Borstvoeding geven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleur1, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Nu ik zwanger ben van de 2e vraag ik me af of ik bij de 2e wel borstvoeding zal gaan geven. ik was altijd een groot voorstander van borstvoeding en heb het bi Daan ook met veel liefde en plezier gedaan alleen was het opeens weg.
    Ondanks dat hij borstvoeding heeft gehad kampt hij toch met heel veel allergien en hij was een intensieve drinker aan de borst.

Nu vraag ik me af zal ik de 2e ook geven of gelijk de fles geven. hoe moet ik het doen kwa tijd als je een hele dag met een baby rond looptr die borstvoeding wilt maar er ook nog een baby an 11 maanden rond kruipt en hopelijk al wat voorzichtig loopt wie o wie heeft er tips of ervaring?

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Borstvoeding helpt niet alleen voor allergieen, het geeft ook een kleinere kans op overgewicht op een later tijdstip, minder kans op allerlei ziekten. Ik zou er gewoon voor gaan als je het kan. Het is moeilijk als je een kleintje hebt rondlopen, maar die kun je toch tijdens het voeden ook in de box zetten? En het is net zoveel werk, want als je flesvoeding moet geven moet je ook nog de voeding maken, de flessen steriliseren enz. En je moet 's nachts naar beneden om je flesjes te maken.

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Bij Lotte heb ik door omstandigheden maar heel kort bv gegeven en daar veel spijt van gehad. Deze uk hoop ik minstens een half jaar zelf te kunnen voeden. Je hebt altijd je voeding bij de hand en geen gedoe met flesjes etc.

Wel ben ik heel realistisch..gaat het niet dan gaat het niet ;)

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoi Fleur,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb geen ervaring... maar misschien wel wat tips.

Voeden moet je toch, of het nu met de fles of met de borst is.... dus ik weet niet of dat veel uitmaakt.

Kijk, met bv verklein je de kans op allergieën... dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ze niet ontwikkeld ;). Maar het is het proberen waard denk ik, zeker nu Daan ook allergisch is heeft deze baby een verhoogd risico.

Verder kun je een cursus doen bij de VBN of LLL. Vond ik heel informatief! Je leert veel over hoe de bv werkt en je kent meteen iemand die je kunt bellen als het minder goed gaat.

Ook de sites www.borstvoeding.com en www.borstvoedingsforum.nl zijn heel informatief.

Op het bv-forum zitten verschillende moeders die meerdere kinderen hebben. Misschien kun je daar om informatie vragen? Ik vind het een heel fijn forum, het heeft mijn bv min of meer gered (nl. om het kolven vol te houden).

veel succes met je beslissing! Je hebt nog wel lekker de tijd om er rustig over na te denken!

Groetjes stranger

Deel Deze Pagina