Hallo, Het is hier nog niet zo ver, maar ik ben al weer eens aan het vooruit denken. Wat voor 'schoentjes' doen/deden jullie je kindje buiten aan hun voeten toen ze hun eerste stapjes zetten? Het is toch zo dat ze ongeveer 6 weken echt zelf goed moeten kunnen lopen, voordat je ze pas echte schoenen mag aandoen? Maar wat doe je dan aan hun voeten in die eerste 6 weken? Met dit mooie weer blijven we natuurlijk ook niet de hele dag binnen. Groetjes, Hanna
Hetzelfde probleem had ik ook! Ze loopt nu net de kamer door, dus 5, 6 meter max. Buiten loopt ze aan de hand op van die zachte babyschoentjes van de Prenatal. Die zijn deels van stof, deels van antislip rubber aan de onderkant, dus wel min of meer hard (doet niet zeer), maar zeker niet waterdicht en ook niet slecht om op te lopen. Ik heb laatst ook crocs (maar dan neppe) op de markt gekocht, die zijn iets luchtiger, alleen ook een stuk stugger. Die doe ik meer aan op de fiets ofzo. Verder waren haar eerste stapjes een week of 3 geleden, maar pas nu denk ik dat ik haar ook buiten wat mee kan nemen om te stappen. Ze loopt in de winkel wel eens een stukje aan de hand, maar niet los. En ze ploft ook heel gauw neer en kruipt dan verder Dus echt handig is het toch nog niet. Wij wachten nog tot na haar verjaardag met echte schoenen, en kopen dan meteen dichte (ook voor de herfst). En verder blijft het erg lastig, want in die hele kleine maatjes zijn er nog weinig slippertjes/waterschoentjes e.d. Ik heb me uit de naad gezocht, maar niets handigs kunnen vinden! Ja de babyproof van shoesme, maar dat vind ik dan weer net iets te duur voor oefenschoentjes voor die paar keer dat ze buiten wat stapt...
Ik heb gekozen voor de babyproof van shoesme. Die zijn speciaal voor de eerste stapjes. En waren nu ook nog eens afgeprijsd, want normaal zijn ze behoorlijk duur!
ik heb toen van die hele goedkope schoentjes van de prenatal genomen. met zon heel zacht zooltje. voor die drie stappen die ze buiten deed. verder binnen altijd op blote voetjes. toen ze 6 weken goed liep pas echte schoentjes gekocht van dr visser
hier ook nog steeds de babyproof schoentjes van shoesme. mijn zoontje loopt nu een week of 6, dus ik ga het weekend echte schoenen halen. overigens loopt ie bij ons in de tuin altijd op blote voetjes.
Ik zie dat er 'babyproof' en 'walkproof' schoentjes van Shoesme zijn. Wat is eigenlijk het verschil? Ik heb meende ik ergens gezien (ik weet echt niet meer waar ), dat de 'babyproof' schoentjes t/m maat 22 gaan. En aangezien ons zoontje nu al maat 22 heeft...., terwijl hij dus nog niet echt loopt... Wat moet je dan aan z'n voeten doen? p.s. wie weet een goede link naar een online verkoop adres van de shoesme babyproof schoenen? Kan ik toch even kijken of ik met die maat 22 wel gelijk heb...
Babyproof is echt heel anders dan de Walkproof. Babyproof is echt een hele dunne flexibele zool, bijna alsof het stof is zo flexibel, en Walkproof zijn echt gewone schoenen. Wel een flexibele zool zoals het hoort te zijn voor kindjes, maar die zou ik pas doen als ze echt 6 weken lopen en je dan echte schoenen moet hebben!
Als ze net lopen: babyproof van Shoesme of de Flex van Bardossa. Met die laatste heeft ze hier heel lang gedaan, kunnen ze echt lang op lopen. Daarna de walkproof van Shoesme of de volgende van Bardossa (ik weet niet hoe die heten, want ik heb nu dus de walkproof). Deze heb ik pas geleden voor de zomer gekocht. Ze heeft dus echt maanden op de Flex van Bardossa gelopen. Ze loopt namelijk sinds ze 13,5 maand is.
Zou, als ik jou was, eerst advies vragen bij een schoenenwinkel, zeker omdat je zoontje nu maatje 23/24 heeft en dus geen babyproof schoentjes meer aan kan...hij is ook geen baby meer natuurlijk hihi..denk dat hij meer heeft aan de echte schoentjes hoor. Die ga ik ook voor mijn dochtertje kopen (terwijl ze ook nog de babyproof aan zou kunnen)want ze loopt al vanaf haar eerste verjaardag,dus nu zo'n 6 weken. SUCCES!