Hoofdje draaien

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 11 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Onze kleine is nu bijna 3 weken en slaapt op haar rug. Maar ze wil altijd met haar hoofdje 1 kant op liggen. Ik leg haar neer en draai haar hoofdje naar links, leg een felgekleurd knuffeltje aan de linkerkant neer en stop haar goed in. Als ik 10 minuten later m'n hoofd om de deur steek, ligt ze heerlijk te slapen, maar...met haar hoofdje naar rechts!

Hoe doen jullie dat? Draai je dan het hoofdje om terwijl ze slaapt? Hoe?! Ze is vrij sterk, dus zou echt flink kracht moeten zetten en dat vind ik ook zo zielig, wordt ze weer wakker.

Hoe erg is het dat ze elke keer op diezelfde kant slaapt? Als ik met haar wandel, blijft ze (in de wagen dus) wel gewoon zo liggen zoals ik haar neerleg, ze draait wel af en toe wat, maar legt haar hoofdje dan gewoon weer naar links neer.

Iemand tips voor me?

Tnx
    Joldeg

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ja, een zijliggingskussen, dan kan ze niet anders dan op de kant liggen die jij wilt

3. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    Kian had ook de voorkeur om zijn hoofdje naar rechts te draaien. We hebben een lichtje gehangen aan de linkerkant en als ik zie dat hij slaapt en hij kijkt naar rechts, dan draai ik het soms wel eens naar links. ik merk dat hij nu al uit zichzelf naar links gaat kijken, dus er is verbetering in zicht...
    ik ben er ook mee naar osteopaat geweest om het wat te bevorderen

4. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Kinderen kijken vaak richting het licht. Je zou het bedje eens andersom op kunnen maken, dan komt het licht voor hem vanaf de andere kant.

5. Niet meer actief

Hmm dat kan op zich wel kloppen, ze draait zich inderdaad met haar gezicht richting het raam..maar snachts is het daar toch ook donker?

Andersom op maken..je bedoelt vanaf het hoofdeinde dus zeg maar, dat het hoofdeinde de onderkant wordt en het voeteneinde de bovenkant? Of begrijp ik je nu verkeerd?

6. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Andersom opmaken is inderdaad dat het voeteneind aan de andere kant komt. Ik doe het hier ook. Dat helpt wel tegen een voorkeurshouding. En je kunt prima in haar slaap haar hoofdje draaien. Als het goed is is ze dan ontspannen, en dan gaat het heel makkelijk. Wel jammer als ze er wakker van wordt :(

7. novanne

novanne Niet meer actief

Veel op de buik leggen als ze wakker is, andere kant stimuleren met speeltjes, bij flesvoeding fles zo geven dat ze haar "moeilijk kant"moet opkijken.

En als het echt hardnekkig lijkt, naar een Osteopaat! Je kunt er beter vroeg bij zijn ivm voorkoming van evt afplatting van het hoofdje.
    Hier had Sara een enorme blokkade in haar nekje en had wel een behandeling of 6 nodig (is vrij veel hoor) en toen was het over.

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik ga morgen naar een osteopaat, onder andere voor het hoofdje! Ben erg benieuwd!

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wat ook scheelt is dr zo op schoot zetten dat ze om naar jou te kijken.. links moet kijken.
    en met speeltjes aan de linkernat dus
    ze zal altijd graag naar jou kijken.. dus als je dat zo doet met zitten en dragen en dergelijke.. heb je alweer wat tijd de andere kant op te pakken :)

en idd.. je bedje af en toe omdraaien zodat de andere kant naar het licht staat

10. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Omdraaien in de slaap kan wel hoor, je moet het natuurlijk wel voorzichtig doen, maar als ze diep slaapt moet het geen probleem zijn, dan heb je geen weerstand als het goed is.
    Probeer maar eens met je man/vriend of die wil gaan liggen en dat jij dan zijn hoofd omdraait. Misschien geeft je dat meer vertrouwen om het bij je kind ook te doen.
    Verder zijn de tips met het licht natuurlijk hele goeie.

11. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn dochter heeft ook heel lang de voorkeur gehad naar rechts.
    ALLES geprobeerd; licht, speeltjes andere kant aanbieden etc. etc..
    Het enige dat uiteindelijk echt geholpen heeft is inderdaad tijdens haar slaap haar hoofdje iedere keer maar weer de andere kant op leggen.
    Heb wel eens met de slappe lach boven haar wieg gehangen, iedere keer als ik haar hoofdje losliet, draaide ze weer naar rechts. :)
    Na een tijdje had ik door dat ik mijn hand langer op haar hoofdje moest laten liggen, totdat ze weer echt diep in slaap was.

Hier is alles goed gekomen ;)
    Héél veel succes, en idd, als t aanhoudt, dan naar n ostheopaat!

Deel Deze Pagina