Hoofdje rechtop houden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis26, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Ja, daarom lijkt het mij ook onwaarschijnlijk, maar volgens mij is dat toch de voorwaarde om een kindje neer te zetten in zithouding?

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier ook een meisje dat heel gefrustreerd raakt als ze op schoot moet liggen, want dan ziet ze niks. Ze doet dan steeds verwoede pogingen om overeind te komen (wat ook al aardig lukt). Het zou me niet verbazen als ze over een paar weken een sixpack heeft :). ze zit regelmatig eventjes op mijn schoot, tegen mij aangeleund, om zich heen te kijken.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter zit sinds twee weken, twee keer per dag tien minuten in de kinderstoel..

Omhoog komen doet ze al vanaf vier maanden...

4. adi

adi Niet meer actief

Ik heb even teruggekeken welke voorwaarde je nou noemde:

Ja inderdaad, als het kindje zelf GAAT ZITTEN, dus uit de lighouding, zich omdraait naar de buik, optrekt aan de box oid en gaat zitten. Of op welke andere manier dan ook zelf gaat zitten.

De babys tussen 2 en 4-5 maanden doen iets anders, die drukken constant met hun hoofd omhoog, alsof ze zich willen optrekken. Dat is een 'training' dat ze doen, en schijnt erbij te horen.
    Mijn kindjes liepen regelmatig bij de fysio, en op gegeven moment vroeg ze of ze dit deden. Ik zei JA, en dat was goed. Het schijnt gewoon erbij te horen, net zoals dat ze hun voeten in de mond stoppen.
    Maar dat heeft verder niks met zitten te maken.

Daarbuiten vinden de babys het natuurlijk leuk om om zich heen te kijken. lekker tegen de borst aan of over de schouder leunen, voorover laten 'hangen', in de wipstoel enz. Dat is een leuke afwisseling op al dat liggen dat ze doen ;)

Deel Deze Pagina