Hoi meiden, Ik ben even benieuwd hoe jullie kindjes van deze leeftijd het doen met het hoofdje optillen en omhoog houden als ze op de buik liggen. Nina kan het nog niet zo goed, ze vindt er ook niks aan op haar buik, eventjes is leuk maar dan begint ze alweer te jammeren. Ze kan haar hoofdje nog niet echt goed omhoog houden. Is dit normaal? T zal wel hoor denk ik, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen
Ons zoontje vond het verschrikkelijk op de buik maar doordat hij een hele sterke voorkeurshouding had moest ik daar toch echt mee oefenen. Ik heb toen een handdoek opgerold en die eronder gelegd, zeg maar net in zijn okseltjes. Had hij iets meer steun aan en moest toch zijn hoofdje optillen. Werkte hier heel goed. Gewoon steeds iets langer gedaan.... en nu wil hij alleen maar op zijn buik (is een buikslaper hihi). (hij is ondertussen trouwens al 14 maanden maar dit deden we dus rond die tijd)
Mijn zoontje is een maand jonger maar die is al heel sterk met zijn nekje. Dat was ie wel al vrij snel moet ik zeggen. Maar hij vind het ook niet erg op zijn buikje. Moet wel zeggen dat dat echt per kind verschilt. Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt en daar merkte heel sterk dat het ene kind het prachtig vond en de andere begon al te huilen bij het omdraaien(bijwijze van)
mevrouw vond dit ook echt vreselijk! ik legde haar dus ook niet veel op haar buik. Totdat het CB ons toch vertelde door te zetten en binnen een week hield mevrouwtje haar hoofd netjes omhoog. dit was zo rond de 3/4 maanden. En idd die opgerolde handdoek onder de okseltjes werkte hier ook goed. Elke keer even op de buik na elke verschoning en binnen mum van tijd lukt het wel! (nu ligt ze trouwens bijna alleen maar op haar buik)
Denk dat het per kindje natuurlijk heel erg verschilt. Die van ons kon het al goed vanaf een maand. CB was zelf verbaasd hoe goed hij het al kon
jayden gaat zelf al sinds een maand op zn buik liggen, en zolang ie op zn buik ligt houd ie zn hoofdje omhoog maar hij is er vlot met dingentjes hor
Hier hetzelfde als bij vruchtje24. Al heel snel kon ons manneke zn hoofdje omhoog houden. Ik had hem veel op mn schouder en vanuit die positie ging hij zelf zn hoofdje omhooghouden. Op de buik liggen vond hij nooit leuk maar ik ben sinds deze week echt elke dag ff tumy time in gaan voeren en het helpt wel, de eerste dag was het jammeren en nu zijn we 3 dagen verder en hij lacht zelfs als hij op het kleed ligt. Het op de buik laten liggen is niet alleen voor het nekje en ruggetje belangrijk maar ook voor de motorische ontwikkeling, denk aan omdraaien kruipen enz.... daar doe ik het nu voor. suc6 met oefenen
Kenji lukt het nu al een hele poos Nog niet stevig genoeg natuurlijk maar hij houdt het verbazingwekkend lang vol! Al toen hij een paar dagen oud was deed hij zijn stinkende best als hij op z'n buik lag en ergert zich rot als het hem niet meer lukt (als hij moe begint te worden) hihi!
Nou ik wou hier net een topic over openen en toen zag ik dit topic.. Mijn meisje wil ook niet op de buik liggen..Ze kan haar hoofdje ook niet zo goed omhoog houden en na 1 minuut begint ze huilen en heeft ze het gehad.. Ik las hier een tip met over een opgerolde handdoek onder de okseltjes..Ga ik zeker proberen morgen..
Julie is dol op op haar buikje liggen, al vanaf dag 1! Ze was m'n buik nog niet uit of ze deed al verwoede pogingen om haar hoofdje op te tillen en rond te koekeloeren ! Het lukte haar ook heel snel; op onderstaande foto was ze 9 dagen oud. Natuurlijk kon ze het toen nog niet lang volhouden; nu kan ze het erg lang, ook tot verbazing van het CB . Het ziet er erg eigenwijzig uit. Ze zit ook heel graag op de arm en bekijkt alles heel intensief. Levert hilarische momenten op in winkels enzo! Ik denk wel dat je dit niet teveel moet vergelijken tussen kindjes, de ene doet dit weer sneller en de ander weer iets anders.
Onze dochter vind er ook niets aan en begint ook steeds te jammeren als ik haar op haar buikje leg. In het begin weigerde ze gewoon haar hoofdje op te tillen en liet ze hem gewoon liggen, maar de laatste tijd gaat het wel steeds beter. Ik leg haar nu elke avond even op de bank op haar buikje met haar hoofdje naar de tv en dan probeert ze steeds naar de tv te kijken, die bewegende beelden vind ze toch wel heeeeeel interessant
hai ons zoontje is nu iets meer dan 12 weken hij houdt al heel goed zen hoofdje op (slaat praktisch nt meer naa achter) hij draait het ook alle kanten op,zowel in zithouding als op zen rug alleen, buiklig is hier ook geen groot succes ah, ze leren het wel; waarom men nu echt zo doordramt over buiklig... XXX
hebben jullie kindjes ook goed hun armpjes onder hun lichaam? Zo kunnen ze steunen, is dit niet zo dan kunnen ze ook weinig. wat je ook kun doen als hij/zij op de buik ligt boven hem hangen en de elleboogjes in je handen nemen, zo help je met het steunen. succes
mijn dochtertje hield haar hoofdje wel omhoog maar ze knikte wel vaak dus ik hield het wel altijd vast soms was ze net zo'n hondje wat je weleens achter in de auto ziet
mijn dochtertje deed al heel snel haar hoofd omhoog houden nou is ze zowiezo heel sterk maar ze vind het op haar buik ook niet altijd leuk wat ik dan doe is ik leg haar op me borst en praat tegen haar ze gaat dan meteen kijken waar het geluid vandaan komt jaja ze is er vroeg bij
Dit is Valerie toen ze 8 weken oud was. Ze was echt ontzettend sterk in haar nek, en heb haar nek ook nooit erg hoeven ondersteunen.