Hoi, Afgelopen woensdag ben ik 2 keer bijna flauwgevallen tijdens een pretecho. 4 weken daarvoor had ik ook een echo waarbij hetzelfde gebeurde. De echoscopiste vertelde dat mijn kindje echt zo diep ligt als maar kan en mijn placenta er ook nog achter. Hierdoor werd mijn bloedtoevoer naar mijn hersenen tijdelijk afgekneld wardoor ik bijna flauwviel. Ze vertelde datdit eventueel gevolgen kan hebben voor mijn bevalling omdat ik eigenlijk niet langer dan een minuutje of 4 op mijn rug kan liggen. Wat moet ik me hierbij voorstellen, ik ben er een beetje bang van geworden. Hoop snel wat te horen. (ik ben trouwens nu 26+6 zwanger) Groetjes Demi
hoi Demi, nou, je hoeft er niet bang van te worden hoor. Het is een normaal verschijnsel waar meer zwangere vrouwen last van hebben. Als je slaapt moet je nu wel op je zij liggen en tijdens de bevalling zijn er zoveel mogelijkheden, je hoeft zeker niet per se op je rug te liggen. Bespreek het vast met je eigen verloskundige. Mirjam
Dankje voor je antwoord! Ik ben nu wel wat meer gerustgesteld. Volgende week ga ik weer voor controle naar de verloskundige dan zal ik het met haar bespreken. Groetjes Demi