Als vervolg op het topic race of the parents... Het lijkt erop dat iedereen succesverhalen rondstooit alsof het dan heel normaal is dat je kindje na 1 dag doorslaapt of met 9 maanden al loopt. of al helemaal alleen eet met 11 maanden etc etc. Als we nou eens hier neerzetten wat geen succes verhalen zijn. Niet voor medelijden ofzo, maar meer om aan te tonen dat we niet allemaal voorbeeldkindjes hebben. Natuurlijk is je eigen kindje de beste, snelste, slimste en knapste. maar ook bij hun loopt niet altijd alles zoals je verwacht had... Wie durft
ik begin: -Dano loopt sinds 16 maanden -Dano slaapt nog steeds niet door, alleen in het begin een paar maanden. maar nu wordt hij nog steeds 3 a 4 keer per nacht wakker -Dano kon pas kruipen toen hij bijna 10 maanden was
Mijn is al anderhalf geweest en behalve 'mama' en 'papa' zegt hij verder niks. En ik ben er trots op ook!
Anouk loopt sinds afgelopen maandag en ze is nu 15,5 maand. Haar kiezen komen nu allemaal tegelijk door, waardoor ze dus af en toe onuitstaanbaar is. Ook heeft ze de nare eigenschap om als ze boos is heel hard te gillen en zichzelf naar achteren te gooien. Die pitjes die ze dan heeft komen uit de familie van haar papa. Maar ondanks alles vind ik dat ze niet te langzaam ontwikkelt, ze doet het gewoon lekker op dr eigen tempo! Liefs, Duveldraakje
Ruben rolde pas met 6 maanden, kon redelijk zitten met ruim 9 maanden en tijgert op dit moment.. Zn grove motoriek vind hij niet zo belangrijk.. andere dingen intresseren hem veel meer. Eerst vond ik dat wel een beetje vervelend maar nu vind ik het wel lekker dat hij niet zo snel is met zn grove motoriek. Ik heb nu pas dat hij niet meer bij me wil zitten en als ik dan vrienden om me heen zie zijn die kindjes met 7 maanden al heel bewegelijk en willen niet meer relaxed bij je zitten. Ik heb dus de mazzel gehad.. dat Ruben dat nog wel 2 maandjes wou.. en daar heb ik echt van genoten! Gr, diana
Mijn oudste dochter was echt een model kindje.... en nog steeds. Dochter nummer 2 is een heel ander verhaal, begon na dr geboorte meteen te KRIJSEN om daar vervolgens de 1e drie maanden niet meer mee op te houden. HONGER HONGER HONGER, alles geprobeerd uiteindelijk nog naar een osteopaat geweest, en allerlei voedingen gemixed. En uiteindelijk de juiste verhouding gevonden...gelukkig want ik was echt aan het eind van mijn latijn, maar gelukkig was ze wel als ze niet aan het krijsen was een vrolijke baby(klinkt raar maar was zo) dus dat maakte ook weer veel goed. Ze is gewoon veel pittiger als de eerste en wil heel veel, maar in het begin lukte dat niet , dus daar ging ze van krijsen. Maar inmiddels is ze 9 maanden en een echte scheet, altijd vrolijk, maar wel als iets dr niet lukt gauw boos, en dat krijsen doet ze dan nog steeds Maar ik ben ongelofelijk TROTS op haar. en verliefd
haha, leuk verfrissend topic! Die van ons heeft weleens last van wat onrustige periodes (door groeisprong, verkoudheid of wat dan ook), waardoor ze niet makkelijk kan inslapen 's avonds of 's nachts wakker wordt om te kletsen of (erger) te jengelen. Maar met een fles melk (doen we niet flauw over) is dat meestal wel opgelost.
Daan slaapt nog steeds niet door 20 maanden. Daan was een huilbaby. Daan heeft chronische oorontstekingen waardoor hij altijd hele vieze oren heeft. En zit ik daardoor om de week bij de huisarts. Daan heeft 1001 allergie waar de omgeving wel eens moe van word maar ben het zelf soms ook verschikkelijk beu. Maar het is een heerlijk ventje die ik voor geen goud zou willen missen.
Senna is nu ruim 5 maanden en komt ook minimaal nog 1x per nacht voor voeding. Ze is regelmatig rond 5 uur 's ochtends al wakker en dan ook niet meer stil te krijgen. Ze slaapt overdag erg slecht en weinig. Ik moet haar iedere keer in slaap helpen omdat ze het uit zichzelf niet redt (werkelijk van alles geprobeerd). Verder is het mijn meissie en werkelijk een heel lekker ding!
wij hebben een niet al te geduldig ventje, af en toe komt er al een driftbuitje de hoek omkijken. hij slaapt ook nog steeds niet door, op goede nachten 1 a 2 keer eruit. op slechte nachten 10 keer. het is geen knuffelkindje, af en toe een minuutje. misschien als ie ouder wordt. heb er niet echt mee kunnen tuttelen. gewoon een pittig ventje, maar dat zijn we zelf ook oh ja, als je hem zijn boterham wilt voeren wordt ie boos, hij wil de stukjes wel aanpakken, maar zelf in zijn mond stoppen, haha.
-Jesper was een huilbaby -Hij heeft een ontzettend sterke eigen wil, wat nu al wel eens leidt tot drift/krijsbuien. -Jesper slaapt ook nog steeds niet door, hij is elke nacht zo'n 2 a 3 keer wakker. erg vermoeidend. Gelukkig is hij verder heel vrolijk.
Onze dochter is twee en een half en weet precies hoe ze ons moet manipuleren om haar zin te krijgen. daarbij is ze heel slim en kan ze heeeeeeel driftig zijn. Dus geven we haar veel te vaak haar zin. Niet helemaal zoals we het gepland hadden dus. Verder is het een lekkere drol hoor!
We hebben nog steeds gebroken nachten. Eerst waren het krampjes Toen kwamen de tandjes Nu het besef dat een donker kamertje toch best eng is O ja, ik ben twee keer per dag al mijn boeken weer IN de boekenkast terug aan het zetten. Alle kasten hebben een veiligheidsslot, waardoor je een kwartier later op je werk bent
Hoi, Ik vond het van begin af aan zwaar. Onze dochter heeft alle sprongen mee mogen maken, in de ergste graad. Toen die sprongen voorbij waren, nou het zal wel rustiger worden, ben je gek, toen kwam de peuterpuberteit om de hoek kijken. Het doorkomen van tanden is altijd gepaard met koorts. Ze heeft ook last van erge driftbuien, gooit met alles wat er dan op dat moment in de buurt is. Je moet je ook niet bemoeien met eten, dat kan ze allemaal zelf, en als je toch probeert te helpen, zet het maar snel opzij want anders ligt het op de grond. Maar je kan ook enorm om haar lachen, ze lult de oren van je hoofd, het is gewoon een lekkere meid, die zich niet de kaas van haar brood laat eten. Groetjes Monique76
fijn zo'n topic! Heb ik tenminste het gevoel dat ik niet als enige zo'n moeilijk kindje heb die me af en toe tot wanhoop drijft! -Erik was al meteen een huilbaby vanaf de geboorte. -heeft nog nooit gekropen maar ging billenschuiven toen ik 1 jaar was. -Erik liep pas met 16 maanden -slaapt nu met 18 maanden nog steeds niet door. word nog steeds 3 keer op een nacht wakker en wil dan borstvoeding -kan nog steeds niet alleen slapen, slaapt dus nog bij mij in bed. -heeft vreselijk veel driftbuien waarbij ie de hele buurt bij elkaar schreeuwt! -eet vaak heel slecht. zit daarom dus ook onder de groeicurve lijn. maar voor de rest is hij een heerlijk joch! Lacht veel en is heel open. Kan zich best goed alleen vermaken.
alyssa is ook een kindje met een hele eigen wil. als iets niet lukt wordt ze snel driftig. tijdens de sprongetjes is ze soms onuitstaanbaar en huilt om alles. eten en drinken is soms een heel gevecht wat er dan toe leid dat ik over mn toertjes ben en alyssa ook niet echt de vrolijkste is dan. op dr buik rollen doet ze al wel, maar terug rollen begint ze niet aan. ondanks die kleine dingetjes is ze een super meisie en ik houd zielveel van dr. liefs doris
Sam tijgert pas sinds hij 1 jaar en 1 dag oud is. Verder doet hij vrij weinig en wil helemaal niet meer zitten of staan. Hij ontwikkelt zich erg langzaam en zit daardoor ook bij de fysio. Hij is ook eenkennig al sinds hij 4 maanden is en ben er echt doodmoe van. Gisteren waren we bij een pannekoekenhuis en toen heeft hij vanaf dat hij binnen was zo hard zitten krijsen dat ik hem naar mijn moeder heb gebracht.. Ik denk soms dat Sam dingen ziet die wij niet zien. Hij is soms verschrikkelijk bang voor iets, maar ik weet dan echt niet waarvoor..
Julian slaapt ook nog niet door. Hij kan pas sinds een maandje zelf in slaap vallen. Ik dacht het nooit zou gebeuren. Daarvoor moest ik hem in slaap helpen. Verder gaat het heel goed en is het een heerlijk eigenwijs, makkelijk en actief kind!
alicia slaapt nog steeds niet door en wordt nog minimaal 1 x per nacht wakker om te eten, omdat ze is gaan zitten en te lui om zelf te gaan liggen en roept dan heel zielig mama, heel vaak is ze dan al klaar wakker en kan ik langs de rbed gaan zitten tot ze slaapt omdat ze anders gaat brullen. ze mag dan wel geen fles mee maar om nou om 4 of 5 uur snacht beneden te gaan zittten zoda ze uit een beker kan drinken zie ik al helemaal niet zitten dus hup fles erin en slapen maar in het begin met de borsvoeding leek alles prima te gaan. opeens at ze elk uur en vanwegen de stress die dat gaf stopte de melkprodctie en ben ik overgaan op fles. nou wat een verbetering ensliep zelfs heel eventjes door en was al helemaal blij. dit was van korte duur en bij een 2e ga ik geowon weer borsvoeding proberen alicia kan niet lang alleen spelen en de box wordt amper gebruikt (lees 5x in 1 jaar is veel) dus dat verhaal van even in de box en ja kan opruimen zit er niet in. verder is ze erg driftig maar dat zel de leeftijd wel zijn minimaal 10 x per dag gooit de de kattenbrokjes uit het etenbakje en vervolgens graait ze een keer in de kattenbak omdat ze kat dit ook doet loop dus heel de dag haar af te leiden, nee te roepen etc. zelf eten anders niet eten is der nieuwe motto. hierdoor zit alles onder maar ja zo moe ze het wel leren. soms ligt er meer op de grond dan in der mond en zit dan savonds laat te klagen dat ze honger heeft . kan er zelf weing aan veranderen en dus dat zelf eten is niet altijd even prettig . ook je haar doorkammen met een gebruikte vork is erg leuk en kan dus na elke avondmaal de douche in verder is ze goed op schema . kruipen: 9 maanden staan langs tafel : 10 maanden lopen langs tafel etc: 10,5 maand los staan overal en nergens: 11 maanden los lopen 12 maanden met vallen en opstaan dat wel woordjes kan ze nog maar 6 woordjes en dat zijn papa, mama, bal, bahbah, nee en ikke met de nodige gebaren erbij. weet niet of dit normaal is maar hoor vaak dat kindjes al veel meer kunne praten met 1 jaar . verder probeerd ze der eigen naam "ticha"en ballon in "bon"