Dag allemaal, wanneer hebben jullie bloed laten nemen bij de huisarts, na een positieve thuistest? Ik ben een beetje bang dat ik te snel naar de huisarts ga en dat mijn Hcg nog wat laag gaat zijn, waardoor ik dan (misschien nodeloos) ongerust ga worden... Ik heb vandaag normaal mijn NOD en dacht woensdag bloed te laten nemen. Zou dat oké zijn?
Ik heb dat nooit gedaan en het hoeft ook niet. na een positieve test kan je gewoon de verloskundige bellen voor een eerste afspraak.
Ik denk dat je in Belgie woont TO? Daar is het namelijk gebruikelijk, in Nederland helemaal niet zou dus ook niet weten wanneer je dat zou moeten doen.
In Nederland wordt dat inderdaad nooit gedaan, alleen als je in het medische circuit zit om zwanger te worden of als je bekend bent met een (dreigende) miskraam. Dus ik zou je eigen huisarts even bellen om te vragen wanneer je het beste bloed kunt laten prikken. Heb je vandaag dan een positieve urinetest gehad?
Oh sorry, ik wist niet dat het iets typisch Belgisch was. Ik woon inderdaad in België. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap na bijna 5 weken gedaan, dus ik vermoed dat woensdag wel oké zal zijn. Toch bedankt voor de antwoorden.
ik heb moest bij mijn eerste zwangerschap wel bloed laten prikken gewoon hier in nl bij de huisarts.. werden een paar buisjes gevuld en opgestuurd naar het lab. geen idee meer waar het allemaal voor was maar is ondertussen ook al weer een hele tijd geleden..
Dat is de standaard bloedcontrole die iedere zwangere krijgt rond d e 12 weken.... To bedoelt een bloedtest om de zwangerschap vast te stellen dmv het meten van de hoeveelheid hcg in het bloed. Dat word in NL alleen gedaan bij twijfelachtige urinetesten of een dreigende miskraam oid, voor zover ik weet.
ik woon ook in Beglië en ben denk ik 1dag voor of net op men NOD de eerste keer bloed gaan laten nemen, men hcg was toen 35 ... dan ben ik twee dagen later nog eens gegaan en toen was het 150 dus je kan in principe al wel gaan denk ik succes!