heupdysplasie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door roosje01, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Bij onze dochter is gisteren heupdysplasie vastgesteld. Ik had er wel rekening mee gehouden omdat heupproblemen heel erg in mijn familie voorkomen maar nu het "echt" is schrik ik er toch een beetje van. Bij het cb zagen ze dat onze dochter een asymmetrische bilplooi had en dat is de rede geweest dat ze ons hebben doorgestruurd naar het ziekenhuis.

Ik zou graag wat ervaringen horen van andere ouders. Onze dochter krijgt over een week een spreidbroekje en ik zou graag willen weten hoe kinderen op zo'n spreidbroekje reageren. Zijn de kinderen bijvoorbeeld de eerste dagen van slag af of merken ze er weinig van. Ik heb ook gehoord dat baby'tjes niet meer in de maxi-cosi passen met zo'n spreidbroekje... maar wat voor autostoeltje heb je dan nog meer??? Dat soort praktische informatie is ook erg welkom!

2. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik weet er niet veel over..
    maar heb er zelf een als baby gehad,
    en als ik mijn moeder moet geloven, had ik nergens last van!
    ik merkte niet eens dat ik een spreidbroekje aan had!

succes meid! ;)

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb een dochter die hd heeft gehad, ze had een dr visser spreidbroekje,
    ze heeft er nooit om gehuild gelukkig, ze accepteren als baby heel snel dingen.
    enige nadeel is kleding, zij had hem dus ook midden in de zomer, dus mailots maar stuk geknipt zodat ze toch iets om had als bescherming.

mailots werken toch het beste, zit strak om het lichaam weinig kans dat het dubbel gaat zitten , ik had jurkjes maat groter gekocht zodat die er ook mooi overheen vielen.

je hoeft geen andere maxicosi gewoon even een handoekje onderin leggen, en in de kinderwagenn gewoon 1tje opgerold onder de benen liggen. of ene kussen.
    wij hadden voor savonds in bed een kussen onder haar benen(ze sliep toen nog onder dekens, slaapzak paste niet). totdat ze begon te kruipen in bed we we haar bij het kussen vonden, vanaf die tijd ook geen handoek in bed er meer onder gelegd,

onze dochter heeft nooit getijgerd, die is gelijk gaan kruipen met spreidbroekje.

enige grote nadeel vind ik toch het knuffelen, je kan ze niet zo lekker tegen je aan houden als eerst, het vasthouden is dan ook erg wennen, oja en luier verschonen of in bad doen, want zodra je het broekje uit doet, gaan ze spartelen hihihihi.

oja veel sudocreme gebruiken in de knieholtes, goed opletten dat ze geen wondjes of blaren krijgen.

wil je meer weten mag je me gerust mailen

Deel Deze Pagina