Ja mijn onderwerp zegt het al... Suus heeft nog geen tandjes.ze laten nogal lang op ze wachten Zijn er meer die er zo lang over deden tot het eerste tandje? En als ze dan kwamen deden ze dat dan heel snel achter mekaar? Ben benieuwd8)
Hoe oud is Suus? Bij het zoontje van mijn vriendin kwam het eerste tandje met 16mnd door (en boven ook nog). Dat was zowat paar weken geleden. Het tweede tandje laat op zich nog wachten Bij mijn meisje kwam het eerste tandje met 8,5mnd door.
onze emma had met 7 maanden haar 1e tandje maar ik weet dat mijn broer ze pas had toen hij 1 jaar was. en ik heb wel eens gehoord dat baby's over het jaar zijn als ze de 1e tand krijgen dus niks om je zorgen over te maken hoor!
mijn zoontje kreeg op zijn eerste verjaardag zijn eerste 2 tandjes door. Nu, met 1,5 is bijna de hele bovenrij compleet??!
maddi kreeg met bijna 8 maanden gelijk 2 tandjes (nog wel de voortanden) daarna 1 ondertand en met 9 maanden de 2 hoektandjes.
Teun kreeg met 10 en halve maand zijn eerste 2 ondertandjes. Toen met ruim 11 maanden vier boventanden tegelijk! Met 14 maanden het derde ondertandje en nu maar wachten op de rest... Komt allemaal vanzelf dus...
Mijn zoontje kreeg met 10 maanden z'n eerste tandje. Een paar weken erna de tweede en sindsdien niets meer. Aan de bovenkant zitten wel een paar flinke bulten dus die zitten er wel aan te komen, maar gaat gewoon erg langzaam. Overigens heb ik wel eens gehoord dat als kinderen laat tanden krijgen, ze een heel sterk gebit hebben
Onze meid kreeg met 9 maanden de eerste 4 tandjes. Die zijn inmiddels allevier helemaal door (gaat hier nogal langzaam). Nu komen er weer 2 boventandjes aan.. Ze is ruim 14 maanden..
ook wij zijn wachtende! de twee onderste voortanden zijn bijna door (hoop ik), maar ik schrok me vanmorgen kapot toen ik boven in beide hoeken ook al twee bobbels zag.. volgens mij zijn dat de hoektanden (snijtanden) ojee ik heb ook al van die vampier hoektanden.. de cb arts heeft twee weekjes terug nog gekeken en die zei dat overal de bloedvaten al zichtbaar waren en dat is een teken dat ze eraan komen.. kan niet wachten.. is toch weer soort mijlpaal!
Mijn dochter kreeg met 10 en een halve maand haar 8e tandje. Maar het lijkt me geen kwaad kunnen dat het langer duurt. Elke kindje is anders. Enne.. (voor als je bv geeft): ze kan je nu ook niet bijten
kleine van een vriend van ons kreeg der 1e tandje met 14 maanden en met 1,5 jaar had ze nog maar 2 voortanden . nu mt 3 jaar heeft ze een prachtig bekkie vol tandjes dus het komt vast wel goed.
Met 10 maanden het eerste tandje en nu zijn er volgens mij 3 tegelijk aan het doorkomen, vond het bij ons ook erg lang duren.
het schijnt zo te zijn dat hoe later het gebit door komt des te sterker het gebit wordt op latere leeftijd.
hier wel al met 6 maand de eerste tandjes maar nu wachten we al 4 maanden op de derde. Dus nu laat het even op zich wachten. Ik heb gehoord dat je het na kan gaan wanneer jij en je man vroeger tandjes kregen, dat het zo ook bij je kindje gaat. (weet nog steeds niet of het waar is)
Kindje van mijn schoonzus kreeg eerste tandjes ook pas met 1 jaar. Mijn zoontje kreeg de eerste met 6,5 maand, twee ondertanden. Maar sindsdien is er niets meer gekomen, en lijkt er ook niets in aantocht te zijn! We wachten geduldig af!
ahh nou fijn om te horen dat er meer baby's zijn die later hun tandjes kregen want begon me al ernstig zorgen te maken of er uberhaupt wel tandjes komen Bedankt voor alle reacties
wat wel een groot nadeel is van laat tandjes krijgen. is dat ze er erg veel last van kunnen hebben omdat het tandvlees een stuk harder is.