Oorpijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Shaana, 30 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hallo,

Vanmiddag werd me dochtertje huilend wakker van haar middagdutje en klaagde over pijn onder haar kaaklijn. Verkeerd op haar oortje geslapen ofzo iets dacht ik... Maar na een paar minuten klaagde ze over oorpijn en even later aan de binnenkant van haar mond, allemaal aan dezelfde kant.
    Heb de huisartsenpost maar gebeld en ze gaven aan dat het pas zorgelijk is als het langer dan 3 dagen aanhoud. Wat het evt. kan verzachten is neusspray, want ze was de afgelopen week zwaar verkouden en paracetamol geven.
    Maar ik bedacht me ineens dat we haar oor nooit hebben laten spoelen o.i.d. Omdat we het niet eerder nodig vonden, dit is de eerste keer dat ze last heeft van oorpijn. Zal dat nu dan wel nodig zijn?
    Moeders met ervaringen als het gaat om oorpijn? Wat kan ik van huis uit doen?
    Ze heeft verder geen verhoging.

2. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Paracetamol geven voor verlichting, want oorpijn is erg gemeen. Vaak doet plat liggen pijn dus misschien kan je haar bedje aan het hoofdeinde ophogen (wij legden dan boeken onder de pootjes bijvoorbeeld). Neusspray kan zeker verlichting geven, want alles staat met elkaar in verbinding. Zoutoplossing mag je heel vaak gebruiken.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oor spoelen is helemaal niet nodig.

Oorpijn gaat meestal vanzelf over. PCM geven, of beter nog: ibuprofen, want dat is niet alleen pijnstillend maar ook ontstekingsremmend. En inderdaad neus spoelen en eventueel spray gebruiken in de neus om die vrij te houden.

4. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Zetpil geven, bedje omhoog. Hier nu 8e oorontsteking en pas na drie dagen doen ze er wat aan. Heb zeven keer antibiotica gehad. Een keertje was het zelf genezen.

Als het nog een paar dagen aanhoudt, zou ik de huisarts bellen.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Naast een zout oplossing zet ik ook altijd een fijn gesnipperde ui neer, zorgt er ook voor dat de boel wat meer open blijft.
    Hoofdeinde wat omhoog, beterschap!

6. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Toevallig kamp ik nu zelf met een oor ontsteking. De tip van de huisarts in geval van zware verkoudheid en oorpijn neusspray met Xylometalozine gebruiken , mag vanaf de leeftijd van 2 jaar.
    Maximaal 5 dagen gebruiken. Het geeft direct verlichting.

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn ervaring met oorontsteking is dat paracetamol maar een druppel op een gloeiende plaat is, en dat ibuprofen veel beter werkt. Ik zou dus echt neurofen, de vloeibare variant, aanraden.

8. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Hier ook neurofen en neusspray (0,25 voor tot 2 jaar). Bedje hoog en ui eronder. Zielig he bij die ukkkes?

9. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dank voor de reacties. Neusspray, zetpilletje en een uitje goude combi! Gaat goed hier :) De verkoudheid zwakt af en daardoor ook die vervelende pijn in haar oor.
    Maar wat had ze het zwaar te pakken... :(
    Morgen is ze jarig en we gaan er een leuk dagje van maken :thumup:

Deel Deze Pagina