Hoofdje leeg krijgen voor het slapen gaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Twanneke, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twanneke

Twanneke Actief lid

18 aug 2014
    175
    0
    0
    Wat een leuke suggesties. Hij is binnenkort jarig, dus ik denk dat ik die boeken op zijn verlanglijstje zet, zien er allebei erg leuk uit.

Verder probeer ik echt wel op andere momenten met hem te praten, maar dan komt er echt niets. Zelfs als ik na school rustig met hem wat drink, zegt hij vaak iets als 'nu niet mama, ik ben nog aan het drinken' om direct na de laatste slok weg te vliegen om te spelen. Op zich vind ik het prima om te wachten tot bedtijd, maar was bang dat ik het dan juist teveel op zou rakelen. Die tip van eerst de stomme en tot slot de leuke dingen, ga ik zeker proberen.
    Dat kringetje en de handpop vind ik ook leuk, ga eens bedenken hoe we dat kunnen invoeren in ons avondritueel.

Ik merk ook dat zijn perspectief op dingen soms wel wat bijsturing kan gebruiken. Zo vertelde hij laatst dat een meisje hem vaak pestte (ik gelijk in de stress!), maar bij doorvragen bleek dat deze jongedame alleen maar regelmatig door de juf heen kletst en dat hij dat vervelend vindt. Als hij kan leren om zich dat soort dingen minder persoonlijk aan te trekken, denk ik dat hij al erg geholpen zou zijn.

Deel Deze Pagina