Ik ben voor de 1e x zwanger maar weet niet wat ik nu moet doen. Moet ik een afspraak maken bij de huisarts of bij een kraamzorg of allebei? En vanaf waneer moet jr je inschrijven bij een kraamzorg? M.a.w wat zijn de volgende stappen
Gefeliciteerd! Ik zou rond de 6 of 7 weken een verloskundige bellen en je daar aanmelden. Ik had bij 8 weken mijn intakegesprek, bij 7 weken al een echo maar meestal is dat tussen de 10 en 12 weken. Tussen een week of 9 tot 11 geloof ik laat je bloed afnemen om te kijken of je wat mankeert zeg maar. Als je de combinatietest (nekplooimeting) wil doen kan je daar ook meteen bloed voor laten afnemen. Daar krijg je formulieren voor van de verloskundige. Dus lekker op tijd inschrijven. De huisarts kun je na je echo laten weten dat je zwanger bent, even bellen. Maar de verloskundige zal alles wel uitleggen. Kraamzorg kan je het beste bij een week of 12 regelen, ook zorgverzekeraar bellen omdat die het dan ook moeten weten.
Ik zou naar de verloskundige bellen en die kan je precies vertellen wat wanneer de vervolgstappen zijn gefeliciteerd!
Dankjewel! Ik zal vanmiddag gelijk even informatie opzoeken van hier in de buurt. Maar volgens mij zit hiet de verloskunde bij de kraamzorg in kan dat?