Hoofdje naar beneden.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirna, 10 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik moet zeggen ( en nu kan het) dat dat draaien mij ook erg veel pijn deed, ik zal als het een tweede keer nodig zou zijn, het niet doen, het is iets wat ik nooit meer mee wil maken.

    Ja in sommige ziekenhuizen heb je geen keuze, bij mij ook niet.

    Ik zag ook heel erg op tegen de bevalling( of het nou gewoon was of met keizersnee), maar ik vond dat mijn keizersnede echt 100% meeviel.
    Was heel erg bang, maar achteraf was dat niet nodig geweest.
    Zelfs van de ruggeprik heb ik geen pijn gevoeld.

    Maar het blijft hoe dan ook natuurlijk spannend.
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het de komende dagen gaat verlopen met je, en hoe je moet bevallen.

    En maak je niet te druk he, loopt vanzelf allemaal wel los, hoe makkelijk dat ook gezegt word, het is wel zo.

    Groetjes Jolanda
     
  2. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    Bedankt. Ik moet wel zeggen dat het even een teleurstelling is. Ik begin die onzekerheid over dat groeien een beetje zat te worden. En daar bovenop ook nog de onzekerheid over hoe de baby wordt geboren is niet echt fijn. We gaan ook nog eens verhuizen aankomende week, naar een andere stad ook dus dat maakt het helemaal vervelend. Ik moet dan ook naar een ander ziekenhuis, andere artsen etcetera. Maar goed, het zal allemaal wel goedkomen.

    Ik ben wel erg blij om te lezen dat je keizersende meeviel Jolanda. Dat scheelt weer iets.
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Groeit de baby niet goed meer dan?
    Dat had ik toevallig ook, mijn dochtertje groeide in de laatste weken ook niet meer, verder ging alles wel prima hoor , alleen het groeien niet, en ik had niet veel vruchtwater.
    Wat vervelend dat je ook nog gaat verhuizen in deze periode.
    Het komt idd vast wel goed, maar het is zo dat er nu zoveel op je af komt, dan is een beetje rust en wat zekerheid wel prettig.

    kom je nog wel vertellen hoe het met je gaat? al begrijp ik wel dat dat met die verhuizing in zicht wel moeilijk zal worden, maar als je tijd en puf hebt.......

    succes de komende tijd!
    groetjes
     
  4. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik ook.
    Maar bij mij was dit al vanaf de 4e maand.
    Alles is helemaal goed gekomen hoor :D

    En An, veel sterkte en succes met het verhuizen
     
  5. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    Bedankt, voordeel van zwanger is dat je anderen moet laten sjouwen he :)

    Jolanda: bij hoeveel weken is jouw dochtertje geboren? En wat deden ze met dat niet goed groeien?

    Ongeveer 6 weken geleden merkte de verloskundige op dat de baby wat klein was. Een echo wees uit dat dat inderdaad zo was. Vier weken geleden werd opnieuw een echo gemaakt en daaruit bleek dat het wel klein was maar dat de groei redelijk was. Twee weken geleden bleek uit een echo dat de baby tov die twee weken daarvoor eigenlijk nauwelijks was gegroeid en behoorlijk afweek van de normale groeilijnen.

    Vandaar dat aankomende week weer een echo wordt gemaakt om te kijken hoe het er dan voorstaat. Maar de arts heeft niet gezegd wat er gaat gebeuren als het inderdaad niet goed groeit of zo. Dus ik heb echt geen idee waar ik wat dat betreft aan toe ben.

    (Maar ik hoorde laatst weer van een verloskundige dat stuitliggertjes wel vaker wat kleiner zijn. Ik maak me dus niet echt zorgen om de baby maar zou graag iets meer duidelijkheid willen hebben over wat er nou gaat gebeuren.)
     
  6. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Hebben ze ook gezegt hoeveel groeiachterstand er is in weken??
     
  7. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    Verschilt een beetje per onderdeeltje. Beentje was zo'n 5 - 6 weken maar dat zegt geloof ik niet zoveel. Buikje was 4 - 5 weken. Maar het gaat volgens mij niet om de achterstand op de uitgerekende datum maar op die 3 groeilijnen van de kleinste 5%, de middelste en de grootste. Die van mij ligt onder de kleinste 5% in ieder geval.
     
  8. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Aha.
    Bij mij spraken ze namelijk alleen over weken... vandaar dat ik het vraag ;)
     
  9. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    als afwijking op de uitgerekende datum? Hoe ver was dat?
     
  10. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Bij geboorte (37 weken) was het 5 weken (?)achterstand.
    Ze was 39 cm en net 4 pond.
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    mijn dochtertje werd geboren met 38 weken en 1 dag.
    Soms vraag ik me af of ze niet met 36 weken is geboren.
    Ik vraag me dat af, want ik ben dus voor de zwangerschap niet ongi geweest dus weet in principe niet hoever ik was, misschien dat ze er een week of twee naast zaten?
    Dit begon ik me te bedenken omdat ik laatst op een site was waar stond dat kinderen die met 36 weken geboren worden vaak 2600 gram wegen en ong 44 cm lang zijn.
    Mijn dochtertje was 44 cm en woog 2380 bij de geboorte ze is toen nog afgevallen tot 2100 gram, maar dat was normaal geloof ik.

    Toen de verloskundige bij 36 weken dacht dat de baby in een stuit lag, moest er ook worden gekeken naar de groei van de baby.
    Daar kwam negatieve dyscongruentie uit.
    Wat voor zover als ik weet betekent, dat de groei niet zover is als dat het zou moeten zijn voor de aantal weken.

    nouja mijn dochtertje is dus gehaalt met een geplande keizersnede twee weken na de ontdekking ervan zeg maar, verder is er bij mij eigenlijk niets gebeurd.

    groetjes
     
  12. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Hoi meiden,

    Bij mij ligt de kleine ook in een stuit. Eigenlijk al zo'n 14 weken. Het wil gewoon niet draaien! De gyn. zegt dat ze het ook niet handmatig gaan draaien, omdat de placenta ervoor ligt. Ze zijn bang deze te beschadigen. Nu schijnt acupunctuur ook nog een mogelijkheid te zijn. Ik ga volgende week weer naar de gyn. en als het dan nog in een stuit ligt ga ik bellen voor de acupunctuur. Je weet het maar nooit...

    Is er iemand die hier al ervaring mee heeft? Ben benieuwd.

    Groetjes,
    Lotte
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb er geen verstand van
    Maar je hoort toch vaak positieve berichten over accupunctuur!
    Ik zou het idd gewoon proberen, zou wel heel fijn zijn als je kindje daardoor gaat draaien.
    Handmatig draaien vond ik verschrikkelijk, zou het ook nooit weer doen als de tweede ook in een stuit gaat liggen.
    dus wanneer de placenta ervoor ligt mag er niet gedraaid worden?

    Succes hoor volgende week bij de gyn, ik hoop dat de kleine toch nog besluit om te gaan draaien!!

    groetjes
     

Deel Deze Pagina