Hoi meiden! Gezien de warmte die komt, ben ik op zoek naar lekkere gerechten, waar ik niet uren voor in de keuken hoef te staan en die lekker zijn voor tijdens de warmte. Bijvoorbeeld een lekkere pasta salade. Dus kom maar door met de lekkere recepten!
De turkse pizza van Jamie Oliver! Met een kwartiertje klaar, lekker fris door de salade die er op zit, en je hoeft er niet allemaal rare dingen voor in huis te halen
Pff hou op, krijg geen aardappel door m'n keel met dit weer 😅 Wat er hier goed in gaat met de hitte Patatje Salade Pasta/lasagne Lamachun met veel groenten Broodje hamburger maken Soep met brood Ovenschotels Rijst gerechten Dat zijn een beetje te dingen die we eten met de warmte 😅
Bietensalade! Bietjes in blokjes gesneden Aardappels in blokjes gesneden (en gekookt uiteraard) Augurk Zilveruitjes Een appel in blokjes gesneden (ik vind zoete erg lekker erdoor, zeker icm de zure augurk) Chipolataworstjes Aanmaken met wat mayonaise en smullen maar! Wortel, komkommer en cherrytomaatjes en dat dippen in tzaizikisaus. En zelf nog iets kleins erbij bedenken
Macaroni salade! Erg makkelijk snel en lekker met heel warm weer! Ingrediënten - macaroni - boterhamworst in blokjes ( blik ) - Doperwten en worteltjes - Zilveruitjes - Augurkjes - maïs - slasaus - Peper Macroni koken, ondertussen ingrediënten in stukjes/ blokjes snijden, macaroni afgieten en af laten koelen onder koud stromend water, goed afgieten, groenten en boterhamworst erdoor mengen dan de slasaus en naar smaak wat peper!
Ik vind deze zeeer eenvoudige salade super lekker met warm weer: - ijsbergsla melange - halve komkommer in blokjes - 1 granny smith appel in blokjes - 1 bakje cherrytomaatjes (in partjes) - geroosterde pijnboompitten - bakje cashewnoten Als dressing honing-mosterd eroverheen. Heerlijk!
Oh en iets van een quiche maken? Kan je desnoods al in de ochtend maken, zodat je hem 's avonds alleen nog even opnieuw hoeft op te warmen...of lekker koud eten!
Wij eten dan veel; Soep met een broodje Koude salades Pizza's zelf gemaakt Quiche Gebakken aardappelen Bbq
Persoonlijke favoriet is toch wel een bord vol carpaccio met een flinke salade erbij (sla, appeltje, komkommer, kaas, nootjes etc), maar zie dat je zwanger bent dus dat is geen optie (gefeliciteerd!) Je zou dezelfde ook kunnen maken met gerookte kipfilet ofzo, ook heerlijk! Verder eten we vaak geen aardappels, gooien we het vlees op de bbq met een salade erbij... Of anders gewoon makkelijk, bijvoorbeeld ene pizza of een uitsmijter
Nu vast sausjes maken voor bij mihoen of glas noodles... Dan op warme dagen de noodles laten weken in warm water en de sausjes beetje opwarmen. Dan koude garnalen erdoor.
Jep...eten wij van de week: Krieltjes, gerookte zalm er in snippers door, kappertjes, rucola, augurken in stukjes en een dressing van mayo, yoghurt, olie en citroensap
Pastasalade (pasta, sla, komkommer), gekruide stukjes kip, ananas, geraspte kaas en salsadressing. Pastasalade (pasta, sla, komkommer), met gebakken spekjes, champignons en cherrytomaatjes, pijnboompitjes en wat yoghurtdressing. Pizza met salami, ananas, tomaat, champignons, plakjes courgette, olijven en geraspte kaas. Stokbrood, maïskolfjes en rauwkost dippen in tzatziki. Stokbrood met een gebakken eitje met bacon en gegrilde groente (paprika, courgette, aubergine, champignons) Wraps en taco's met gehakt, maïs, rauwkost, olijfjes en saus. Zalm met pesto en geraspte kaas uit de oven met een aardappelsalade. Fijn... nu heb ik honger haha