elke dag met haar, ik heb het idee dat als kinderen niet gelijk doen wat zij wil, ze niet weet wat ze ermee aanmoet. ze keek echt verontwaardigd dat hij zich zo gedraagt, nou ik keek alsof ik water zag branden...
    spelenderwijs de regels uitleggen doet ze niet, ze hebben er zich maar gelijk aan te houden, dat kan toch niet???

ik ga vrijdag mee als biebmoeder, kan ik eens zien hoe ze zich gedraagt tegenover de kindjes.

als je gaat lopen kreunen dat je 3 nieuwe kindjes heb, had je geen juf moeen worden, het zijn er nu maar 21, geen 35 of zo.

9. Saskia78

maj ik bedoelde met praten even een gepland gesprekje waar je je op kunt voorbereiden
    ipv even 10 minuten na school terwijl ze nog met dr gedachten in de klas zit :)

en elke dag sinds gister.. dat is niet echt ontzettend vaak of lang...

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou ook het gesprek aangaan en dan langer dan even tussen neus en lippen door.

11. Alita

Alita Niet meer actief

idd even goed praten want dit is niet leuk voor jou en je zoontje. het kan wat Tullip schrijft dat hij gewoon anders is op school...de juf zal niet liegen lijkt mij?

Maar als jouw`n buikgevoel zegt dat er iets niet klopt...zorg dat er een gesprek komt.

12. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Die juf spreek al snel haar negatieve gevoelens uit zeg. Zou toch even een gesprekje aangaan met haar. Als je daarna nog geen goed gevoel erover hebt, kan je alsnog je maatregelen nemen.

Ik vind het ook raar dat ze alleen maar fruit of alleen maar drinken mee mogen nemen. Dan heb je als kind wel een probleem, als je honger en dorst hebt halverwege de ochtend. Is dit het beleid van de juf of van de school?

13. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    het is haar beleid dat er of drinken of eten wordt meegenomen. tijdens het intake gesprek is mij verteld dat allebei mocht, maar ik had het al gehoord van de moeders.

ze verteld wel wat positieve dingen, hij blijft beter op zijn stoel zitten, buitenspelen gaat goed, spelen gaat goed.
    maar het negatieve heeft de boventoon, helaas. je ziet al hoe ze kijkt, ze lacht wel, maar haar ogen niet, zeg maar.

ik kijk het niet te lang meer aan, dan idd een gesprek aanvragen om wat zaken boven tafel te krijgen, op dit gedrag zit ik niet te wachten.

14. Saskia78

Desnoods vraag je of de intern begeleider er ook bij mag komen zitten.
    Of beter nog.. Je regelt oppas en neemt manlief mee.

Maar ik vind het bijzonder als ze na 2 dagen al weet hoe je zoontje in elkaar zit :)
    Hier hoorden we na 2 weken dat ze helemaal op dr plek zat... Inmiddels na 4 maanden is het nog steeds "ze voelt zich steeds meer thuis in de klas" :)
    En dan hebben wij dus wel een leuke en enthousiaste juf..

15. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wat raar at ie juf dat op eigen houtje dat doet, dat ze of of mogen meenemen. Ik zou daar ook zeker iets over zeggen en er niet mee accoord gaan.

Als ze iedere dag steeds negatieve dingen zegt, zou ik toch zeker deze week een gesprek aanvragen.

16. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik lees echt dingen waar mijn haar overeind van gaat staan!

De juf moet gewoon het beleid volgen wat vanuit school bepaald is. Dus gewoon wat te eten EN wat te drinken. En anders zou ik eventjes bij de directeur van school binnen stappen. (Bij ons kun je zo bij de directeur terecht in ieder geval).

Je kan van kinderen niet verwachten dat ze zich 100% perfect gedraagt. Zeker als je ukkepuk net begint in een al bestaande klas, dan moet hij best voor zichzelf opkomen en eventjes zijn plekje weten te vinden.

Een middagje thuis houden is niet meer dan normaal hoor! Dat gebeurt hier regelmatig als ze 4 zijn en net op school zitten. Ze doen enorm veel indrukken op. Waar haalt ze het lef vandaan om daar bedenkelijk bij te kijken?!

Even iets uit mijn ervaring: Verwacht trouwens niet dat je zoon zich vrijdag netjes gedraagt... Ik ben ook bieb-moeder en mijn zoon maakt er een sport van om vervelender dan anders te doen...!

17. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik ga er idd vrijdag niet vanuit dat het soepel zal verlopen, maar ik kan dan een beetje zien hoe ze is.
    mijn zoontje is bezig met een plekje te zoeken, maar dat moet op een postitieve manier gebeuren en niet zo, als ze al zo tegen mij praat, dan denk ik niet dat hij veel positiefs te horen krijgt.
    ik zit me er best over op te vreten, dus ik kijk het nog een paar dagen aan en dan gaan we maar eens met mevrouw praten.
    ik gun mijn uk een fijne schooltijd, hij keek er zo naar uit en nu zit er eigenlijk al een flinke domper op en daar baal ik flink van.

18. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Nou zou haar echt effe goed aanspreken dat je hier niet van gedient ben. Nu ik dit verhaal lees heb ik zelf ook gelijk angst om mijn zoontje naar school te laten gaan over 1 jaartje. pffff

19. Saskia78

volgens mij heb jij vooral een domper en je zoontje vooralsnog een stuk minder :)

maar zoals al meerdere keren gezegd.. ga eens met haar praten.. gewoon zonder je zoontje.

@sabrina: aanstellen is ook een kunst :)

20. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    nou zoonlief zit thuis met het zoveelste virusje, de 5e vekoudheid al in een maand, is vroeg wakker, koorts en belabberd. dat werkt ook niet mee... hij ligt nu in bed... de dokter zei dat het nu heerst hier, lekker hoor.

nu sprak ik wat andere moeders en heb gehoord dat er nogal wat rauwdouwers in die klas zitten, ik denk dus dat hij dit overgenomen heeft.
    die moeder noemde het dat ze de machtsverhoudingen aan het bepalen zijn.

vind nog steeds dat ze hier dus niet alleen mijn uk op aan moet kijken, maar moet kijken hoe het ontstaan is.

maar goed, ik kijk het even aan en dan maar praten.

Deel Deze Pagina