Ingrijpen bij vrijwel volledig verkleefde schaamlipjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hellen1971, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hai

Mijn meisje heeft vrijwel volledig verkleefde schaamlipjes. Het CB zei ook dat het fors is en betwijfelde of, als we het zouden behandelen, de gangbare methode van hormoonzalf wel zal werken.

Nu wilde we er eerst niets aan gaan doen, omdat het meestal voor de puberteit vanzelf oplost. Maar het is bij haar echt heel ver dicht. En toen ze pas naakt in de badkamer stond en spontaan een plasje deed, zag ik pas goed wat er gebeurt als ze plast: ze plast het in een grote boog er aan de voorkant uit! ( Zit net een klein plasgaatje meteen onder haar clitoris).

Met de luiers merkte ik het al: snel lekkage aan de voorkant boven terwijl het bij het kruis zelf helemaal niet nat wordt, omdat ze helemaal naar boven plast. Bij jochies kun je het piemeltje nog naar beneden leggen, dat kan bij Roos natuurlijk niet. Dus we zitten er nu mee, dat ze bij zindelijkheidstraining waarschijnlijk dus zal gaan knoeien, omdat het er zo krachtig aan de voorkant uitkomt. Daarom overwegen we toch een ingrijpen, want het maakt zidelijkheidstraining niet leuk als je de boel steeds onderplast, kan ik me zo indenken.

Maar nu ben ik dus benieuwd naar ervaringen van moeders die inderdaad hebben ingegrepen bij deze aandoening. En is dat met zalf gegaan, heeft een kinderarts het handmatig losgemaakt of is er iets onder verdoving gedaan met een sonde? Dat zijn de drie mogelijkheden zo ik begreep en omdat de CB arts al twijfelt of de zalf in dit geval wel soelaas biedt, ben ik erg benieuwd naar eventuele ervaringen met de twee andere methoden.

2. misa

misa Niet meer actief

Och jeetje, wat vervelend. Ik kan me voorstellen dat je graag zou willen ingrijpen, want tot aan de puberteit met dit probleem is ook niet wat. Als het dan al vanzelf over gaat zeg maar.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou binnenkort eens bij een ka langs gaan en alle optie bespreken. Succes!

3. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Ja, mijn nichtje heeft dit gehad. Ze is nu tien jaar, en het is helemaal overgegaan. Wat ik me wel kan herrineren is dat ze het twee keer heeft gehad zelfs.
    Mijn zuster heeft zalf gehad wat ze er op moest smeren. Dat heeft ze allebei de keren gekregen.
    Verder weet ik er niet zo heel veel van. Ik zal het mijn zus nog eens vragen.

4. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ik zou denken doe er liever nu wat aan, nu merkt ze er het minst van nu ze zo jong is.
    Op latere leeftijd stel er moet toch wat gebeuren. dan lijkt het me echt traumatisch... maar ja sterkte ermee!

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    We zijn vandaag bij de huisarts geweest en deze verwees ons naar de kinderarts. Hij vertelde me, dat ze waarschijnlijk toch eerst de zalf zullen proberen, omdat met operatief ingrijpen ( "klieven") de kans op recidive net zo goed aanwezig is als bij de zalf-behandeling. Alleen is het operatief opheffen van de verkleving natuurlijk een stuk ingrijpender.

11 Mei kunnen we terecht, dus als ik meer weet, zal ik dat nog even melden. Is wellicht fijn voor moeders van meisjes die dit probleem ook hebben.

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bij ons geen meisje maar een jongen die zijn voorhuid nog vast zat ( hij is zindelijk maar plaste met een straal van 7x ongeveer, ze noemen dit ballon plassen en voorhuid wou niet op en neer) , we hebben 3 weken hormoon zalf gebruikt en moeten 21 april voor controle maar omdat jelle vandaag geopereerd is aan een liesbreuk heeft afgelopen vrijdag de chirurg er naar gekeken en hoepsa we hebben de eikel gezien!!!!!!!!!!!!!! de hormoonzalf heeft zijn werk gedaan. de uroloog vertelde ons dat deze hormoon zalf voor 80 procent van de gevallen verkleving oplost

hopelijk werkt dit voor jullie ook!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina