om 19uur naar bed en dan elk uur keihard huilen 2 minuten..?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angel Eyes, Dec 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hallo,

Dano slaapt eigenlijk altijd perfect! we hebben ook een vast ritueel als hij naar bed gaat. Maar nu sinds een weekje ofzo als hij dan op bed ligt vind ie het al moeilijker om in slaap te komen, en daarbij als hij eenmaal slaapt wordt hij na een uur a driekwartier keihard huilend wakker, dit houdt dan een minuut of 2 a 3 aan en dan slaapt ie weer. dit herhaalt zich tot een uur of 12 en dan blijft het echt stil. Ik wil hem dan niet uit bed halen want ik heb het idee dat hij in zijn slaap huilt. Ben bang als ik hem eruit haal dat hij dan pas echt wakker is.

wat is dit? een sprongetje ofzo? Hij is nu 6 maanden en bijna 2 weken

2. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Kan inderdaad het sprongetje van 6 maanden zijn. Ze slapen dan slechter en slechter eten/drinken, meer huilen enz.
    Maar het zou ook door een tandje kunnen komen... dan slapen ze meestal ook slechter.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

aan tandjes dacht ik ook indd. alleen is het gewoon moeilijk om te weten wat het is. zijn groentehap ging er ook met minder enthausiasme in gisteren. dus misschien toch maar een sprongetje dan.

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Ik denk een sprongetje en bij mij op het cb zeiden ze toen ook dat ze rond de 6 maanden echt een droom periode hebben.

Kylian doet het nu weer hoor, die horen we echt een paar keer per nacht een paar huilen geven, we gaan er dan niet heen omdat we weten dat hij dit in zijn slaap doet en als we er heen gaan dan wordt hij dus echt wakker :rolleyes:

Groetjes anita

5. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Ik herken dit ook;) hier waren het de tandjes.
    Het ging hier ook dagen zo ik moe maar de kleine was ook op! Dus ik heb om voor ons de rust en ook voor de rust van me meissie zo afentoe een zetpil gegeven.

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Heel herkenbaar!
    Nu is Tijn dan ook al 3 weken ziek, dus moeilijk te zien hoe het komt, maar de nachten zijn weer drama, terwijl hij al 2 maanden van 8 tot half 8 doorsliep! Nu dus ook regelmatig wakker, speentje en hij slaapt wel weer, erg vermoeiend!
    En het eten gaat ook moeilijker/moeizamer, terwijl hij altijd gek was op eten!
    Denk ind. sprongetje, ik hoor overal om mij heen dat 6 maanden ff een moeilijke periode is, wij noemen het een "sprongetje" en andere weer anders, maar iedereen heeft het erover, en ook iedereen zegt dat het weer over gaat!

Hier du nu sprongetje, tandje(jaja nummer 1 sinds za!) en ziek ineen! Feesie!

kus miek

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Pfft... Ik ben weer blij dat ik niet de enige ben.. :D Nou weet ik dat wel, maar het is toch fijn dat daadwerkelijk te lezen.. :)

Jelle drinkt zijn flessen niet leeg, hij zit sinds gisteren ineens op 3 flessen overdag, en weer een nachtvoeding.. :confused: (maar goed, als hij die op heeft slaapt hij teminste weer, anders is hij anderhalf uur wakker) Hij is chagrijnig, ligt de meeste tijd een beetje voor zich uit te staren, kan zichzelf niet bezig houden, maar als hij op schoot zit is het ook niet goed. *zucht*

Jelle heeft van de vorige sprongetjes elke keer ongeveer 3 weken last gehad, dus ik hoop dat dat nu ook zo is, dan heb ik nu nog maar anderhalve week te gaan....

Sterkte allemaal! :D

8. eko

eko Actief lid

Jul 22, 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Het is laatste tijd hier ook een probleem :(
    rond 19 uur gaat hij slapen en rond 22 uur wordt hij wakker en begint te huilen. Soms heeft hij zelfs een poepluier... ik verschoon hem, schenk verder geen aandacht en leg hem weer op bed.
    Nu ligt hij alweer (ongv 1 uur) wakker op zijn bed. Ik probeer hem niet uit te halen.
    Af en toe helpt het om weer in slaap te vallen als ik een flesje van 90cc aanbied. Volgens de CB kan ik beter geen flesje aanbieden.
    ik weet ook echt niet wat ik moet doen.
    Dus ik lees even mee als er tips zijn :rolleyes:

9. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hihi jup hier ook last van!
    Iklaat hem ook liggen omdat het niet lang genoeg duurd! En hij ook niet echt wakker word!

Gister was hij ineens om 1 uur klaarwakker en had hele verhalen tegen zijn knuffel, dan laat ik hem ook liggen eneven later valt hij weer in slaap!

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ach, ik denk maar zo.. Het CB zit niet met een huilend kind.. Is het wel? :)

Ik wilde eerst ook niet beginnen aan die nachtvoeding, maar na 3 slapeloze nachten had ik het helemaal gehad.. En vooral toen hij meteen daarna weer in slaap viel, had ik zoiets van, Nou dan maar eten, als ik 's nachts honger heb duik ik ook de koelkast in... :)

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Heeeeel herkenbaar! Hier nu ook al een paar avonden! Hier waarschijnlijk het 8,5 maand sprongetje, want het eten gaat ook al ineens minder enthousiast! En met dat slapen, ook om 19:00 uur naar bed en meestal vanaf 20:00 uur begint het. De ene avond tot 12 uur en zoals gisteren duurde het tot 22:00 uur!

Hier laten we Joris ook huilen, alleen gisteren bleef hij huilen en ben ik even naar hem toe gegaan en heb even met hem rondgelopen...

12. eko

eko Actief lid

Jul 22, 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Gisterenavond/nacht was het een drama :(

Hij werd rond 22 uur wakker, huilde gelukkig niet. Ik ging erheen stopte zijn speen in zijn mond en toen ik zelf om 23 uur naar bed wou gaan was hij nog steeds wakker.
    Hij draait constant op zijn buik (ik weet ook niet hoe hij het voorelkaar krijgt met zijn slaapzak aan) en kan niet terugdraaien. Ik heb hem teruggedraaid op zijn rug en zijn speen weer in de mond, liep weer z'n kamer uit. Dit duurde tot 1 uur 's nachts. Ik was helemaal uitgeput.
    Ik dacht... "Cb bekijk het maar" geef hem gewoon een flesje. Hij dronk maar 60 cc en viel in slaap.

Ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan. :rolleyes: :(:

13. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    hahahaha Wat grapig dat al die kleintjes hetzelfde doen he!
    Nu wil ik niet te hard juichen..maar....
    Vanacht heeft Tijn weer heelijk geslapen(maar 1keer wakker!), en vandaag ligt hij weer heerlijk te spelen in de box! Ook is hij inene heel veel aan het brabbelen, lachen en bewegen! Zou het "sprongetje" voorbij zijn!?

Ik geef snachts geen voeding! Ik heb gezien bij mijn schoonzus! Die had hetzelfde met een half jaar en is toen de fles gaan geven, nu is mijn neefje ene jaar en elke nacht om 1 uur wordt hij wakker voor de fles! pfffffff....

Tijn dronk zijn flessen niet meer goed leeg, dus de fles voor het slapen gaan liet ik zitten en zo rond 21 uur maak ik hem wakker, dan drinkt hij inene zijn fles leeg en slaapt dus goed! 2 vliegen in 1 klap, en alle voeding binnen en lekker slapen! Jippie!

kus miek

Share This Page