Vandaag te horen gekregen dat we geen groot kindje moesten verwachten. Ons babietje zou volgens de verloskundige rond de 2,5kilo zijn.... Maar hoe kan ze dit eigenlijk zeggen door alleen maar mijn buik te voelen? Is het gewoon een wilde gok of hebben ze het best vaak juist? Let me know meiden.
Bij mij niet, vorige keer zou ik een flinke 8 ponder krijgen en mijn meisje was netjes 6,5 pond Nu zeggen ze dat deze niet heel groot is (ong 7 pond) en zal je zien krijg ik een 10 ponder Mijn ervaring en van mensen om me heen is dus niet zo best als het alleen maar voelen is, een groei echo is natuurlijk wat anders
Ik zou er ook niet zo vanuit gaan wat de vk zegt. Het is echt een schatting. Bij een vriendin van mij zeiden ze dat ie veel te groot zou zijn, maar hij was juist maar 5 pond dus tja er valt niets van te zeggen denk ik. Bij mij bij de eerste zeiden ze dat het een flinke was maar hij gewoon gemiddeld 6 pond. De 2e zeggen ze die zijn altijd veeeel zwaarder. het scheelde inderdaad wel iets, maar uiteindelijk was ie nog geen 7 pond. Ben benieuwd wat een derde dan nu wel niet moet gaan wegen. Succes!!! Groetjes Lies
haha. Ik werd helaas niet doorverwezen voor een groeiecho, omdat ik zelf klein ben en ze dit een mooi gewicht vond voor mij en het beebje gewoon groeit. Nou we zullen het zien over een aantal weekjes.
bij mij wel.. ze hadden verwacht dat ie ongeveer 7,5 pond zou zijn, maar ik kreeg een flinke 8 ponder, maar hij is wel 2 weken te laat geboren. Dus hij heeft nog ff doorkunnen groeien!
Bij mijn ma klopte het wel dat de kindjes steeds groter werden. Ik was 2900gr. maar de laatste was 4700 en die daarvoor 4500.
ik denk dat ze uitgaan van je gewicht en daar iets mee berekenen, het precieze gewicht kun je nooit helemaal vaststellen, dan zul je de beeb uit de buik moeten halen en op de weegschaal moeten zetten, maar dat kan natuurlijk nu nog niet
Tja, maar je eigen gewicht zegt helemaal niets. Mijn moeder kreeg te horen dat ze vast een klein kind kreeg, want ze was zelf 45 kilo en 1.68 m. En een groot kind paste daar nooit in. Maar ik was toch echt wel 9 pond toen ik er uit kwam. Ze hebben toen wel een grote fout gemaakt trouwens, het had gewoon een keizersnede moeten worden. Ze had dood kunnen zijn door te veel bloedverlies. Kortom ze hadden het toen behoorlijk fout.
bij onze eerste dacht de vk dat ie 6 - 6,5 pond zou zijn en hij was ruim 8 pond... nu schatten ze de kleine op 7 pond, maar ik hou rekening met weer 8, maar dat is nog even afwachten...
Lees en oordeel zelf: Minder sterfte door beter meten ongeborenen | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Bij mij komt er in ieder geval een groeiecho bij 32 weken. Ik vertrouw niet zo op dat 'handopleggen'. Meten = weten!
Ik (2e kind) was aanmerkelijk lichter dan mijn oudere broer. Nu was hij ook enorm. Maar het is dus absoluut niet zo dat de 2e "altijd" zwaarder is!
Bij onze tweede bleeft de verloskundige zeggen dat de kleine te klein was. Ze heeft me een aantal keer doorgestuurd naar de gynecoloog voor een groeiecho De eerste keer heeft ze me zelfs verboden te werken tot ik voor een echo terecht kon (2 dagen later) Wat bleek, alle keren was de groeiecho goed en zat ons kindje op de gemiddelde lijn, niks aan de hand dus. Hier werde de kindjes troiuwens steeds lichter. Nr 1 was het zwaarst en nr 3 het lichtst
brr krijg de kriebels van dat bericht. ps; Hoe heb je het geregeld dat je die groeiecho krijgt met 32weken? Hier krijg je niets als de vk het netjes vind.
Ik heb nog niks geregeld, ik geef tegen die tijd gewoon aan dat ik dat wil en waarom. Knappe verloskundige die het weigert. Het kan hooguit zo zijn dat de verzekering het niet vergoed.
Hier is idd ook bij de eerste zwangerschap gezegd ''o dat wordt een kleintje'' nou hij was 53 cm en 4090 gr en dat vind ik alles behalve klein. Ben nu wel bang als ik hier lees dat de 2e groter zal zijn :S Maar goed denk dat het verschil tussen een jongen of een meisje ook wel groot is?!
Bij mijn eerste zei de verloskundige ook dat ze gemiddeld zou zijn, 7 pond ofzo. Uiteindelijk is ze na alle weeën en 2 uur persweeën met een keizersnee geboren omdat ze te groot was; 4460 gram!! Ik wil ook erg graag nu een groeiecho, want als het weer zo'n groot kind wordt, hoef ik er niet eens aan te beginnen.
Ik zou ook wel zo een groeiecho willen... Als je dat kan krijgen wanneer kun je die dan het beste vragen?
Bij mij zat ze er maar 200 gram naast. Maar ik krijg wel een groeiecho bij 34 weken, krijgt iedereen bij mijn praktijk. (de vorige keer ook hoor)