wanneer kan mijn vriend voeden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 28 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    even een vraagje, ik hoorde dat je in t begin niet borst en fles kan doen omdat de baby anders verkeerd aan je borst gaat drinken. Maar mijn vriend zou het ook zo leuk vinden om te voeden. dus dan wil ik kolven voor hem en dan dat hij de kleine kan voeden.
    mar vanaf wanneer kan dit?

2. kristel

kristel Niet meer actief

Ik zou dan toch minimaal 1 a 2 weken wachten, maar het beste is om dat pas vanaf een week of 3 te doen. Het ligt er ook wel aan hoe het met de borstvoeding gaat.

En vooral die eerste weken zou je dit echt als uitzondering moeten doen (bv 1 a 2 keer per week). Anders heb je kans dat de borst geweigerd gaat worden.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij willen vanaf de 2e week gan afkolven voor papa hij wilt graag het flesje geven als hij thuis is. we hebben tegen de fam gezegd dat we het alleen voor hem doen en niet voor de opa's en omá's want ik ben teslotte geen koe.

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    @fleur hahahaha geen koe! :) :) leuke opmerking ik zeg nu ook weleens voel me net een melkkoe met die groote boobs!

toevallig is hier gisteren zon vrouwtje geweest van de kraamzorg met wie ik een heel gesprek gevoerd heb over borstvoeding....
    zij zei inderdaad ook dat je beet 1 of twee weken kunt wacht met afkolven het is afhankelijk hoe het met de borst voeding zelf gaat...
    maar nu ik dit zo typ zit ik me dus af te vragen hoe gaat dat dan met de couveuse kindjes? die moeders kolven toch ook af? en die voeding word toch vanaf het beginook al in flesje gegeven?
    dus nou bedenk ik me net dat ik wel zie hoe het loopt wan tik wil mijn kindje laten wennen aan de borst en de fles niet alleen aan de borst wan thet is voor papa inderdaad ook wel leuk om een keer te voeden...

ik denk zelf dat je gewoon naar je situatie op dat moment moet kijken...

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Je hebt toch ook spenen die de moedertepel zoveel mogelijk nabootsen?

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Bij mij kwam de bv niet zo makkelijk op gang en m'n meisje lag bij de couveusekindjes in een verwarmd kamertje. Doordat de bv niet vlotte zoals het moest ben ik gaan kolven, vanaf de derde dag, want bv zag ik op een gegeven moment echt niet meer zitten. M'n meid heeft dan een dag of 2 enkel flesjes afgekolfde melk gekregen, daarna heb ik toch nog eens geprobeerd om haar aan te leggen en ze nam de borst dan ook nog prima. Dus ik zie niet direct een probleem met het kolven en flesje geven en daarna terug de borst te geven.
    Hangt mss ook wel een beetje van het kindje af.

7. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

hier nog iemand die bv en bv uit de fles geeft hoor.
    ik zelf ben van te voren naar bv-bijeenkomsten geweest en daar raden ze het ten zeerste af om de fles te geven in de eerste 4 tot 6 wkn. ivm tepel-speenverwarring maar, hier is dit niet het geval geweest hoor. ik denk nu (hiervoor was ik ook sterk tegen de fles!?) dat het absoluut geen kwaad kan mits de kleine zowieso de tepel goed pakt en de zuigtechniek goed kent, als dit zo is (wat in mijn geval zo was/is) maakt het niks uit en kun je het gewoon afwisselen. ikzelf doe het zo; overdag alleen maar bv uit de borst en 's avonds/'s nachts eerst bv uit de borst en wanneer hij minder drinkt/ als ik erg moe ben ;) :) dan geeft mijn man hem de bv uit de fles. errug handig ;) . enne wanneer hij(orlando) een keer erg moe zou zijn en toch moet drinken dan geef ik hem de fles, maar dit komt bijna niet meer voor hoor.

in het begin lag hij ook in het z.huis nml en daar zijn ze ook pro-bv, maar hun kunnen hem 's nachts niet de borst geven hè, dus moeten ze hem de fles geven. en ook daar gaven meerdere verschillende verpleegkundige aan dat, in de jaren dat hun daar werkten ze bijna geen babies hebben gehad met tepel-speen verwarring! en degene die dit zeiden werkten er al lang (1 11 jaar en een ander 6 jr) en hadden mss 1 hooguit 2 babies gehad die dit hadden.

maar mijn mening is dus echt dat het wel kan en ik raad je het ook wel aan hoor, want 2 vriendinnen die ook pas een kleine hebben, hadden later moeite met afkolven en de kleine had moeite met de fles, juist omdat ze later zijn begonnen met kolven en de fles geven (met 6wkn pas gaan kolven. en baby met ong 6wkn aan de fles proberen).

veel succes ermee

gr saskia

sorry voor het lange verhaal

8. kristel

kristel Niet meer actief

Een collega van mij is vorige week vader geworden en daar hebben ze vrijwel meteen naast de borst ook afgekolfde melk uit een flesje gegeven. Na de 4e begon hij de borst te weigeren. Dus het kan echt wel tot problemen leiden. Ik zou daarom echt niet te snel en te vaak een flesje gaan geven in de eerste week. Bij mij werd overigens wel aangeraden om vanaf 4 weken zeker wel af en toe te oefenen met een flesje omdat ze mogelijk later de fles ook wel eens willen weigeren.

Je man af en toe een flesje laten geven kan denk ik geen kwaad, maar hou het daar lekker bij, zou ik zeggen.

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dat is wel een belangrijke voorwaarde zeiden ze bij de bvcursus. Idd als ie goed pakt en de zuigtechniek beheerst: geen probleem. Maar is dat nog niet helemaal in orde dan kun je beter wachten. Ze raaden idd aan om dat na 4-6 weken te doen.

Verder met couveusekindjes geven ze niet altijd bv in een fles. het kan ook via een sonde, cupje of fingerfeeding.

Deel Deze Pagina