gebruik inhalator tijdelijk of blijvend

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

onze kleine man gebruikt sinds enige tijd nu voor de 4e week een inhalator hij heeft van december tot begin april getobd met van alles varierend van verkoudheid, keelontsteking longontsteking met als hoogte punt het verslikken in een rijstewafel waardoor hij bijna stikte
    sinds die tijd heeft hij een inhalator dit zou hij krijgen om te gaan proberen of het effect heeft op de benauwdheid en op de verkoudheid waar hij sinds december al mee kampt dit alles is in overleg gegaan met de kinderarts ook doordat hij bijna niet meer groeide inmiddels lijkt het zo te zijn dat hij groeit en zijn verkoudheid en benauwdheid wordt echt minder,

nu wil ik graag ervaringenvan jullie hebben jullie hem tijdelijk gebruikt of ook voor langere tijd.

we gebruiken hem nu 1 tot 2 maal per dag, op de dagen dat hij thuis is 1 maal mar op de dagen dat hij op het kdv verblijf is maal hij is dan altijd benauwder waarom weten we ook niet,

we gaan binnenkort op vakantie en ik heb voor mezelf zoiets dat ik toch tot dan zoiezo door wil gaan en verder ook nog 1 mee wil nemen voor de zekerheid, maar mijn gevoel zegt nu zoiezo nog niet te stoppen met de medicijnen hij reageert er heel goed op nu

wat zijn jullie ervaringen

in september moeten we weer naar de kinderarts en naar de kno en zullen waarschijnlijk zijn neusamandelen geknipt gaan worden

2. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Of de inhalator tijdelijk of blijvend is zal afhangen van de oorzaak van je zoontjes benauwdheid. Ik zou niet zomaar stoppen met het gebruik van de medicatie. Zeker niet nu de medicatie aan lijkt te slaan. Ik zou het in september overleggen met de kinderarts.

Mijn zoontje heeft tijdelijk een inhalator gebruikt, omdat hij toen last van bronchitis had.

3. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier ook tijdelijk ivm. bronchitis, in ieder geval kortademig bij veel verkouden enz. Na de zomer gestopt hij was toen 1 1/2 jaar. Nu heb ik hem van de winter maar een paar dagen nodig gehad (ventolin) en ik hoop dat hij er overheen groeit.

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze jongste heeft hem tijdelijk gehad , is erg benauwd geweest heeft rs virus gehad en opgenomen geweest en is daar vernevelt na die tijd weer op de pufjes en toen was het over, is natuurlijk maar net welke reden de pufjes worden gegeven

hij is na zijn geboorte de 2de dag verkouden geweest en is pas na de operatie weer echt overgegaan
    hij is 10 januari geopereerd buisjes erin neusamandel eruit

5. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik wil ook zeker niet zomaar stoppen we hebben alleen wel geprobeerd om het tot een minimum te beperken de reden is dat hij continue luchtweginfecties heeft gehad in alle vormen soorten en maten en na het verslikken in de rijstwafel was die een soort van bang bij benauwadheid wat die toen continue was, hij is ook nog bang voor harde stukken eten enz eet ook vrij slecht nu.

mijn gevoel zegt doorgaan zoals het nu gaat in principe 1 keer per dag en op de dagen dat het kdv is als het nodig is 2x per dag.

maar de kinderarts heeft ook duidelijk aangegeven dat we in de gaten moeten houden dat als het mooie weer eenmaal er is dat de verkoudheid ook af gaat nemen als het goed is natuurlijk waardoor de benauwdheid minder wordt en we moeten gaan afbouwen met de medicijnen zodat hij het zelf weer gaat doen,

nu wordt alles minder maar ja wat is het geschikte moment onze huisarts is zo lekker laks en daar moet ik nu tussentijds naartoe terug

mijn gevoel zegt nu nog doorgaan op deze manier en zodra die bij wijze van 2 weken grote groene snottebellen vrij is verder gaan minderen dan moet hij natuurlijk ook op die andere dagen op 1 x zitten.

ik hoop gewoon dat hij eroverheen gaat groeien

(kom op met die zon het gaat alweer beter )

6. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje had/heeft seritide. We hebben dit de hele winter gebruikt ook in verband met aan de lopende band verkouden zijn en hangerig/moe enz. We zouden dit tot april moeten doen en dan stoppen om te kijken hoe hij zou reageren.
    Eigenlijk gaat het best goed zonder de puf. Halverwege april hebben we toch nog weer een paar dagen de puf 's avonds gebruikt omdat hij weer dezelfde verschijnselen kreeg, maar nu gaat het eigenlijk weer heel goed.

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Het hangt er natuurlijk ook van af welke medicijnen het zijn. Hier moest de ventolin worden afgebouwd en verder alleen weer geven als ze erg benauwd is. Daarnaast hebben we ook Qvar aerosol, die moeten we blijven geven. Maar zou idd met de arts die het voorgeschreven heeft bespreken.

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier gebruiken we de puf qvar dagelijks, 2x per dag en de airomir (ventolin) indien nodig.
    Quinn gebruikt het al vanaf een maand of 3 a 4. We lopen zelf bij de longarts met hem. Ik zou niet zonder overleg stoppen.

Wat wel degelijk mogelijk is dat het in de maanden zonder de R niet meer nodig is. Wij mogen dit ook gaan proberen zonder de qvar (ontsteking remmer) maar weet eigelijk nog niet of ik het aandurf.

Ze kunnen er zeker wel overheen groeien hoor gelukkig, maar bij de een kost het wat meer tijd dan het andere. Maar wel goed blijven behandelen

Deel Deze Pagina