medicijnen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marie26, 1 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Hallo verloskundige,

Ik heb even een vraagje: omdat ik het afgelopen twee weken zo benauwd heb (ben astmatisch) en amper lucht kreeg ben ik naar de dokter gegaan en kreeg ik een antihistaminicum, genaamd Tavegyl, voorgeschreven. Dit middel mag ik volgens de dokter gewoon gebruiken, alleen aan het eind van mijn zwangerschap niet.
    Nou was ik vandaag bij de verloskundige en zij zei dat ze het liever niet heeft dat ik het neem.
    Hoewel mijn dokter als apotheker het middel voorschrijven (en het ook bekend staat als middel dat niet kwaad kan tijdens de zwangerschap) raadde ze het mij dus af.
    Wat moet ik hier mee? Ik wil er best mee stoppen, want ik slik natuurlijk liever niets nu, alleen ben ik bang dat ik het dan nog benauwder krijg dan ik het nu nog vaak heb.
    Graag uw advies!

Alvast bedankt,

groetjes Marie

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Marie,

ik kan het middel zo snel niet vinden in mijn boeken, maar ik weet dat het wel vaker wordt voorgeschreven voor zwangere vrouwen en dat het inderdaad mag tot het laatste trimester. Dit omdat het volgens mij ademdepressies bij de baby kan geven als deze wordt geboren kort nadat je het middel nog hebt gebruikt. Maar dit kan ik dus even niet onderbouwen. Als je arts zegt dat het mag, zal het wel goe zijn. Mij komt het ook bekend voor. probeer het inderdaad wel te beperken en het slechts te gebruiken als het echt niet gaat.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina