Hoofdje hangt voorover bij slapen in autostoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje87v, 26 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Omdat mijn familie op zo'n 1,5 uur afstand woont, gaan wij regelmatig die kant op met de auto. Mijn zoontje (13 mnd) zit dan achterin, en wordt achterwaarts vervoerd, in een Nuna Rebl.
    Of het aan het stoeltje ligt, of aan iets anders, weet ik niet, maar als hij slaapt (en dat doet hij vrijwel de hele weg) dan hangt z'n hoofdje de laatste tijd helemaal voorover. Hij slaapt dan ook een stuk onrustiger.

Heeft iemand hier ervaring mee, en is er iets wat ik kan doen om zijn hoofdje zo veel mogelijk rechtop te houden?

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn zoontje is 14 maandenen ook hem vervoer ik achterwaarts. De stoel heb ik ook nog in ligstand. Daardoor ligt hij wat achterover. Hij kan zijn hoofd wel optillen, maar vooroverlaten hangen kan echt niet.
    Zit de stoel van jouw zoontje rechtop of zit hij ook achterover? Kan zijn stoel achterover? Dan zou ik dat proberen.
    Ik kan me goed voorstellen dat dat geen ontspannen slaaphouding is.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat hadden ze hier ook altijd :( ziet er best akelig uit. Ik kreeg adviezen en tips van; dan staat de riem niet strak genoeg etc. Maar er was niets tegen te doen.
    Enige wat hielp was er naast gaan zitten en het hoofdje tegenhouden/achterover leggen. Zelf had ze er nooit last van.
    En nu nog in de gewone autostoel gebeurt het soms. Maar meestal vangt haar grote zus het nu wel mee op.

4. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    De stoel staat al standaard in de slaapstand. Maar deze is niet echt heel ver ofzo.

De riempjes zouden wat strakker kunnen, mits ik zijn jas uitdoe (wat schijnbaar ook geadviseerd wordt tegenwoordig?), dus ik zal eens kijken of dat verschil maakt.

En anders toch maar terugvallen op deze levenswijsheid: 'if all else fails: ducttape!' Ghehehe :)

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier hielp ook niks, ik deed zelf haar hoofd weer naar achteren als ze goed sliep dan bleef ze wel enigszins liggen

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik wil je niet bang maken, maar heb hier laatst echt een heel naar artikel over gelezen..
    Ik zou dit dus echt heel eng vinden.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het wordt echt al jaren geadviseerd om zonder winterjas in een autostoel te zitten. Zoek maar eens op youtube of probeer het zelf. Zet eerst je kind in de stoel met jas en trek de gordels vast. Maak hem los en zet hem erna zonder jas weer in de stoel en zie hoeveel ruimte je hebt.
    Kijk hier maar eens naar; Winter en autostoelen - Mama in Limburg
    Of google zelf.

8. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Ook gelezen... vreselijk...
    Maar het is mij in de auto ook regelmatig overkomen dat z'n hoofdje voorover knikte.
    Met een isofix is het stoeltje moeilijker in ligstand te zetten merk ik. Zonder winterjas aan vind ik wel een goede tip!

Pas vooral op als kindjes erg jong zijn (tot 3 mnd) en als ze verkouden zijn!!

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wie a zegt... Nu ben ik wel benieuwd waarover dat dan ging?

Mijn dochter doet dit overigens ook vaak. Meestal kan ik haar eens ze slaapt wel weer naar achteren duwen.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn dochters doen dit nooit. Mijn jongste zit nu in een groep 0/1 stoel, voorwaarts, die kan ook gewoon in slaapstand. Ze ligt altijd heel tevreden met haar hoofd achterover.

Shakes, volgens mij ging dit over een kindje dat op deze manier is overleden. Nekje gebroken. Er zijn ook verhalen bekend over te jonge kindjes op de fiets zetten, dat nekje kan de schokken dan helemaal niet opvangen.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh ok. Eng. Nu ja, mijn dochter is 4,5 jaar, daar valt dat dan nog wel mee.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik herken het (ook) niet. Wij hebben dan wel een voorwaartse stoel, maar in slaapstand valt z'n hoofd gewoon naar achteren. Als hij rechtop zit wil het nog wel eens gebeuren, maar meestal kan ik inschatten wanneer hij in de auto in slaap zal vallen en zet ik hem bij voorbaat al in de slaapstand.

13. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Wij hadden het ook. Wat voor auto heb je? Ondanks dat de 2wayfix in de auto geklikt kon worden paste hij niet goed door de stand van de bank. Wij hebben een Saab. Ik vond het super eng. Nu hebben we aan de kant waar de maxicosi staat de zitting er uit gehaald en nu s het goed.

14. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik snap dat je niet snel even een andere stoel haalt, maar ik vraag me wel echt af of dit niet aan de stoel ligt. Wij hebben stoelen canon cybex. Zeker als die in slaapstand staan valt het hoofdje niet naar voren. Ik zou toch een andere stoel overwegen of er naast gaan zitten.

15. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
  16. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
  17. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
  18. mardaisy

Nee, het ging over een baby van drie maanden die verkouden was en op het kdv is overleden omdat het in een autostoel te slapen werd gelegd. De leidster dacht er goed aan te hebben gedaan om het kindje zo vrijer te laten ademen (meer rechtop). Maar bij dit kindje drukte het juist de luchtpijp dicht doordat het met de kin op de borst in slaap viel...

19. mardaisy

xElles je was me voor ;) ik kon het artikel niet terug vinden.

20. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Zelf geen ervaring mee.
    Of het met een ongeluk veilig is durf ik niet te zeggen.. ik zou persoonlijk denken van wel omdat het hoofdje dan niet door elkaar geschud wordt maar juist vast gehouden wordt? Het rekt denk ik wel iets mee om een klap op te vangen.

Deel Deze Pagina