Lars "moet" van de fysio oefenen, hij heeft voorkeurshouding. Eerst vond hij het helemaal niet leuk, maar idd zo'n rolletje onder de okseltjes helpt. En Lars vind het ook erg leuk om op mijn benen te liggen en dan naar de tv te kijken. Zelf houd ik dan mijn armen langs zijn zij zodat hij er niet af kan rollen. Hij is begonnen met 5x5min per dag en dat moet opgebouwd worden naar 5x30min per dag als hij een half jaar is (hij is nu bijna 14 weken). Probeer dat wel te doen, maar 5x per dag lukt niet altijd Nu lukt het zelfs af en toe 10 minuten in 1 keer, dus het gaat heel goed. Maar hij heeft al hele sterke nekspieren.
mijn zoontje kan dit ook niet zo goed en heeft een hekel aan buikliggen. we oefenen nog wel regelmatig maar als hij gaat huilen dan draai ik hem wel om. mijn dochter deed dit ook niet graag en kroop en liep ruim op tijd dus zou me geen zorgen maken. mijn zoontje volgt wel fysio vanwegen een verkorte nekspier en dat bellemert het alles ook wel. mijn zoontje zit daar in tegen al erg goed en kan zelfs al enkele seconde helemaal los zitten. als je je hand aangeeft slaat ie zijn vingers er om heen en trekt zijn eigen op. zijn nekje is dus wel stevig genoeg maar is denk ik gewoon te lui
Jasmine vond het tot ong. 2 weken geleden ook verschrikkelijk als wij haar op haar buik legden. Het was gelijk krijsen geblazen. En zo ineens van de 1 op andere dag leek ze het niet meer erg te vinden en bleef ze gewoon liggen...maar wel zonder haar hoofd op te tillen. Heeft mevr. blijkbaar gewoon geen zin in gehad. Gaat nu ineens ook prima en mevr. kan nu lekker op haar buikje liggen, hoofd omhoog doen en lekker liggen rondkijken. Komt vanzelf goed, alleen het ene kindje is wat sneller als de ander.
Julia kon het al vanaf dag 1! Wel zo'n klein stukje in het begin, maar nu houdt ze gewoon haar hoofd echt omhoog. Legt hem ook niet graag meer neer, zowel als ze op haar buik ligt als wanneer ik haar tegen mij aan heb (rechtop). Hier was ze 3 weken: YouTube - Julia at her full strength
Mijn kindjes tilden allebei vanaf de eerste dag al hun hoofd op, maar mijn dochtertje vond het vreselijk om op haar buik te liggen, ging na een minuut brullen. Bij het CB zeiden ze dat ze dan maar beter gewoon een paar keer per dag even 2 minuten op haar buikje kon liggen, dan 5 tot 10 minuten in 1 keer. Mijn zoontje vindt het allemaal wel best op zijn buik.