JA! Back to normal!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Cygnet2, Mar 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Pfff... verhuizen is geen sinecure. Op 25 januari hebben we de deur van ons appartement in de stad dichtgetrokken om een groot nieuw huis te gaan bewonen in een dorp. Voordat we er in konden moesten we nog wel een dag of 8 bij mijn moeder bivakeren maar op 25 februari was het zover... we gingen helemaal over. Ik (buik van 29 weken), manlief en zoontje (18 maanden).

Eigenlijk ging het allemaal ongelofelijk voorspoedig. Ik voel me prima. Kan gewoon inpakken, schoonmaken, uitpakken etc. En zoontje bleef lekker doorslapen en goed eten maar.... we merkten wel dat hij steeds eerder wakker werd. De laatste 2,5 week werd hij standaard om 6:15 wakker (was voorheen 7:30 - 8:00) en ook merkten we dat hij echt opstandig was. Boos! Niet de hele tijd en ook niet zonder aanleiding maar wel overdreven. Dreumesmama's herkennen het wel: je kindje mag iets niet: boos! Iets lukt niet: boos! Nou bij ons was dat altijd redelijk te doen maar de laatste paar weken was er geen land met hem te bezeilen als hij inderdaad boos was. Dikke (krokodillen)tranen en soms ook oprecht heel verdrietig. Ondertussen krijgt hij ook vier hoektanden dus het zit ook niet mee.
    Gelukkig sliep hij wel gewoon door (vanaf 7:00 tot 6:15) en ging het eten ook eigenlijk altijd wel goed. Het was hooguit wat ongezellig en erg vroeg....

Het is ook wat... eerst bij oma logeren, dan in een nieuw huis met een nieuwe kamer.. poeh hé! (Tommie toontje). Maar sinds twee dagen is meneertje weer helemaal zichzelf.
    Hij wordt rond 7:15 wakker en gaat dan lekker spelen in zijn bedje. Ergens tussen 7:30 en 8:00 is hij het wel zat.. MAMA! PAPA! Prima tijdstip. Eten is weer een feest. Gisteren zelfgemaakt hamburgertje met gekookte aardappeltjes en bloemkoool! MMMMH!
    En boos? Nee, daar heeft ie helemaal geen tijd voor. Het leven is weer leuk. Ach, soms lukt er iets niet en dan moet je wel 30 seconden gefrustreerd kunnen zijn maar dat is het dan ook wel.

Heerlijk.. het is weer allemaal normaal!!

En dan krijgen we nog...
    - over één maand: een nieuw kinderdagverblijf ;)
    - over twee maanden: een zusje :$

Even kijken hoe dat allemaal gaat :p

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha wat heb je dit leuk verteld zeg en vooral dat poeh he op tommie toontje moest ik hartelijk om lachen.
    Lekker dat de rust weer lijkt terug te komen! Inderdaad vele veranderingen voor je zoontje afgelopen periode en misschien heb je toch stiekem iets van een sprongetje mogen zien ;)

Gaat het allemaal verder goed met jou en je zwangerschap?
    Duurt niet lang meer he, spanneeeend!

3. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    ha ha ha..

ik vind dat jullie kleine man zich heel goed door deze verandering heen heeft geslagen!

is het mooi geworden?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hé, wat leuk! Reacties... was gewoon van me af aan het schrijven. Lief hoor.

Het wordt prachtig! Ik ben helemaal gelukkig met dit huis en de keuzes die we al gemaakt hebben.
    Ik vind Kickje ook een echte held. Natuurlijk heeft dit impact maar het valt toch allemaal maar reuze mee en hij slaat zich er manmoedig doorheen!

Met de zwangerschap verloopt het allemaal erg goed (nu even vervelende steek in mijn rug!) Nog 9 weken te gaan (tenminste...dat is de uitgerekende datum)

5. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    oh lekker joh! kun je straks in je nieuwe huisje lekker met verlof...

ik ben een jaar geleden verhuisd toen zoontje 6 weken oud was.. en alleen maar huilde..
    pfff dat raad ik niemand aan!

heb je er ook een mooie tuin bij?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Heel herkenbaar, ik ben zelf vorig jaar ook met 29 weken zwangerschap en een dochtertje van 21 maanden verhuisd. Was wel even hectisch, ik zie mezelf nog zitten op de avond na de verhuizing...tussen 120 verhuisdozen! Ik heb het bad vol laten lopen en ben lekker gaan liggen poedelen, want ik denk dat ik anders gek had geworden.
    De volgende dagen er vol energie weer tegenaan gegaan, uiteindelijk viel het best mee. Robin vond het ook allemaal wel prima, ik had verwacht dat ze er heftiger op zou reageren.
    Veel plezier in jullie nieuwe woning!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jeetje, wat vervelend!

We hebben een grote tuin maar die wordt nu vooral gevuld door een vuilnishoop met ambities om Olympische schans te worden :$:D
    Het zal vast nog wel een keertje mooi worden maar nu is mijn 1e prioriteit qua tuin dat we erin kunnen zitten zonder uitzicht op de Alpen! hihi

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Wat fijn dat het nu weer goed gaat! Lekker genieten van jullie nieuwe huis. Straks n og een kindje erbij. Wel spannend hoor al die veranderingen.
    Wij gaan na de zomer tijdelijk voor 3 maanden ergens anders wonen, vanwege enorme (gedwongen) verbouwing. Ik zie er als een berg tegenop. Thijs zal dan 1,5 zijn. En dan 3 maanden later weer terug verhuizen. Pfff, hopelijk valt het allemaal wel mee.
    Heb je nog tips?

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is nu ook 1,5 dus wat dat betreft komt dat aardig overeen.
    Wij zijn heel regelmatig gaan kijken in ons nieuwe huis toen er verbouwd werd (4 weken lang). Hij heeft ons mogen helpen met schoonmaken. Op deze manier was niets echt nieuw maar vooral erg leuk.
    We hebben natuurlijk ook nagedacht hoe we het voor hem leuk konden maken bij bijvoorbeeld oma. Nu is oma (mijn moeder) natuurlijk ook super leuk maar we zijn ook naar de kinderboerderij geweest. We hebben hem een speeltje gegeven toen we naar oma gngen (Nijntje TVtje) en we hebben ook speelgoed wat we opgeborgen hadden tevoorschijn gehaald in het nieuwe huis.

Verder weinig bezoek, rust in de tent en extra lekker eten :D

10. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    leuk om te lezen!
    Wij gaan hier voor dezelfde sitautie denk ik.....

IK ben bijna uitgerekend en over 3 maanden gaan we verhuizen, wij doen het dus andersom. Maar ik verwacht ook nog wel het 1 en ander bij mijn dochterje, dat kan niet anders.

Ik bereid haar nu zo goed mogelijk voor op de komst van de baby en als die er goed en wel is en ze is daar een beetje aan gewend, gaan we verhuizen.
    Tja, je kan die dingen niet plannen, dus hoop dat het goed blijft gaan.
    Ik betrek haar in alles....van baby tot aan kleur behang uitkieznen voor haar kamertje, om haar zodoende een goed gevoel er over te gevn!
    Hopelijk werpt het z'n vruchten af, we zullen zien!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Slim! Ik vraag regelmatig aan Kick "Waar is de baby?" en dan wijst hij mijn dikke buik aan en hij gaat dan ook aaien. Heel lief. Ik heb niet de illussie dat hij alles snapt maar we proberen het wel onder de aandacht te brengen.

Wat ik echt een supertip vond is dat als straks de baby er is... de eerste keer dat hij haar ziet niet in de armen van mama of papa moet zijn maar gewoon in haar wiegje of in de box. Zo is het niet geljk bedreigend. Ik vond dat heel zinnig.

Jouw meisje is een echt lichtgewichtje he? Kick is twee weken ouder maar weegt 4 kilo (een hele baby!) meer.. tjonge! Lijkt me wel heel lief om te zien zo'n slanke dame!

12. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ja ik heb hier een slanke den!
    al heel wat kopzorgen om gehad, maar we hebben het nu geaccepteerd dat ze zo is en dat geeft heel veel rust.
    Ze blijft ook zo petit!
    Is wel leif om te zien inderdaad!

Ik vind het ook een goed tip, van dat wiegje en niet in 1 van onze armen!
    bedankt

Share This Page