hoofdje nog niet optillen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ik72, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik72

ik72 Lid

26 aug 2007
    24
    0
    0
    Mijn zoon is nu ruim drie maanden en kan z'n hoofdje nog niet optillen als ie op z'n buik ligt. We proberen vanalles: op mijn buik liggen, handdoek onder z'n buikje, billen naar beneden houden maar niks helpt. Z'n bolletje gaan nog geen milimeter omhoog. Hij ligt prima en gaat dan op z'n handje liggen kluiven of begint te mekkeren omdat ie het niet leuk vindt. :( Het lijkt wel of ie niet snapt wat de bedoeling is.
    Heeft iemand tips? Of zijn er meer baby's die dit hebben?

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Bij controle op het CB houden ze dit in de gaten. Als ze na een bepaalde tijd nog geen aanstalten maken dan wordt de fysiotherapie ingeschakeld. Onze dochter kon wel uitstekend haar hoofdje omhoog houden als zij op haar buik lag maar niet als je haar vasthield. Na een paar behandelingen was dit al over.

3. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    mijn dochter 2 maanden kan het wel maar heeft er niet altijd zin in.

kan hij zijn hoofd wel recht houden als je hem recht op vast houd

ik zal gewoon contact opnemen met cb en kijken wat hun er van vinden.

wat je ook kan proberen is op de buik maar dan niet met de armen plat hmmm hoe moet ik het uitleggen meer dan ie dan op zijn armen elebogen loont driehoeks houding.

zo heb ik het ook gedaan want op de andere manier vond ze het eerst moeilijk nu doet ze het geweldig. proberen kan geen kwaat.

gr jojo

4. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Maak je geen zorgen. Mijn kleine meid is nu 4 maanden en doet het ook net.
    Een kindje is geen machine en heeft zn eigen tempo joh.
    Niet druk maken hoor.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    #5 Luuz, 14 mei 2010
    Laatst bewerkt: 14 mei 2010
    ons zoontje vertikte het ook. we dachten dat hij het wel kon maar domweg geen zin had:D
    uiteindelijk hebben we een tip gekregen van iemand en hebben dat geprobeerd. en het werkte ook nog..

wij hebben het toen voor de tv geprobeerd (eerst met een kussen onder onze benen..)
    zie foto

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wat mijn dochtertje altijd interessant vond was een muziekdoosje voor haar zetten als ze op de commode lag. We hebben er eentje met bewegende kikkertjes en daar ging ze dan vanzelf naar kijken;)

YouTube - lieke juni 2009 007

7. ik72

ik72 Lid

26 aug 2007
    24
    0
    0
    @ roeltje: dit heb ik nog niet geprobeerd, ga het zo even oefenen. We hebben hem ook al voor bijv. een speeltje of muziekje gelegd, maar dat hielp niet echt. Als ik hem rechtop houd dan gaat het aardig, maar z'n hoofdje valt dan soms nog wel tegen mij aan.
    Ik denk dat we gewoon af moeten wachten, het zal vanzelf wel een keer gebeuren. In juni moeten we weer naar het cb, ben benieuwd wat zij vinden.

8. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    hey handige tips. Mijn zoontje doet het inderdaad ook nog niet echt. Je ziet hem soms trekken met zn nekkie, maar echt optillen gaat niet. Ik voelde me al schuldig dat ik hem te weinig op zn buik leg, zoals cb adviseerde. Maar het is dus helemaal niet zo gek dat hij het nog niet veel doet.
    Op de arm kan hij al wel zn hoofdje recht houden.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    als we bij het cb zijn kan die het wel en hoog haha maar thuis begint ie steeds te krijsen als ik hem op zijn buik leg.
    Ols ik hem rechtop houd dat doet ie het wel

10. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Mijn dochter is 4 maanden en doet het ook nog niet, mijn andere dochter deed dit ook al veel vroeger maar ik maak mij geen zorgen hoor.. ieder kind is anders en heeft zijn eigen tempo. Komt vast wel goed hoor! Ik zou het even navragen bij het bureau'tje dan ga ik volgende week ook doen.

11. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Wat schattig :D

12. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Eum:) hier doet beebje het al....

vraag me af of dat dan weer gezond is ;):(

13. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloé deed het ook al met 1.5 maand!
    Maar dat hoeft niet hoor, ieder kind heeft zijn eigen tempo en het gaat vanzelf wel goedkomen als ie er klaar voor is dus zou me echt geen zorgen maken.
    Elke dag gewoon een paar minuutjes op de buik leggen, das wel heel goed om te doen!

14. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Mijn dochter tilde vanaf 4 weken haar hoofdje op. Is niks om je zorgen om te maken hoor. Volgens het consultatiebureau is ze uit-zon-der-lijk sterk (ben ik stiekum best een beetje trots op :D)

15. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Wat een supertip. Werkt heel goed bij ons TV-junkie :D

Deel Deze Pagina