baby 6 maanden komt tot wel 15x per nacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haiko7, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo,
    Onze zoon heeft in de nachten nog nooit doorgeslapen. Hier hadden we ons al bij neergelegd, hij kwam altijd rond 3.00 uur voor zijn voeding. Echter is het de laatste 1,5 tot 2 maanden van slecht naar rampzalig gegaan.

Hij komt gemiddeld 10x per nacht. En ik weet niet wat ik kan doen om hem te laten doorslapen. Als we hem om 23.00 uur of 0.00 een voeding geven komt hij ook gewoon in de nacht.

Als we hem een speen geven, slaapt hij verder, om vervolgens na een half uur, 1 uur of een paar uur weer wakker te worden. Hij begint dan met een zeurderig huiltje. Als we niet komen gaat hij steeds harder huilen, maar hij lijkt dan soms nog te slapen en ligt dan ook te draaien in bed, om zijn slaap te pakken wat niet lukt.

Zijn kamer is nu al super donker, inmiddels hebben we weer hele rustgevende muziek aangezet. Omdat hij een lichte slaper is en anders al van een brommer die voorbij rijdt wakker wordt. Inbakeren is geen optie, want hij draait alle kanten op.

Wat kunnen we doen om hem te laten slapen, moet ik heb gewoon een half uur laten huilen? Of iedere keer naar hem toe gaan. Waarom wordt hij wakker, of huilt hij in zijn slaap.

Zal hij ooit gaan doorslapen? Moet ik de nachtvoeding afbouwen?
    We hebben dit al afgebouwd naar 150cc, maar als we minder geven blijft hij huilen, dus dit handhaven we eigenlijk nog. Om de zoveel weken proberen we het nog eens.

Een tijdje terug hebben we zijn bedje verplaatst in de hoop dat hij dan beter zou slapen, aangezien dit niet werkt zetten we zijn bedje vanavond weer terug.

Phoe een heel verhaal, maar ik weet gewoon niet meer wat te doen.
    Iemand goede tips of dezelfde ervaring?

2. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Oh ja kleine aanvulling. we voeden hem nu dus als hij na 1 x 2x speen geven blijft huilen. Dan is hij altijd stil en slaapt hij meestal een uur of 2 a 3.

Echter was zijn ritme anders van 19.30 uur tot 3.00 uur slapen, fles, en verder slapen tot 6.30.
    Dit ritme is dus veranderd naar honderd keer per nacht wakker worden en huilen.

3. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Wat een verhaal, erg vervelend voor jullie.

Ik vraag me wel af of het verstandig is om hem elke keer te voeden, vind 150 nogal veel en dat x10.

Ben je al met hem bij de ha oid geweest? Is er niet iets anders aan de hand met hem? Hoe gaat het overdag met slapen?

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Oke ik zeur nooit meer...

Wat zullen jullie moe zijn! Ik zou naar de kinderarts gaan geloof ik.

Sterkte!

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Dat had onze oudste opeens ook met die leeftijd. Ik ging wel 15 keer per nacht eruit om het speentje terug te geven, elk half uur weer... Na een paar dagen inderdaad een fles als ze na 2 keer speentje terug geven bleef huilen, en dit werkte bij ons dus wel. Bleek honger. Huilde ook vaak terwijl ze nog sliep. Na een tijdje was het ook weer over, en sliep ze gewoon weer door.

Maar dit werkt bij jullie duidelijk niet. Het klinkt wel alsof hij z'n ritme aan het verschuiven is, maar dit nog niet helemaal lukt. Denk wel dat het goed is als je die fles geeft na 1,2 keer speentje, omdat hij dan wel langer stil is, dus hij het duidelijk nodig heeft. Misschien zelfs een grotere fles dan 150cc?

Wellicht zijn het tandjes? Heb je hem al eens een pijnstiller gegeven voor het slapen? Of na de eerste keer huilen? Zou het anders een oorontsteking kunnen zijn? Als je hem bij jullie in bed legt, slaapt hij dan wel?

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Volgens mij is dat niet wat TS bedoelde ;)

7. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Hoi

Ons zoontje heeft ook een tijd gehad dat hij regelmatig snachts kwam en ineens werd dat ook heel veel. Echt 10x per nacht wat je schrijft, soms elk half uur!
    Ik ben met ons zoontje naar de huisarts gegaan nadat niks hielp. Hij bleek gewoon continu ontstoken oren te hebben! Hij had gewoon dus pijn en ik had dat aan de buitenkant niet gezien!!
    Meteen een ab kuur gehad en de nachten werden zo heerlijk! Helaas daarna nog heel veel ontstoken oren dus met 10 maanden buisjes gekregen. Sindsdien slaapt meneer super! Tuurlijk , af en toe wel eens een nachtje dat hij nog 1x komt, maar dan is speen geven voldoende.

Ik wil niet zeggen dat jouw zoontje ook oorontsteking heeft, maar ga er zeker mee naar een arts. Straks heeft je kindje pijn, wat je niet weet! Want elk half uur tot uur wakker worden is gewoon niet normaal. Zeker dat huilen en jengelen half in slaap lijkt op pijn.

Zeker niet half uur laten huilen!
    Sterkte hoor!

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Zou je hem eventueel op jullie kamsr kunnen laten slapen? Misschien doet jullie nabijheid hem goed? En zou wel die voeding blijven geven, blijkbaar heeft hij het nodig toch? Hoeveel slaapt hij overdag?

9. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Och meid...wat een herkenbaar verhaal..Wat vervelend en wat zullen jullie ten einde raad zijn.

Ons kleine meisje is ook geen goede slaper, maar de periode waar jullie in zitten hebben wij helaas ook gehad...en we hebben veel geprobeerd.

Heb je al eens een knuffeltje geprobeerd? Dat werkte hier heel erg goed onder de poten van het ledikant boeken?

Meid...doe wat je moederhart je ingeeft qua huilen..als dit te lang duurt echt eens naar de huisarts want jullie zoontje trekt dit niet en jullie ook niet!

Succes!!

10. mama van Joy

29 jan 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfoe wat heftig... wij hebben dit gehad toen ons dochtertje 3,5 maand was. Continu wakker worden en steeds meer overstuur raken. We zijn toen van nachtvoeding veranderd (met rijstebloem), in gaan bakeren, nog een aantal trucs en tips toegepast en als laatste... laten doorhuilen :(

Dat laatste vond ik echt vreselijk (had zelf de tranen over mijn wangen lopen) maar dat was het enige wat we nog niet hadden geprobeerd. De eerste nacht heeft ze 3 uurtjes gehuild, de tweede nacht 1 uur en sindsdien slaapt ze door. Achteraf zat de nachtfles waarschijnlijk zo in haar ritme dat ze standaard wakker werd.

En nog een ander iets wat we bij mijn dochter hebben gemerkt... als zij overdag heel druk is en vrijwel niet slaapt (dagje uit oid) dan is ze uit haar ritme en is ze s'nachts meerdere malen helemaal overstuur. Teveel prikkels en te weinig tijd om het te verwerken denk ik? We moeten ons wat dat betreft echt aan het vaste ritme houden qua spelen/ eten en slapen... maar dan is ze heel gemakkelijk en vrolijk.

Ritme is blijkbaar het keyword is voor haar. Misschien dat je hier iets aan hebt? Ik zou sowieso eerst uitsluiten dat het niets medisch...

Sterkte!

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    #11 Kusjesmama, 31 jul 2012
    Laatst bewerkt: 31 jul 2012
    Van 1x per nacht naar 10x per nacht... das wel een hele omslag.

Mijn dochter werd toen haar eerste tandje in aantocht was om de 2 uren wakker. Ik kon de klok erop gelijk zetten. Dat was dus pijn/ongemak.(Tandje 2 is nu onderweg en kon er vannacht weer iedere 2 uren uit.)
    Ik zou wel even met de kleine naar de HA gaan om iets medisch uit te sluiten. Zo vaak wakker worden lijkt mij niet normaal. En of een tandje zo lang van te voren al zoveel ellende kan aanrichten weet ik niet.

En als je je kleintje bij je houdt? Helpt dat? Ik hoop dat je een manier kan vinden waarop hij rustiger is 's nachts want dat breekt je wel op zo weinig nachtrust. Sterkte!

Edit: Ik leg mijn dochter aan de borst en na een kwartiertje kan ik haar dan weer in bed leggen. Drinken helpt hier dus ook.

12. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoi, ik heb alle reacties eerst even gelezen.
    We geven maar 1x per nacht voeding, (heb ik een beetje stom geschreven zag ik), verder geen extra voeding. Hij is een forse baby dus meer krijgt hij niet haha.

Hij heeft een knuffel.

Omdat hij zo'n lichte slaper is, wordt hij bij ons op de kamer al wakker als we in ons bed draaien.

Inbakeren hebben we gedaan, maar hij draait veel dus dat mag niet meer. Dit afbouwen ging super goed, daar ligt het niet aan.

Hij heeft inmiddels 2 tandjes en had daar wel enigzins last van.

Verder weet ik het ook niet meer. Misschien toch maar eens een paar kaar laten huilen. Misschien is het gewenning? Hij krijgt om 19.00 uur zijn laatste fles met 3 lepels rijstebloem in totaal dan 230cc. En dan geven we hem dus rond 2.00/3.00 uur nog 150cc. Als we hem meer geven, dan drinkt hij de ochtendfles niet. Dus honger denk ik niet dat het is. Ik denk wel dat het een soort van troostmoment voor hem is de fles.

We hebben nu zijn bedje nog eens verplaatst. Vanavond proberen.

Oh ja, zijn bed staat al schuin, is al ivm reflux.

Oorontsteking denk ik niet, hij grijpt niet naar zijn oortjes. Alleen als hij moe is.

Ritme houden we heel goed aan, alle gebeurd in een vaste volgorde, zodat hij ook weet waar hij aan toe is. Overdag is hij overigens super vrolijk hoor. Alleen maar lachen en lol. Vaste slaapmomenten, alleen de nachten willen nu niet meer.

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Is het sinds de rijstebloem? Want ik heb hier weleens gelezen dat kindjes daar juist slecht door slapen.

Slaapt hij veel of weinug overdag?

14. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja en nee. De normale rijstebloem wel, maar in overleg met de dietiste hebben we nu biobim. En daar reageert hij eigenlijk niet op. Ik zou natuurlijk eens kunnen proberen de rijstebloem overdag te geven ipv in de avond en kijken wat hij doet.

15. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Rond 6 maanden hebben ze ook een sprong...zou het dat niet gewoon kunnen zijn?

Mijn nichtje heeft tijdens de nachten ook altijd slecht geslapen tijdens sprongen...

16. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    een sprong duurt toch geen 1,5 maand of wel?

17. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    je kan inderdaad proberen de rijstebloem eens weg te laten.

overigens greep ons zoontje ook niet naar de oren, en daarom had ik het pas zo laat door! Hij had er ook geen tot nauwelijks verhoging van, maar zijn oren bleken wel ontstoken te zijn. Hij jengelde ook snachts veel terwijl het leek alsof hij wou slapen.

Ik zou hem niet zomaar laten huilen, en wel eerst even de medische oorzaken uitsluiten door ff naar de huisarts / kinderarts te gaan.

Sprong kan wel voor onrustige nachten zorgen, maar 15x op een nacht lijkt me wel erg veel.

hoop voor je dat het snel beter wordt!

18. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Wat ontzettend naar voor jullie zeg. Geen nachtrust breekt je echt op.

Ik zou eerst uitsluiten of er niks lichamelijks aan de hand is.
    Verder hebben wij ook een zoontje wat op een gegeven moment wel 10x per nacht wakker werd. Meestal was het bij hem dat hij zijn speentje kwijt was. Die gaven we dan en dan sliep hij weer verder. Maar af en toe bleef hij wel huilen (en had hij zelfs zijn speen in). Zodra we hem dan oppakten was hij stil en was hij 'gezellig', en aan het lachen. Wij vermoedden dat hij dan de aandacht wel leuk vond. Zodra we hem neerlegden begon hij dan weer te huilen. Wat wij deden was hem toch even laten huilen. Ik stelde mezelf dan in dat het niet langer dan 10 minuten zou moeten duren. En wat bleek.... het duurde nooit langer dan die 10 minuten. Vaak zelfs maar 1 minuut, of hooguit 5 minuten.
    En nu wordt hij hoogstens nog maar 1x per nacht wakker, en slaapt soms ook door (heerlijk!).
    Maar je moet het wel willen om hem even te laten huilen. Ik vind het zelf ook verschrikkelijk, maar bij ons heeft het wel gewerkt. En stel voor jezelf een maximum tijd vast.

19. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    ik ga voor de zekerheid idd morgen even naar de huisarts, zodat de ooronsteking uitgesloten is. Persoonlijk denk ik niet dat het dat is, maar ik kan het altijd even uitsluiten.

20. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi meid,

Wat een ramp he! :(

Wij hebben dit ook gehad met onze meid. Bij haar was het dat ze begon met dromen rond die leeftijd + verlatingsangst + tanden.

We hadden eerst nagekeken of ze geen pijn had (oortjes oid, bij de huisarts) en toen dat uitgesloten was en het inmiddels al weken duurde, besloten haar te laten huilen. Bij haar hielp dit na een paar nachten.

Het kan dus een periode zijn, maar ik durf natuurlijk niet te zeggen of dit bij jullie ook zo is.

Deel Deze Pagina