Mijn dochter slaapt ineens heel veel. ze gaat om 19u naar bed en word wakker rond 10:00.. vandaag zelfs..schrik niet 11u en dan slaapt ze smiddags ook nog van 13 -16u ... is dst niet heel veel ? Ik zit er aan te denken om haar gewoon elke ochtend rond 8u half 9 wakker te maken maar dan is ze vaak wel chagrijnig . is het misschien een fase ? Want als kleine baby sliep ze altijd heel slecht.
Oh dat is wel veel idd. Ik had der denk ik wel wakker gemaakt als t vaker voor zou komen. Maar als ze af en toe zo'n dag er tussen heeft, zal ze t wel nodig hebben? Lastig hoor
Hier ook een dame die veel slaapt. Van 19 uur tot 8:00 - 9:00 uur. En dan met gemak nog van 12:30 - 13:00 tot ....? We maken haar altijd wakker om uiterlijk 17:00 - 17:30 uur. En dan is ze daarna weinig te genieten... na het eten speelt ze even en wordt ze weer hangerig. Wil ze de fles en dan weer naar bed. Ze heeft het echt nodig hier. Heb het wel eens geprobeerd om haar langer wakker te houden, maar ze trekt het echt niet!
hier kan ze heel lang wakker blijven als het moet kan ze het savonds tot heel laat volhouden , en overdag kan ze het ook lang volhouden , ik denk als ik haar vandaag niet op bed had gelegd dat ze dan gewoon wakker was gebleven tot 19u. maar we willen er graag een beetje een gezond ritme inhouden , als ze naar de peuterspeelzaal gaat kan ze ook niet tot 11u blijven liggen haha. dus ik denk dat ik haar uiterlijk 9u wakker maak en dan 1x een slaapje overdag rond 13 u .. maarja als ze het echt nodig heeft is het weer zo dubbel ... vanochtend schrok ik wakker om kwart voor 11 en toen dacht ik heuh ? ik voelde me helemaal schuldig omdat ze eigenlijk al een ontbijtje had moeten eten maarja we hadden dus alleen lunch vandaag.
Misschien is het inderdaad een fase. Sliep mijn dochter maar zo lekker door heerlijk! Met moeite krijg ik de mijne om 23:00 uur in bed! Maak haar niet onnodig wakker en geef haar als ze wakker is gewoon voedzame voeding!
Mijn dochter heeft ook periodes dat ze nog meer slaapt dan anders. Ze heeft sowiezo veel slaap nodig. Maar vooral tijdens een groeispurt gaan ze veel eten en slapen. Zou haar dus lekker laten slapen.
Ohja dat kan idd ook ! Maar mijn dochtet is al zo groot haha nu 12 kg ! En qua cm weet ik eigenlijk niet 3 maanden terug 77,5
Hier ook zo'n slaapkop, in principe is het 8-9 uur dat ie eruit komt maar heeft uitschieters van 10-11 uur...vooral in het weekend, heerlijk Hij is nu net 2 en slaat z'n middagslaapje wel eens over maar als ie slaapt is dat gelijk 2-2.5 uur, vooral tijdens een groeispurt/ontwikkeling slaapt ie veel. Op maandag en woensdag moet ik 'm regelmatig wakker maken voor de zwemles en sportschool maar dat is dan ook geen probleem, blijft ie ook vrolijk onder...zie dan ook geen reden hem op dagen dat we niet weg hoeven vroeger wakker te maken.
Gelukkig dat ik mijn kindje niet weg hoef te brengen.... heb oppas aan huis (schoonmoeder). Dus heeft hier geen belang om haar er echt vroeg uit te halen en kan ik haar ritme laten volgen. Wil eigenlijk wel dat ze uiterlijk 8:30 uit bed komt, maar moet eerlijk bekennen dat ik haar makkelijk langer laat liggen. Ik ben momenteel al dagen eerder op dan mijn kind... bijna om je te schamen haha!
haha ja erg he ! ik werk niet alleen op vrijdag , dan moeten we er vroeg uit maar veder dus niet nou zo te lezen is het heus niet zorgwekkend dus kan ik haar wel laten liggen..
Hier ook hoor! Al een hele tijd.. Maar laatste tijd zijn de nachten wat onrustig.. (kiesjes) maar ze slaapt van 7 tot volgende ochtend 9/10. en dan van 2 tot 4/5...... Mja ze s wel 3/4x wakker elke nacht.. ff een minuutje en dan slaapt ze weer
hier is het meestal echt in 1 ruk doo van 19 - 10 a 11 u. maar idd met kiezen ofzo dan word ze savonds laat nog wel eens wakker voor wat drinken of iets ..