Baby 7 weken, onrust, huilen, eten, krampen, ...Vermoeide mama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door karnijn, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Hoi,

Ons prinsje is vandaag 7 weken oud. Sinds eergisteren lijkt er wat op til en het lijkt nu zijn hoogtepunt bereikt te hebben ( hoop toch dat het niet nog erger wordt dan dit).
    Het begon met het voor de eerste keer overslaan van stoelgangluiers. Na drie lege luiers kwamen de krampen en het huilen natuurlijk... Arme jongen, maar behalve troosten niets aan te doen. Sindsien zijn er veel meer huilbuien, ook zonder krampen. Hij huilt aan een stuk door, hapt amper naar adem, hem oppakken en proberen te troosten helpt zo goed als niet. Hij huilt zo veel dat hij heel erg moe is en de voedingen niet lang volhoud. Zo sliep hij deze nacht telkens na een goede vijf minuten terug in. Hem aansporen om beter te drinken helpt ook niet want na een paar slokken zinkt hij terug weg. Hierdoor vraagt hij vaker om te drinken. Hij slaapt nu nog blokjes van 3 uur, terwijl hij ervoor tussen de 4 en 6 uur sliep snachts. Ook overdag komt hij na 2,5 uur al terug. Terwijl dit ervoor tussen 3 en 4 uur was.
    Ik denk toch dat hij na 2,5 uur terug honger heeft, want het huilen begint weer, hij wil zijn speen niet, zuigt wel op mijn pink, maar hij kan ook nu niet lang doordrinken. Hij hangt gewoon aan mijn tepel of zinkt in een licht slaapje... Als hij slaapt en ik leg hem weg wordt hij na een half uurtje weer wakker en begint het huilen opnieuw.

Lange uitleg, maar ik weet echt niet hoe ik zijn gedrag moet interpreteren en wat ik het beste kan doen.
    Ik dacht dat het enkel aan de krampjes lag, maar het lijkt niet zo te zijn. Is dit een sprong? Hongerdagen? Clusterbehoefte? Heeft er iemand dezelfde ervaring?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, je zit nu echt middenin de piek van krampjes. Dit kan het vele huilen weleens verklaren, als ook het willen clusteren. Hier werd het veel rustiger na 10 weken en met 12 weken waren de krampjes echt voorbij.

En over het algemeen, is hij wel tevreden? Plast hij goed? Als hij niet huilt, wat doet hij dan? Hoe vaak huilt hij op een dag en hoe lang? Heeft hij een voorkeurshouding? Overstrekt hij zich vaak?

3. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Ho, dat is nog wel eventjes volhouden, maar het is dus wel normaal inde ontwikkeling
    Hij lijkt me wel een tevreden baby. Hij heeft ook zijn rustige momenten, is alert, reageert op ons met lachjes en luistert naar onze stemmen. Hij overstrekt zich niet altijd bij het huilen daardoor denk ik dat het niet steeds krampen zijn. Het huilen herbegint soms wanneer hij al,opgepakt is, dan hullt hij meer zeurderig. Op het huilen kan ik niet echt een tijd plakken. Ik time het niet. Vannacht was het een uur, vanmorgen ook. Daarnet korter, maar dat was omdat hij aan de borst kon. Vanaf dat hij er nu vanaf komt begint hij weer.
    Favo houding is moeilijk te zeggen. Tijdens de krampen ligt hij op mijn arm, mijn hand op zijn buikje en dan wat op en naar wippen. Verder gewoon gepakt worden, liggend, zittend, hangt allemaal vanhet moment af.
    Plassen gaat heel goed. Iedere voeding een plasluier.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Slaapt hij ook goed overdag? Het vele huilen kan ook van oververmoeidheid komen. Huilt hij direct na een voeding of 1,5 uur later? Het tweede zijn echt de krampjes. Heb je een draagdoek? Misschien komt hij dan wat tot rust en kan hij slapen.

5. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Gisterenmiddag heeft hij een lange blok geslapen. Een blok van vier uur en een van drie. Savonds begon het huilen weer en heeft hij amper geslapen tussen zes en twaalf. Deze nacht dan blokjes van drie uur waarbij hij wakker wordt voor eten, maar weinig eet. Vanmorgen wakker sinds 9, hij heeft een half uurtje geslapen! Nu lijktbhij ook even vertrokken. Oef :)
    Het huilen begint zowel na het voeden als tijdens als na 1-2 uur. Daarmee dat ik het echt niet weet. Ja, ik heb een draagdoek, moet hem misschien eens terug boven halen. Ga iknstraks zeker proberen. Hoop dat hij niet te overstuur isndan om er in te gaan.

Bedankt om mee na te denken!

6. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Zo dat was weer een slaapje van een half uur. Zal blij zijn als mn man straks thuis komt en ik onze prins even kan doorgeven

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Oe zwaar he ben ook altijd blij als mn man thuis is. Helaas gaat hij vaak meteen na t eten weer weg..

Sterkte!

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Misschien offtopic, maar ik denk dat je alle hulp kan gebruiken op dit moment. Waar gaat je man heen na het werk?

9. 2jees

2jees Niet meer actief

O hij zit in veel dingen van politiek en kerk. kun je niet zomaar van wegblijven, ja de eerste weken accepteren ze dat. Moet eook en nacht weg voor t werk maar heeft hij al voor me afgezegd ondanks dat hij dan heel veel kilometers moet maken en kans heeft zn baan te verliezen :$

Toch lief.

10. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Poeh, klinkt zwaar 2 jees! En dan zit je met twee kleintjes :$ Rooi je dat zo'n beetje? dat zet mezelf aan het relativeren: één kleintje en een ventje die me kan afwisselen.

M. Heeft ondertussen toch bijna drie uur geslapen. Had hem boven in zijn bedje gelegd. Is dat de truuk nu?! Nu is hij gelukig goed aan het eten en ik ben zelf ook meer tot rust gekomen.
    Hopelijk hebben we nog eens een rustige avond/nacht

11. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Is hij er niet toe om zijn fles te verhogen waardoor hij verzadigder is en langer slaapt? Als hij morilijke stoelgang heeft kun je ook bv wat olijfolie door zijn fles doen.
    Snders even contact opnemen met de ha

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze geeft bv, dus dat is geen optie.

karnijn, misschien is de truc inderdaad hem boven te slapen leggen. Het kan best zijn dat de huiskamer toch teveel prikkels voor hem gaf. Even opletten wat er gebeurt als je hem altijd boven legt, dan weet je het.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

hoi karnijn, ja het is wel zwaar maar ze kan al veel zelf dat scheelt.
    En elke situatie is anders he.

Bij mn eerste zat ik zelf veel minder goed in mn vel en was ook onzekerder toen vond ik het haast nog zwaarder dan nu!

Succes vanavond meis ik zit nu ook met een protesterende dochter te wiegen ;)

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wow dat klinkt inderdaad zwaar. Ik hoop dat je meisje snel wat rustiger wordt en het voor jou ook wat makkelijker te handelen wordt met 2 kinderen.

Deel Deze Pagina