Hoi meiden, Onze dochtertje heeft al een tijdje een plekje op haar bovenbeen wat blijkbaar ook jeukt. Ik heb het al met verschillende cremes ingesmeerd. Bepanten verzorgende creme verzacht het een beetje en is het soms een paar dagen veel minder aanwezig / tot bijna weg. Exzeem creme durf ik niet aan. Heb voor donderdag een afspraak bij de dokter staan, maar dacht ik probeer het ook via deze forum. Herkent iemand wat dit is?
Lijkt idd eczeem. Goed smeren met een vette zalf! Ik kreeg vaseline-cetomacrogol voorgeschreven, daar smeer ik dochter 3x per dag mee in, werkt heel goed! Dat is gewoon een hele vette creme, geen hormoonzalf ofzo.
Toch wel? Ik heb idd een hormoon zalf, maar durf die niet te gebruiken. Zal het onthouden van het vaseline-cetomacrogol. Tnx voor de reactie
Hier gebruik ik de hormoonzalf als het opvlamt, dan is het echt rood en heeft ze er last van; 1 of 2x smeren met hormoonzalf en et kalmeert weer, daarna verder met goed die vaseline-cetomacrogol te smeren (bij heftige plekjes meer ik iedere verschoning, ze heeft het bv erg in haar knieholtes). Nu het weer weer beter wordt, krijgt ze ook minder last.
Ziet er wel zo uit ja. La roche posay Lipikar helpt erg goed bij eczeem. Jeukverlichtend en genezend!