hoofdje omhoog houden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sabkesam, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Jay is nu bijna 4 maanden en hij heeft nog steeds heel veel moeite met zijn hoofdje omhoog te houden als ie op zijn buik ligt.
    Nu loopt hij al bij de fysio, dat was eerst voor zijn voorkeurshouding waar hij nu van af is en nu dus voor zijn hoofdje. Maar ik heb het idee dat er niet echt vooruitgang in zit. Elke dag leggen we hem een paar keer op zijn buik om te oefenen. En het kost hem gewoon heel veel moeite om zijn hoofdje omhoog te tillen.
    Nu waren we van de week bij het cb en de verpleegkundige wilde toch dat we binnenkort even bij de kinderarts langs gaan. Mijn man kreeg het idee dat ze zich toch wel zorgen maakte en ikzelf wil positief blijven maar dat is toch wel moeilijk. Dus nu ben ik benieuwd of er meerdere baby's/kinderen zijn die pas op late leeftijd hun hoofdje konden optillen.

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja mijn zoontje had hier ook veel moeite mee. Met 4 maanden nog steeds. Het CB maakte daar trouwens niet zo'n punt van, ze gaven wat tips om met hem te oefenen. Zo liet ik hem op mijn borst liggen terwijl ik schuin lag. Dan hoeft ie minder kracht te gebruiken om zijn hoofd omhoog te houden maar oefent ie wel. En ik legde hem op een kussen die schuin lag op zijn speelkleed.

Volgens mij is het rond de 5 maanden goed gekomen :) Hij ging ook pas met 6 maanden draaien en toen ging het al helemaal veel beter en had ie er geen moeite meer mee.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Je kunt je kindje een beetje helpen door een voedingskussen o.d onder zijn oksels/armen te leggen, op die manier is het niet zo zwaar om zijn hoofdje op te beuren.

4. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn neefje had daar met 4 maanden ook nog moeite mee. Hij is hypermobiel, daardoor duurde het bij hem wat langer voor de spieren sterker werden.

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo,
    Ons mannetje idem.. alleen al als we hem op zijn buik legden was het gillen.. laat staan oefenen op de buik.. ons mannetje had zowieso een voorkeurshouding cq dwangstand.. en een scheef ruggetje.. dus onze zorg was ook groot.. de kinderarts vond het ook verontrustend en kregen een neurologisch onderzoek..
    hieruit bleek niks geks.. een paar dagen na het onderzoek deed ik weer de oefeningen die ik van de fysio had meegekregen, rollen naar de buik.. en toen had ik per toeval de laptop voor hem staan op bed.. en hij was zo gefascineerd.. gelijk naar youtube gegaan en heb een fimpje van nijntje opgezet.. en met alle krachten die hij had tilde hij zijn hoofdje op.. en dat oefenden we zo iedere dag een paar keer... ( in het begin hield hij zijn hoofd ook scheef ivm dwangstand) maar heel langzaam zagen we dat hij het steeds beter kon.. en nu 3 maanden later gaat het uitstekend! hij moest gewoon uitgedaagd worden in iets wat hem heel erg interessant leek! :)
    zijn nekje is nog steeds scheef, daar wordt aan gewerkt.. maar het komt echt allemaal goed.. geef het vooral de tijd..

onze kleine man liep ook heel erg achter, sinds 1 maand rolt hij opeens om, van buik naar rug en andersom, hij staat al een maand en trekt zich ook al alleen op sinds een maand.. in een paar dagen tijd, was hij van rugligbaby een staande en alleen zittende baby.. het ging ineens heel snel en nu is hij zijn tijd weer voor..

het komt echt goed!

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

als dochterlief hier op haar buik ligt ( ze is van 8 aug.) dan legt ze gewoon haar hoofd neer, ze neemt dus helemaal niet eens de moeite om haar hoofdje omhoog te houden, heeft het cb niets over gezegd tegen mij dat het niet goed was ofzo, (ze is dan wel een maandje tevroeg geboren maargoed)

Deel Deze Pagina