De titel zegt het al... Mijn dochtertje, net 2, klaagt al ruim een week over een zeer plassertje. Wij zien er echter helemaal niks aan... Niet rood of geïrriteerd en ook geen andere vreemde dingen. We mogen er niet aankomen en zeker niet schoonmaken. Na veel aandringen krijgen we er even een doekje langs, maar dan gaan die beentjes weer strak tegen elkaar en ligt ze overstuur te huilen. We moeten dit doorbreken want het wordt er zo natuurlijk niet beter op. We hebben al meerdere keren met goed ligt gekeken, maar zien echt niks. Ze huilt al als haar luier na het slapen afgaat en ze weet dat er een doekje langs moet. Overdag na het plassen op het potje is het geen probleem om te bukken en af te vegen. Gister mocht ik kijken (ik met mijn handen in de lucht en toen deed ze heeeeeel voorzichtig haar beentjes omwijd). We twijfelen of we naar de ha moeten. Het idee dat die er naar wil kijken zal voor haar traumatisch zijn. Als ze al zo reageert op ons! We dachten nog aan blaasontsteking omdat ze ook even minder veel plaste, maar verder heeft ze daar helemaal geen klachten van dan. De hoeveelheid plas per keer is nu weer normaal. Ze klaagt ook niet over het plassen zelf, daar kijkt ze mooi naar en vertelt trots wat er gebeurd. Iemand een idee?
mijn dochter had hetzelfde, bleek toch een blaasontsteking te zijn. ik mag amper kijken, laat staan aanraken, maar ze vond het geen probleem dat de huisarts ernaar keek en het aanraakte. Bij de huisarts bleek duidelijk dat de binnenzijde van haar schaamlipjes open lag, ookal zag je aan de buitenste schaamlippen helemaal niks. Daar had ik zelf nooit achter mogen komen omdat ik haar plassertje niet mag aanraken, ze klemt haar benen dan stevig op elkaar.
Het kan een blaasontsteking zijn, of een klein wondje dat je niet ziet maar dat wel pijn doet. Dat was het onlangs bij mijn dochter. Ik denk eerder dat je haar klacht ernstig moet nemen en haar uitleggen dat de dokter er naar gaat kijken en een zalfje zal geven om het beter te maken. Vond mijn dochter geweldig, en ze was toen heel flink bij de dokter en bleef maar herhalen dat de dokter een zalf voorgeschreven had. Zelfs al was dat gewoon bepanthen.
Bedankt meiden! Denk dat ik morgen toch maar even de ha bel dan. Neem ik wel wat urine mee. De truc van het zalfje zal helaas niet werken. Ze heeft daar al een tijdje een grondige hekel aan, ondanks dat we het niet vaak hoeven te gebruiken. Als ik het over zalf heb begint ze ook te huilen, 'geen zalf mama, wilde ik niet' Ik hoop alleen echt dat ze niet over de kop gaat daar. Een tijdje geleden moest ik met haar heen vanwege een zere dikke voet en toen de ha er alleen al naar keek raakte ze overstuur. Ondanks dat ik alles uitgelegd had en zelf rustig was. Toen ik daarna een keer voor mezelf heen moest zat ze de hele tijd met een pruillipje bang te zijn, arm ding
Ze poept de laatste week erg slecht voor haar doen. Er zit elke keer een dag of drie tussen. Eten en drinken doet ze wel goed. Ik heb haar gister en vandaag in een luier laten lopen in de hoop dat poepen ook even goed oplucht. Gisteravond wel wat gepoept, verder vandaag nog niet.
Misschien heeft ze dan juist last van obstipatie en geeft ze daarom pijn en weerstand aan bij verschonen. Ik zou een blaasontsteking laten uitsluiten en als dit uitgesloten is met de huisarts bespreken om de obstipatie te verhelpen. Kinderen met obstipatie zijn ook extra vatbaar voor blaasontsteking. Succes!
Ik had met de blaasontstekingen juist meer pijn na het plassen dan tijdens het plassen. Dan begon het te branden en kreeg ik het gevoel dat ik nog steeds moest plassen. Ik zou urine toch na laten kijken.
Welke billenzalf heb je? Sudocrem bevat alcohol en kan dus nogal bijten. Die van Kruidvat heb ik hier altijd: zonder alcohol en bijt niet. Zelfde zou ik denken van de doekjes: misschien handig om gewoon met een schoon hydrofielwashandje met lauw water even schoon te maken? Ik zou het wel even laten checken idd, of het toch geen blaasontsteking is, of een schimmelinfectie die verder naar binnen zit.
Bedankt weer! Ik heb om 14u een afspraak bij de ha. Dan neem ik wat urine mee om te laten testen. Ik ben haar al aan het voorbereiden dat de dokter even naar haar plassertje gaat kijken en daar lijkt ze tot nu toe alleen maar blij mee te zijn. Ze ging zelfs al met haar beentjes wijd liggen! Komt dus hopelijk allemaal wel goed. We gebruiken alleen bij zere billen (bijna nooit meer) bepanthen. Verder wassen we al met alleen water of wat zeepvrije Zwitsal sop. Ik laat wel even weten wat er nou uit gekomen is. En hopelijk geen obstipatie, maar kan me wel goed voorstellen dat pijn in haar buik krijgt als ze vol zit. Ze heeft het alleen wel echt over haar plassertje. Maar ja, het is wel een kind van net twee natuurlijk.
Geen blaasontsteking of ander dingen gevonden. We hebben het advies om inderdaad mogelijk obstipatie te verhelpen met een mini klysma. Wil het eerst zelf nog proberen met sinaasappelsap. Daarvan raakt ze vaak aan de dunne. Als het na goed poepen niet over is moeten we terugkomen. Hij dacht misschien ook nog aan wormpjes, maar die hebben we juist niet gezien. Daar had ik zelf ook aan gedacht, maar dan hadden we die toch wel een keer tegen moeten komen....
Gelukkig geen blaasontsteking. Klinkt dan toch als obstipatie. Wormpjes had je inderdaad moeten zien in de luier met de ontlasting. Wormpjes kunnen wel hele nare klachten geven. Succes!!!
Hier hebben we een tijdje hetzelfde gehad, en ik mocht niet kijken en aanraken en ga zo maar door, zo zielig Uiteindelijk gezegd ik kom er niet aan, en doe niets, als jij zelf even voor mij wilt gaan liggen, beentjes wijd en dan echt aanwijzen waar het precies pijn doet. Bleek inderdaad ook haar kontje te zijn, en was zo opgelost met een beetje pruimensap. Fijn dat blaasontsteking uitgesloten is, als ze het toch over plassertje blijft hebben misschien ook een optie om het precies aan te laten wijzen?
Toch ook last van obstipatie dus bij jullie Sylvia? Goed idee die pruimensap! Mevrouwtje zit as we speak te poepen! Vanaf gister gewoon steeds een luier om. Voor de plasjes geeft ze het evengoed aan en doen we de luier even af. En blijkbaar begint dat zijn vruchten af te werpen. Ik heb haar trouwens al wel gevraagd om het aan te wijzen, maar dan wijst ze niet zozeer naar 1 plek. Gister ging ze het zelf vertellen en toen wees ze ook gewoon naar beneden. Daar is ze dan of nog te klein voor of ze kan het niet helemaal plaatsen. Ben wel erg blij dat het geen blaasontsteking is! En ontzettend blij met alle tips en trucs hier! Thnx meiden!
Hier heeft dochter van inmiddels 7 ook af en toeven zere plasser. Het blijken toch altijd wormpjes te zijn. Als ze weer begint met een zere plasser krijgt ze direct een pilletje tegen wormpjes en dan is het binnen een dag over.