baby haar

Discussie in 'Verzorging' gestart door snoepje84, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Dag dames

Even een vraagje. Mijn baby is geboren met een normaal bosje haar had wel een onwijs lang matje :D het haar voelde zacht aan maar hier en daar ook stug. Helaas was het haar onregelmatig gegroeid en na 4 maanden hebben we besloten het te laten af scheren. Is heel voorzichtig gebeurt en de kleine heeft er geen last of pijntjes van gehad ;) het haar is nu wel gelijk gegroeid alleen is het erg stug. Wij hebben beiden een volle bos haar wat fijn van structuur is. Ja ik heb wel droog haar maar dat komt meer omdat ik Door de jaren heen me haar heb verwaarloost ;)

Wat denken jullie meiden? Iemand dit ook gehad waarna het goed is gekomen?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Hahaha goed gekomen?? :D
    Anyway, het haar van je kindje zal de komende jaaaaaaren nog vaak veranderen. Daar valt nu heel weinig over te zeggen. Zo min mogelijk wassen met shampoo, geen 'spul' erin en de natuur haar gang laten gaan. Mijn dl heeft gemengd haar en dit werkt over het algemeen het beste.

Edit: ik was het max 1x per week, daarna conditioner en daarna een beetje jojobaolie. De rest van de week nat maken ( nooit droog kammen) en niets erin.

3. snoepje84

met de gekneusde schaakbord.. nou ben flink aan de fysio :D

De kleine is amper nog 5.5 maandjes is het dan wel handig om er conditioner in te doen? Heb m vandaag gedoucht en geen shampoo gedaan even stop erop en na te douchen wel wat baby olie op te haar

ik hoop dat het stugge ervan gaat hoor had zoveel plannen met kapsels voor de kleine hahaha

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Oh sorry had de leeftijd niet gelezen. Ik weet eigenlijk niet of je bij babys conditioneer in het haar mag doen, heb dit zelf nooit gedaan ( pas vanaf 2 jaar).

Ook met stug haar kun je leuke kapsels maken. Is jouw kindje een mix?

5. snoepje84

Schaakbord is trouwens schaambot :D ik zie toch foutje nu pas haha

mijn kindje is geen mix hoor ik had alleen zelf ook moeite met me haar toen ik een baby was misschien heeft ie dat een beetje van mij.

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik denk dat dat stugge komt van het scheren, dat moet een beetje slijten denk ik. Sommige kinderen hebben trouwens heel snel volwassen haar. Mijn dochter heeft nog steeds zacht, fijn babyhaar. Maar mijn nichtje die een maand jonger is, had al vrij snel na de geboorte heel dik haar.

Het komt vast wel goed. ;)

7. snoepje84

oh denk te wel hoor het groeit wel echt snel NIET NORMAAL :( Ik bedoel het klinkt echt gek wat ik nu ga zeggen maar ik zie gewoon elke dag verschil. Na het scheren had de kleine best wel flinke inhammen. Nou meid na amper een week is het helemaal vol gegroeid..

leuk trouwens je kindje is jarig op 23 oktober zie ik! De mijne ook is vorig jaar 23 oktober geboren :)

8. snoepje84

Oh meid en gefeliciteerd met je zwangerschap!

9. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou je adviseren om er niets aan te doen. Ook niet wassen met shampoo ofzo. Niet nodig, en niet gezond voor de hoofdhuid.
    Dochter is gister 2 geworden en haar haar is nog nooit gewassen met shampoo, alleen af en toe met water. Ze heeft nu een hele mooie bos dik haar. Dat was eerst wel anders ;)

Deel Deze Pagina