Wanneer speen afleren, voor of na geboorte broertje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debster2009, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik zit met een dilemma...
    Mijn dochtertje is redelijk verslaafd aan haar speen. Het liefst heeft ze hem de hele dag in haar mond. Dit mag natuurlijk niet, alleen s'nachts en tijdens haar middagslaapje. Op zich vind ik het niet zo'n probleem, maar haar tandjes stonden kaarsrecht en beginnen nu een beetje naar voren te komen. Erg zonde dus.
    Ik wil haar eigenlijk cold-turkey laten stoppen met de speen, afpakken, ritueel weggooien, ik ben er nog niet uit, maar afbouwen gaat niet werken bij onze verslaafde.
    Maar nu het dilemma, over 2 maanden wordt haar broertje geboren, een ingrijpende gebeurtenis voor een klein meisje. Aan de ene kant wil ik het daarvoor doen, zodat ze eraf is voordat hij geboren wordt.
    Maar er is natuurlijk een kans dat broertje ook een speentje krijgt, zijn we dan niet weer terug bij af? Optie 2 is na de geboorte, dan is ze ook wat ouder en kunnen we er een heel verhaal van maken, ook dan ziet ze misschien dat broertje wel een speentje mag.
    Ik weet niet zo goed wat het beste is.
    Zijn er ervaringsdeskundigen? Ik hoor het heel graag!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou het nu doen, nu staat het nog los van de komst van babybroer en kun je er straks van maken dat spenen voor baby`s zijn (en wie weet wilt hij er niet eens een). Als je het doet wanneer babybroer er is dan mag hij het wel en zij mag het niet meer, zou bang zijn voor jaloers gedrag. Daarom zou ik het nu doen.

3. Tja, of uitleggen dat de speentjes nu voor broertje zijn.
    Jelle heeft destijds ook zijn speentje meegegeven aan zijn neefje. Want die is nog een baby, en hij natuurlijk niet meer.
    Maar dat kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken, het is maar net of ze dat pikt of niet.
    Je zou het misschien zo kunnen proberen, en anders nog even uitstellen tot broertje wat ouder is?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

IK zou het nu doen want anders is het eigenlijk pas weer mogelijk een paar maanden na de geboorte. Mijn zoontje was er direct vanaf dus het kan prima gaan. Wel had hij 'm alleen bij het slapen. Mijn dochter heeft gewoon een speen gehad dus dat snapte hij prima

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    ik heb de speen laten afleren nadat Max werd geboren. in feb was ze ervan af.;) wat wij gedaan hebben is de speen afgeknipt. tot er niks meer over was. elke keer na een paar dagen ( hier na 4 dagen ong) een paar milimeter eraf geknipt. uiteindelijk had ze alleen dat schijfje nog over en die hebben wij(dat schijfje heeft geloof ik nog wel 2 weken bij haar in bed gelegen) :) de volende ochend lag er een kadotje in haar schoen en vraagt ze ook niet meer naar de tuut. de tuut is namelijk meegenomen door de "fee"voor een ander babytje die geboren is. ;)

succes met afleren

Deel Deze Pagina