Laagliggende placenta

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jajo, 12 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Vandaag een goede guo gehad!! Helemaal blij, alles was goed, hart, maag, hersenen, nieren, geen hazenlip of open ruggetje en wordt echt een jochie. Dus dat is allemaal fijn en ontspannend. Het enige wat ze zag was dat de placenta 1.2 cm naast de uitgang ligt, dat moet 2 zijn. Als de placenta niet voldoende optrekt krijg ik een keizersnede. Nu vroeg ik me af wie van jullie dit ook heeft gehad en of de placenta toch nog voldoende omhoog is gegroeid

2. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hey Jajo,
    mij is net zoiets verteld bij de pretecho die we met 16.3 hadden. Geen cm's genoemd, maar wel dat hij vlak naast/voor de uitgang zou liggen.. we hebben morgen de 20 weken echo en ben erg benieuwd hoe hij er nu bij ligt! hoop echt dat het toch een natuurlijke bevalling kan worden

3. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Tot 36 weken kan je placenta nog weg trekken! Met de groei van je buik trekt het in 95 % van de gevallen weg.

Ik heb het zelf ook alleen ligt hij bij mij als een deken over de gehele baarmoedermond heen, dus over de totale lengte van de baarmoeder.... De kans omdat hij bij mij 8/10cm mort opschuiven het hoofdje anders niet kan indalen is wat kleiner maar hij ligt bij mij w
    Extreem ver over de baarmoedermond heen. Maar jij hebt 1,5 cm daar zou ik me totaal geen zorgen over maken dat trekt evht nog wel
    Weg als je buik dikker word!

4. Lenas

Lenas Lid

29 mrt 2015
    70
    0
    6
    Ja dat heb ik gehad bij mijn eerste zwangerschap. Hij lag er ook heel dichtbij, ongeveer 0.5/1 cm bij de in(uit)gang vandaan. Toen met 30 weken nog een echo gehad om te kijken of hij voldoende weg was getrokken en dat was zo gelukkig! :)

Iemand anders die ik ken had het ook gehad en dat was met 30 weken nog niet voldoende weg. Toen moest ze elke 2 weken terug om weer even te kijken en met 35/36 weken was hij gelukkig wel voldoende weggetrokken.

5. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb dit ook gehad! Ook bij twintig weken echo geconstateerd. Rond 34 weken heb ik toen nog een inwendige echo gehad en bleek dat de placenta voldoende mee omhoog was gegroeid, ik mocht toen gewoon op de natuurlijke manier bevallen.

6. Mamaaa1988

Mamaaa1988 Actief lid

2 mei 2016
    195
    4
    0
    Mijn placenta lag geheel voor/over de "uitgang" Net als bij mamavand.
    Met 30 weken lag hij er nog precies tegenaan en met 36 weken was hij er 4cm vandaan dus normaal mogen bevallen..
    Uiteindelijk helemaal goed gekomen en ook echt
    gewoon normaal bevallen.. Dus dat komt bij jou vast en zeker helemaal goed

Succes!!

7. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Dat klinkt toch fijn. Thnx meiden

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik had met de 20 weken echo een laagliggende placenta, 1,7cm van de uitgang. Rond 32 weken een placentalokalisatie echo gehad en toen zat hij zo'n 6 cm van de uitgang. Mooi opgetrokken dus 😉

9. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Komt idd vanzelf goed als je buik gaat groeien!

10. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hier ook een laagliggende placenta. Maandag 20 weken echo, dan weten we precies hoe die ligt. Helaas heb ik bij 14 weken een bloeding gehad. Daarna bijna dagelijks bloedverlies. Ik heb dan ook niet alleen een laagliggende placenta, maar ook een hematoom. Waarschijnlijk ontstaan door de laagliggende placenta. Zit al sinds 14 weken zwangerschap thuis en ben nu 19 weken en 3 dagen zwanger. Hoop dat de placenta hier ook opschuift en het bloedverlies weg gaat..

Deel Deze Pagina