Het lijkt nog niet zo erg met 27 weken, maar ik heb toch een flinke, vooruitstekende buik (waar ik heel erg trots op ben, natuurlijk). Mijn man helpt mij in het weekend met schoenen aantrekken want ik kan het nu toch echt moeizaam zelf, maar dat betekend dat ik er doordeweeks er toch alleen voor sta - man moet namelijk vroeg de deur uit. Nu heeft de afgelopen week het weer uitstekend meegewerkt dus heb ik mij gered met instappers. Maar volgende week wordt het weer kouder schijnt, en dan zijn blote voeten in instappers erg koud! Hoe doen jullie dat? Ik ben erg benieuwd! Gelukkig gaat het weer wel beter worden in de komende maanden (pfieuw!), maar voor nu: misschien hebben jullie DE schoenen die ik ook moet hebben? Gebruiken jullie een schoenlepel? Helpt je moeder je?
Erg he! Ik ga zitten en dan leg ik mijn ene been op mijn andere en trek mn sok aan en heb alleen nog mn lage laarsjes aan waar ik in kan stappen en alleen nog de laars omhoog moet trekken. En steeds even pauze tussendoor
Ik herken die uitdaging en dat begon bij mij inderdaad al rond 24 weken (ben nogal klein van stuk haha) Maar hoe ik het nu al 4 weken volhoud om het zelf te blijven doen? Wel stééds lastiger hoor!! Maar ik heb de ideale oplossing ook nog niet gevonden En moet nog 12 weken....
Bij mij scheelt het erg wat ik aanheb! Ik draag het liefst tricot/jersey, en dan ook nog jurkjes. Want die rekken zoveel mee, dat het veel makkelijker is om schoenen aan te doen. Draag ik mijn positiespijkerbroek (die niet te strak zit), dan is het onmogelijk en moet mijn man mijn veters strikken. De buikband rekt wel mee, maar de spijkerstof niet, en dan kan ik die buiging niet meer maken.
Staand je sokken aantrekken, 1 voet op de badrand / stoelzitting / bank / trap. Werkt voor schoenen ook het beste. Je buik 'hangt' dan gewoon naar beneden en er zit veel minder druk op.
Ik heb nu sinds 2 weken moeite met schoenen, sokken gaat nog wel. Ik leg mijn ene enkel op mijn andere knie en dan wil het redelijk, met schoenen is het iets meer wurmen, maar ik heb schoenen met ritsen i.p.v. veters.
Ik heb enkellaarsjes met een rits. Als ik sta, gooi ik mijn voet tegen mijn bil aan ( alsof ik tijdens het hardlopen een rekoefening doe zeg maar"en trek ik snel het ritsje dicht voordat ik weer omval. Die mooie gympen die me zo ideaal leken voor een zwangerschap heb ik helaas heel diep achterin de kast gegooid: trok ze afgelopen weekend aan, en was langer bezig met aantrekken dan dat ik ze aan zou hebben Idem voor die mooie pumps waar ik nog zo graag op zou willen lopen: na 3 minuten strompelde ik - sexy als ik bedacht had dat ik zou zijn - op mijn vriend af,met de woorden "dit.nooit.meer". Tjsa. De ideale schoenen. Ik heb ze ook nog niet gevonden. Instappers denk ik. Met iets kouder weer een transparant sokje erin? Laten we het erop houden dat het maar gewoon snel echt voorjaar/zomer moet worden!
Ik heb voor mijn werk van die leuke halfhoge wandelschoenen met veters echt een uitdaging inderdaad! Ik zet eigenlijk altijd een voet op de trap paar treden omhoog, been beetje opzij zodat mijn buik ruimte heeft dan gauw dichtdoen, even bijkomen. En dan de volgende!
Herkenbaar ( en ook al vanaf 27 weken ofzo..). Hoop gekreun en gesteun ook hier. Gelukkig heb ik een 5 jarige zoon die mij heel graag helpt! Maar ja, niet iedereen heeft die voorhanden...
Hier ook lastig, ik ga ook eerst zitten, dan ene voet op het andere been en dan help ik een beetje mee door mee te tillen aan de broek, sokken en schoenen wel heel dicht bij de hand houden anders kom ik daar niet meer aan en dan rustig aan doen, liefst met pauze tussendoor. En de veters worden al een hele tijd scheef gestrikt helaas, zit nu echt zowat aan de zijkant.
Sokken doe ik aan in bed, dat lukt nog wel, maar schoenen! Thuis loop ik het liefst op blote voeten, ook rondom het huis. Als ik echt weg moet heb ik de schoenlepel bij de hand en trek er gerust 10 minuten voor uit
Ja daar heb ik ook nogal last van. Linker voer geen probleem maar aangezien die van ons in stuit ligt met der hoofd onder me ribben gaat de rechter voet dus bijna niet. zit ik mezelf te pletten haha.. En de baby vind dat ook niet zo grappig dan
Zittend lukt echt niet meer, daar zit zo´n dikke buik tussen. Maar op 1 been staan gaat ook niet i.v.m. de bekken. Ik gebruik de trap. Zet je been 1 of 2 treetjes omhoog en dat lukt prima. Die sokken blijft een ramp, maar deze week al de hele week op m´n birckenstockkies! Kan prima met dit weer.
Hahaha het is dat ik heel lenig ben, anders was het echt een probleem geworden nu. Helemaal als in een spijkerbroek aan heb. Blij als ik niet meer hoef te werken, dan stap ik over op instappers
Haha herkenbaar! Maar na drie zwangerschappen ken ik nu wel wat trucjes. Maar makkelijk is het inderdaad niet nee! Hetzelfde als met je benen en bikinilijn scheren. Help!
Haha ik sta altijd op 1 been naast het bed als ik omval val ik zacht Bikinilijn is wel een ramp ja, ik vind douchen ook niks meer aan raak er echt geïrriteerd door.
Sokken deed ik niet meer aan, op een gegeven moment. Dat was echt niet te doen. Ik heb tot zo lang ik het kon volhouden op slippers gelopen. Ookal was het winter! En thuis in m'n sloffen, en als ik dan naar buiten moest, schoot ik in mijn snowboots (zonder sokken). Charmant, ik weet het, maar het kon me niet schelen. Teennagels knippen was ook al zo'n uitdaging! En die bikinilijn idd! Hahaha.
Zo herkenbaar, ik heb sneakers en hakschoenen, maar ook die hakken gaan moeilijk aan. Verder idd ook snowboots, maar ik heb van nature al altijd "gloeivoeten" dus die draag ik alleen bij heeeel koud weer. Meestal draag ik sneakers nu. Vriend moet om 5.15 de deur uit. Hij bood wel aan om heel zachtjes mijn schoenen dan vast aan te doen, maar daar heb ik toch maar voor bedankt... Ik ga nu op de rand van mijn bed zitten of bank, benen wijd zodat mijn buik ertussen hangt en dan die veters strikken. Ik ben gelukkig gezegend met hele lange armen hehehe, heb ik nu even profijt van Maar als ik nu ergens leuke goedkope instappers tegenkom dan weet ik het wel.