Fles voor het slapen laten vallen is zielig??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nahla2013, Oct 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Mijn dochter krijgt op dit moment 2 flesjes á 180 cc per dag.
    In de ochtend na het wakker worden en 's avonds voor het slapengaan.
    Ze is echt gek op d'r melkflesje. 's Avonds wordt ze dolblij als ze d'r flesje al ziet. Ik heb dit met grote moeite afgebouwd naar 2 flesjes per dag. Het liefst wil ze 3 flesjes eigenlijk...

Over zo'n anderhalve maand wordt ze 1 en volgens het consultatiebureau mag ik dan geen avondfles meer geven.
    Maar het idee alleen al... Vind het zo sneu voor d'r.

Wat hebben jullie gedaan??

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,553
    3,057
    113
    Hun kunnen je niks verplichten hè;)
    Maar misschien vervangen door melk?

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Mijn zoon had stopte met zijn avond flesje met 15 maanden, hij gaf het zelf aan door steeds minder enthousiast te zijn en steeds meer te Laten staan, ik zou haar gewoon nog lekker geven, en anders misschien pap ofzo ?

Onze dochters hadden beide met 8 maanden geen avond fles meer

4. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Hier krijgt mijn dochter van 18 maanden nog steeds melk in de ochtend (120cc in tuitbeker) en 's avonds voor het slapen gaan in de fles 140 cc. Ze is altijd heel enthousiast 's avonds dus we blijven het voorlopig gewoon geven al proberen we het wel af te bouwen naar minder melk en ook uit de tuitbeker.

Ik zou gewoon door blijven gaan met geven als ze het graag wilt maar dan vanaf een jaar ongeveer wel overgaan op gewone melk.

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Ik ben vorige week nog bij het cb geweest. Dl is bijna 1 en krijgt nog een flesje voor het slapengaan. Dat is de enige fles die ze goed drinkt. Ze deden er bij mij helemaal niet moeilijk over zolang ik maar niet over de 300ml aan zuivelproducten kwam. Als ze gewone melk drinkt kan ik daarnaar overstappen en anders gewoon Nog de flesvoeding.
    Ik zou doen wat goed voelt voor jou en wat zij aangeeft. Inderdaad als ze niet meer wilt zal ze vanzelf wat laten staan.

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Mijn dochter is 2 jaar oud en krijgt nog steeds haar flesje. Ze vraagt er zelf om, en het is een fijn rustmomentje voor ons allemaal. Zo lang dat 1 keer per dag is, zie ik nou niet wat het probleem is.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    #7 deepfreeze, Oct 22, 2014
    Last edited: Oct 22, 2014
    Ik heb die fles vervangen door half thee/half koemelk. Dat gaat er hier net zo snel in.. Vanaf 1,5 ben ik het uit een beker gaan geven.

Hij is nu 7, en drinkt het nog voor het slapen gaan :D

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter is 14 maand en krijgt smorgens 180 cc met 2 schepjes bambix, smiddags na het brood/fruit een fles (gewone) melk ook van 180 cc en als wij savonds rond 23u naar bed gaan krijgt ze tijdens luier verschonen nog een beetje melk, 90 cc. Ik ben die laatste fles wel aan het afbouwen, ze eet natuurlijk savonds warm, maar nog net niet genoeg om de hele avond/nacht door te komen. Ik zie niet in wat er slecht is aan dat laatste flesje. Zou hem wel langzaam afbouwen, dus wat minder gaan geven. Gewoon met 10 cc per paar dagen ofzo. Heb ik ook zo gedaan.
    Ik zeg sommige dingen op het cb niet eens, zoals die laatste fles. Als mijn dochter daar behoefte aan heeft en er lekker van slaapt, so what! Zo lang je je een beetje houdt aan de hoeveelheid per dag die ze nodig heeft is er niks aan de hand voor haar gezondheid hoor, en zo te lezen krijgt ze bij jou precies wat ze nu nodig heeft aan zuivelproduct.
    Dus, lekker laten kletsen het cb en je eigen gevoel volgen!

9. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Cb geeft adviezen, ze kunnen je niks verplichten.
    Zolang je dochter erom vraagt lekker geven, voel je je er niet prettig bij kun je toch afbouwen.
    Mijn dochter dronk zelfs tot vorige maand nog uit een fles, ik heb lak aan wat andere mensen vinden.
    Drinken uit een open beker komt vast wel goed en ze praat als een tierelier.
    Nogmaals, lekker doen waar jij je prettig bij voelt. 😊

10. MommyB

MommyB Bekend lid

Oct 21, 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Zoontje krijgt smorgens en s middags bekertje gewone volle melk bij het brood. Voor het slapen gaan nog 180+6 opvolg melk uit de fles. Ben hier heel even mee gestopt omdat dat moest met een jaar. Maar hij heeft dit flesje echt nog nodig daar hij niet zo goed eet.

Blijf dit geven tot hij zelf aangeeft het niet meer te willen. Vind het ook nog een heerlijk rust momentje.

11. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Enige wat ik dacht toen ik t las.... mag je toch lekker zelf weten! :p

12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,063
    2,557
    113
    Limburg
    Of jij die fles wel of niet geeft is nog altijd aan jou en niet aan het cb ;) Ze kunnen het hoogstens adviseren.
    Maar als ik jou was, zou ik dat avondflesje gewoon nog blijven geven als ze er zo dol op is.
    Mijn zoontje heeft tot 14 maanden een flesje melk met een beetje rijstebloem gekregen voor het slapengaan. Ik ben er toen mee gestopt omdat hij hem gewoonweg niet meer wilde.

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,853
    1,061
    113
    Joh. Gewoon blijven geven hoor. Dat je kindje er zo dol op is, betekend dat ze het nog nodig heeft. Je kunt de fles wel langzaam verdunnen. Steeds iets minder schepjes erin in later iets minder cc. Dat is veel vriendelijker.

14. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Mijn dochter was er ook altijd aan gehecht en het was echt een heerlijk rustmoment net voor het slapen gaan.. Ik ben dan ook niet met 12 maanden gestopt, wel overgestapt op gewone melk. Dat ging zonder probleem.. Toen geminderd naar nog maar 90cc en de melk steeds minder warm gemaakt.. Uiteindelijk ben ik met 14,5 maand overgestapt van melk naar lauwwarme thee en ook dat verliep zonder problemen! Inmiddels krijgt ze niks meer.. Maar nadat ze haar pyama/slaapzak aan heeft hebben we wel dat rustmoment op de bank alleen zonder melk.. Geen enkel probleem, terwijl ik er ook bang voor was.. Dus het lijkt heel zielig maar mij viel het achteraf 1000% mee :) Succes!

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Hier ook langzaam altijd afgebouwd van fles met melk richting (tuit)beker thee. beide kinderen krijgen nu nog als de pyjama aan is een half bekertje thee met melk op de bank

16. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier tot 2 jaar ongeveer elke avond nog warme melk gekregen uit een fles
    Hij was nog steeds elke avond dol enthousiast

En nu krijgt hij nog steeds melk
    Voor het slapen gaan, in een rietjesbeker

Meestal krijgt hij 3x per dag warme melk, sochtends smiddags en savonds
    Al probeer ik nu de melk savond te vervangen voor thee

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Dank voor jullie ervaringen en tips meiden!

Nu is het zo dat het cb van mij nogal dwingende adviezen geeft en zich overal mee bemoeien. Ik heb dus een beetje het idee dat de overheid me verteld hoe en wat ik m'n dochter moet voeden.

Ze hebben me van de week met klem 'geadviseerd' haar vanaf 1 jaar géén avondfles meer te geven.
    Het idee alleen al... Ze wordt echt dol enthousiast als ze d'r laatste flesje krijgt. Om dat nou van haar af te pakken omdat het hoort :(

Zo mag ik mijn dochter bijvoorbeeld straks ook geen dreumesmelk geven, maar alleen 300 cc magere koemelk per dag.

Jullie hebben gelijk, ik volg m'n dochter, dus mijn gevoel, gewoon.
    Ze krijgt nu 2 x per dag 180 cc Nutrilon Standaard 2 (3 was geen succes). Ik blijf dat dan nog even geven tot ze het zelf welletjes vindt worden.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Pff, ik was gauw klaar geweest met zo'n CB. Gewoon ja en amen knikken en lekker je eigen gevoel volgen!

19. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Hier doen we voorlopig nog lekker voor het slapen gaan een flesje. Wat het cb ook zegt!

20. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    We doen hier s morgens half volle melk 200cc met 4 schepjes bambix. Daarna slaapt ze nog even een uurtje verder.

S avonds krijgt ze 120 water met 4 schepjes. Laatste pak is nu aan de gang, daarna krijgt ze daar ook gewone melk. Bij oma krijgt ze nu s avonds al gewone melk en dat gaat prima.

De rest van de dag drinkt ze uit haar rietjes beker, open beker (soms met een los rietje als we op visite zijn ofzo en ik niet wil dat ze knoeit)

Ik vind mijn nachtrust belangrijker dan een fles melk :-D

Share This Page