advies: kma??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stephanie86, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Zal ff in het kort proberen te vertellen waar ik mee zit,

Mijn zoontje is nu 8 weken oud.

Zins een week of 4 veel last van krampjes. (hij krijgt fles voeding)toen infacol gaan gebruiken. Dat hielp wel tegen de krampjes alleen toen lag hij halve nachten te huilen omdat hij moeite kreeg met poepen, werd ook stuk harder. Hij had ook onwijs droog gezicht en veel uitslag. In overleg met cb ben ik daar mee gestopt en geleidelijk overgegaan van de kruidvat standaard naar de kruidvat extra care ha.

De uitslag en droog gezicht ging zo goed als bijna helemaal weg en krampjes werden ook minder, hij krijg dit nu een week volledig.

Alleen Heeft hij nu al 3 dagen niet gepoept.(behalve dan gister een heeel klein beetje) De laaste keer was het wel onwijs veel (had daarvoor ook al 2 dagen niet gepoept terwijl hij normaal wel 1 of 2x per dag poepte) en was niet heel dun maar ook niet dik zeg maar. (en groen maar begreep dat dat hoorde) Hij heeft ook echt krampjes voor mijn gevoel omdat het poepen niet lukt.

Nu twijfel ik heel erg wat ik moet doen. Iemand hier ervaring mee?

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

De voeding slaat zo te horen wel aan, dus ik vermoed geen echt hele zware KMA (als hij die al heeft). Ik zou aan de HA lactulose vragen, laxeermiddel voor de kleine. Bij speciale KMA voeding zit ook vaak nog obstipatie, mijn mannetje heeft hele hefrige KMA en heeft zelfs op de zwaarste voeding nog last van obstipatie.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Meestal moet je iets minimaal 2 weken de tijd geven. Dit lijkt al aan te slaan, maar darmen hebben echt even de tijd nodig om te wennen. Hier kan het slechte poepen vandaan komen.

Je kunt wat extra (10 a 20cc) water toevoegen in de fles, kijken of dat helpt.
    Als het geen doen is even terug naar je ha voor overleg.

4. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    #4 stephanie86, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
    Ja maar zijn ontlasting is niet dik, eerder aan de dunne kant. beetje een koeie vlaai zeg maar.

Ja maar die extra care ha voeding die hij nu krijg is ook (ter verkoming van) KMA.

Heb voor vanmiddag een afspraak staan met de huisarts. toch maar ff naar laten kijken.

Hij blijft tijdens het eten trouwens ook regelmatig spugen. heb ook al verschillende flessen geprobeerd.

5. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ik voeg al 10 cc meer water erbij. Ja dat zou dan ook nog kunnen dat hij eraan moet wennen maar kan daar ook t spugen vandaan komen? is niet elke voeding maar wel echt meer dan een mondje.

hij heeft trouwens ook last van verkoudheid. overdag gaat t wel maar vooral snachts. komt geen snot uit ofzo. (ziet et ook niet) maar je hoort dat hij het benauwd heeft. heeft snachts zelfs moeite met huilen

6. Ises

Ises Actief lid

26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Heeft mijn dochtertje ook gehad bij de overstap naar andere voeding. Normaal poepte ze iedere dag toen bijna 4 dagen niet. Ik heb de HAP gebeld en die zeiden druppeltje olijfolie in flesje of theelepeltje sinaasappelsap. Dit hielp denk ik wel,.want 2 uur later was er poep :) Daarna heeft ze het nog een keer gehad en nu gaatbze om.dr dag...gewoon een ander ritme aangenomen. Ze was wel 12 weken toen ze er last van kreeg.
    Succes!

7. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    dank je wel. van het cb mag ik geen olijf olie geven. had dat namelijk al gedaan ( hielp vorige x niks) \maar volgens hun niet goed omdat hij al last heeft van krampjes

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Sinaasappelsap zou ik echt niet doen. Sowieso valt dat onder bijvoeding en bij kea of vermoeden van worden citrusvruchten afgeraden (soms zelf tot 1 jaar). Daarnaast vormt dat extra zuur wat bij spugen het nog erger maakt.

Als het dun is kun je er weinig aan doen en zal het bij het wennen horen.

Mijn zoontje is ook al regelmatig verkouden en benauwt. Als je ligt te slapen gaan je slijmvliezen wat opzwellen, dit zorgt voor het benauwde. Je kunt een zoutoplossing hiervoor gebruiken.

Het spugen kan te maken hebben met reflux, maar dat is afhankelijk van hoe of wat. Iets teruggeven kan ook normaal zijn.

9. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    #9 stephanie86, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
    o oke nou dan doen we dat ook maar niet doen,
    Maagzuur heeft hij ook af en toe wat last van (niet heel vaak)

Neusspray en een ui naast zijn bed helpt helaas ook niet.

De ene keer is het echt maar een mondje wat hij terug geeft maar met de laatste voeding net kwam er halverwege de fles al echt aardig wat terug en een uur later weer.

Een mondje geeft hij elke keer wel terug ook na het eten nog regelmatig.vooral als hij wat drukker loopt te doen. (maak niet uit of dat ik hem overeind houd of neer legt)

Wat me ook opvalt is dat hij ongeveer een half uurtje na het eten zijn oogleden rood zijn,

ben benieuwd wat mijn huisarts straks zegt.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wennen aan nieuwe voeding moet je 2 weken voor nemen. Dus ik zou het nog even aanzien, voor je allerlei hulpmiddeltjes gaat gebruiken.
    Wat je wel kunt doen om te kijken of hij wat gemakkelijker kan poepen, is iets extra water toevoegen aan de fles, (10 cc). Verder de voeding luchtig opscheppen! Als de voeding er echt in klompjes in de vorm van je schepje uitvalt en ook als een klompje in het water landt, heb je teveel voeding en dat veroorzaakt ook verstopping.
    Echt goed luchtig opscheppen dus. Ik schud zelf het blik vaak even om voor ik voeding eruit schep, dat helpt erg :)

Een KMA zou ik niet zo gauw nog aan denken, nu hij het wel beter doet op de HA. Dat hij minder poept is niet erg: HA is lichter verteerbaar dan standaard, dus dan is het ook logisch als ze er minder van poepen. Last hebben is anders, maar zoals gezegd: de eerste twee weken moet je ook echt even nemen om het lijf weer te laten wennen aan iets nieuws.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

\

Spugen wordt vaak wat erger als ze verkouden zijn. Het klinkt mij niet als abnormaal in de oren, wat je beschrijft, dus volgens mij hoef je daar niets mee.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Die verkoudheid was hier ook zo, en nog (weer) als ik iets verkeerd eet.

Deel Deze Pagina