ik begreep niet zo goed wat ze in deze teks beschrijven, het gezicht tegen de bekleding slapen bijvoorbeeld. ik kan me ook niet voorstellen dat hij tussen Hbeschremer en hoofdboord beklemd zou zitten. ik kan me hier ook niet veel bij voorstellen. dat is wanneer je het hoog geplaatst denk ik.bij ons is het vast onder de matras. ik weet niet hoe ik het moet beschrijven.maar goed, iedereen moet het zelf weten. ik hoef nu sinds de beschermer niet 6 keer opstaan in de nacht omdat hij wakker is wegens hoofd stoten(ik bedoel dus niet express bonken), hij kruipt helemaal naar t hoofdeinde en daar slaapt hij. soms draait hij om en ligt met zijn hoofd tegen voeteinde en daar stoot hij wel tegen de harde boord en gillend huilen dan. als het afgeraden is, zo lijkt het, dan moet Ts het zeker niet doen!
ik heb het weer er uit gehaald. ik zal kijken of het goed gaat vannacht.ik ben erg onzeker geworden hier.
Hai, Onze zoon van 9mnd doet dit ook, en vanaf dag 1 slaapt ie in een bedje met hoofdbeschermer. Goed vastgemaakt, krijgt hij echt niet los. Geen idee hoe hij uberhaupt verstrikt zou kunnen raken tussen de hoofdbeschermer en de spijlen... Nederland is het enige land waar zo'n ding wordt afgeraden; zelfs in Amerika - waar ze nog strenger zijn qua veiligheidsregels - gebruikt iedereen er een, en dan nog helemaal rondom het matras. het beschermt namelijk ook tegen tocht en je creeert zo een knus nestje voor je kindje. Dus ik zou zeggen als je de beschermer op de juiste manier gebruikt is er geen enkel probleem! Groetjes Juliette
Tycho ligt ook regelmatig niet meer zoals ik hem neer had gelegd in bed. De ene keer overdwars, dan opsekop en indd regelmatig met zn hoofd bovenin tegen het hoofdeinde. Als ik naar bed ga en als ik 's nachts wakker word, ga ik even kijken en leg hem weer even netjes terug. Hij merkt daar verder nisk van en slaapt gewoon door of doet even nukkig en slaakt een gilletje maar ook dan slaapt hij weer in. Een collega van mij zei laatst dan moet je de slaapzak onder het matrasje doen ( dat werkte bij haar wel), maar dat durf ik niet want ik ben bang dat hij zich zo draait dat hij erin verstikt. xxx
na een uur midden in de nacht steeds wakker te zijn moest hoofdbeschermer weer terug, hij sliep dan in 2 mn in, en door tot in de ochtend, tegenaan zijn hoofd beschermer. emma; sorry voor bevuiling van je topik.mijn excuses.
Bas deed dit ook.. en ook rechtop gaan zitten en zich tegen de spijlen laten vallen.. toen heb ik m laten slapen in een campingbedje.. maar wel met zn eigen goede matras.. als een kindje dan gaat zitten en zich tegen de zijkant laat vallen.. of tegen het hoofdeind kruipt.. doet het geen zeer.. en worden ze dus ook niet wakker.. hier was het de oplossing!
Ik heb een ademende beschermer rond de spijlen van het ledikant (zoals een Aerosleep dekje maar dan rond de spijlen). Miriam kan daar haar gezicht tegenaan leggen en gewoon doortukken
Wij hebben een hoofdbeschermer met bescherming tegen het stikken van het kindje. Dit kan dus niet gebeuren! Anel | Bedtextiel | Baby-Dump Speciaal bij deze hoofdbeschermer is de Safety Vent. Safety Vent maakt hoofdbeschermers aanzienlijk veiliger. Het systeem werkt heel eenvoudig. Aan de voor-, achter- en bovenkant is het Safety Vent systeem aangebracht ... lees verder ...zodat als je baby met het gezichtje tegen de hoofdbeschermer ligt het altijd vrij kan blijven ademen.
Wauw wist niet dat het zo'n herkenbaar verhaal is. Erg interessant om de discussie wel/geen hoofdbeschermer te lezen. Ik wist niet eens dat het wordt afgeraden, zeker niet bij een baby van 10 maanden. Kan me niet zo goed voorstellen hoe ze erin zou kunnen stikken, maar iedereen moet zo voorzichtig zijn als hij/zij zelf wil. Dochterlief slaapt nu dus sinds 3 nachten met hoofdbeschermer en slaapt nu weer heerlijk door. Geen hoofdstoten meer dus. Ze nestelt zich idd helemaal bovenin het hoekje van het bedje en het lijkt of ze het nu met de beschermer nog knusser en fijner vindt. Ze slaapt als een roosje nachten van 12 uur aan stuk.
precies emma. hier is het ook helemaal zo, hij slaapt vaak genoeg daar tegen aan aan het einde. en wordt niet wakker van stoten. zo kan mama ook een beetje uitrusten.