Hallo dames, Ik heb een groeiecho gehad en het blijkt dat het hoofdje 6 weken voorloopt op de groei! Wie van jullie heeft hier ervaring mee? Is het uiteindelijk wel via een natuurlijke bevalling geboren of heeft de gyn een keizersnede aangeraden?
Is het je 1e kindje? Wij wisten bij mijn oudste dat het een flinke baby zij worden, maar de woorden van de vk waren letterlijk; mevrouw, we weten niet wat u kunt baren. De ene vrouw perst een 10 ponder er met gemak uit en de andere heeft een keizersnee nodig voor een kindje van nog geen 3 kilo. Mijn oudste bleek vrij groot bij haar geboorte, 4685 gram, 56 cm en een hoofdomtrek van 35 cm. Dit paste bij mij niet en eindigde in een semi-spoedkeizersnee. Bij mijn jongste hielden ze de boel toen met groeiecho's in de gaten en haar hoofd liep een dikke 4 weken voor op de groei. Aangezien mijn oudste dus al niet gepast had, durfden ze een vaginale bevalling van mijn jongste niet aan en heeft de gym dus zelf een geplande keizersnee aan geraden.
Het is mijn tweede. Mijn eerste kindje was 3700 gram, 52 cm maar wel een groot hoofdje (36 cm) en dit lukte mij ook niet, mislukte vacuümpomp pogingen en uiteindelijk spoedkeizersnede geworden. Ik hoop dus nu ook dat ze bij de tweede direct een keizersnede gaan doen. Hoe groot was je tweede kindje uiteindelijk? En hoe is de geplande keizersnede jou bevallen vergeleken met de bevalling van je eerste?