verveling

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lunaatje, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hallo,
    ik heb de indruk dat men zoontje van 14 maand zich enorm verveelt als hij thuis is.
    hebben veel speelgoed ,maar niets is intressant genoeg.
    kan niet deftig kuisen of wassen of even tijd voor mezelf nemen.
    hij zit altijd te prutsen aan dingen die niet mogen.
    wat voor speelgoed vind jou 14 maandertje wel intressant?

2. Suus78

Suus78 Actief lid

18 apr 2006
    156
    0
    0
    Hier een van 13 maanden en vind idd niks meer leuk. Ja aan de benen van mama hangen.....

Geef dr wel eens een pollepel met een schaal. Dat is nieuw en zeker interessant voor 10 minuten....

sterkte

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het beste is om niet téveel speelgoed rond hem/haar heen te hebben. Ikzelf doe altijd 1 kist naar beneden en nog n 'groot' ding, zoals zijn loopauto of een hele grote bal. Voorbeeld, hij heeft nu 2 boekjes, 2 autootjes, zijn loopauto, telefoontje, blokken, 1 puzzel en zijn beer. Daar kan ie weer n weekje mee toe.

4. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    ik denk dat het ook met de periode te maken heeft. Tot 2 dagen geleden
    deed hij het hartstikke goed, kon best lang alleen spelen zelfs in de box.
    Maar sinds gisteren is hij ook verkouden en hangt alleen maar aan mij!
    En maar huilen, zal door de verkoudheid ook komen. Ik kon niets doen zonder gehuil vandaag! Toen zijn vader vanavond thuis kwam was het ook alleen bij mij hangen!
    In principe speelt hij het meest met zijn loopkar winnie, drukt op die muziekknopjes en loopt ermee. en ook z'n houten duwkar met blokjes.
    Hij speelt ook met boekjes,en bladen dan gaat ie in bladeren en brabbelen.Speelt overal wel mee voor even.
    Maar het is moeiljik om te zeggen waarmee hij echt speelt. Het is anders bij jongens dan meisjes denk ik. Meisjes spelen meer gerichter is mij opgevallen.Ik koop best veel verschillend speelgoed, en elke keer denk ik "dit zal hij vast wel leuk vinden". geldverspilling dus. voorlopig niets meer kopen. Speelt vooral met dingen die hij niet mag! Hij is meer zoet met een blad of krant die hij eigenlijk niet mag scheuren.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Inderdaad helpt het als je het speelgoed verdeeld over drie delen. Telkens maar één deel geven, en na een week wisselen. Dan lijkt het speelgoed telkens weer nieuw.

Ik las hierboven net al een tip van pollepel met schaal, dat is natuurlijk ook prima. Vinden ze soms nog interessanter dan echt speelgoed.

Onze oudste was helemaal gek van het potje met theelepels. Die gaf ik hem vaak in de box, hij deed alle lepeltjes er stuk voor stuk uit, en daarna weer stuk voor stuk in.
    Hetzelfde met de wasknijpermand. Was echt leuk.
    Hoewel: het gaat niet altijd zo helaas. Onze tweede trok alle wasknijpers doormidden, dus bij hem werkte het niet. ;)

Soms willen kindjes ook hetzelfde als moeder doet. Dus een emmertje met spons (met of zonder water), of een oude pan met droge macaroni. Geeft wel even wat rommel, maar als het helpt....... ;)
    Succes ermee!

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi, bij de kruidvat hebben ze nu hele leuke dingen, een speelgoed wasmachine, veger en blik enzo. laat hem jou lekker helpen. als je hem genoeg complimenteerd vind hij het vast geweldig en zo kan jij ondertussen ook je ding doen!

Deel Deze Pagina